کد خبر : 10428
دیدگاه‌ها برای نشست مشورتی فرماندار و مدیران شهرستانی با نماینده شرکت طراح سد آبریز در حوزه شبکه آبیاری و زه کشی- بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 اردیبهشت 1402 - 21:10
-

خبرنگار آقای طاعتی

نشست مشورتی فرماندار و مدیران شهرستانی با نماینده شرکت طراح سد آبریز در حوزه شبکه آبیاری و زه کشی-

نشست مشورتی فرماندار و مدیران شهرستانی با نماینده شرکت طراح سد آبریز در حوزه شبکه آبیاری و زه کشی-
طبق پیش بینی های انجام گرفته سد مارون ۲ جهت تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت در محدوده شهرستانهای کهگیلویه و چرام قرار است احداث شود و مطالعات محدوده سد تقریبا تکمیل شده که وسعت دریاچه پشت سد حدود ۴۱۸ هکتار و قرار است ۱۲۵ تا ۱۳٠ میلیون متر مکعب آب پشت آن ذخیره شود.

نشست مشورتی فرماندار و مدیران شهرستانی با نماینده شرکت طراح سد آبریز در حوزه شبکه آبیاری و زه کشی-
در جلسه ای با حضور فرماندار شهرستان چرام، مدیران ادارات جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، میراث فرهنگی و منابع آب شهرستان و کارشناس شرکت مهندسی مشاور مهاب قدس، موضوع شبکه آبیاری زه کشی طرح سد مارون ۲(آبریز) که در مرحله مطالعاتی قرار دارد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
فرماندار شهرستان چرام در این جلسه گفت: برخلاف تبلیغات مسموم و با فراز و فرودهایی که هست، موضوع احداث سد آبریز در دستور کار قرار دارد و در فرصت زمانی مناسب و طی مراحل پیش بینی شده، این طرح مهم اجرا خواهد شد.
توفیقیان با اشاره به اینکه حدود ۸٠ درصد اراضی زراعی پیش بینی شده برای اجرای طرح آبیاری حاصل از این سد در شهرستان چرام واقع شده افزود، اطلاعات جمع آوری شده در مرحله مطالعاتی که مبنای تصمیم گیری و اقدامات آینده برای اجرای این طرح می باشد، بسیار مهم و ارزشمند بوده و همه مدیران در حوزه کاری و مسئولیت خود موظف به همکاری لازم با مشاوران مربوطه هستند.
نماینده شرکت مهندسی مشاور مهاب قدس به عنوان متولی طرح مطالعاتی شبکه آبیاری و زه کشی طرح سد مارون ۲ با بیان اینکه طبق پیش بینی های انجام گرفته سد مارون ۲ جهت تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت در محدوده شهرستانهای کهگیلویه و چرام قرار است احداث شود گفت: مطالعات محدوده سد تقریبا تکمیل شده که وسعت دریاچه پشت سد حدود ۴۱۸ هکتار و قرار است ۱۲۵ تا ۱۳٠ میلیون متر مکعب آب پشت آن ذخیره شود.
مهندس محبی افزود مطالعات سامانه انتقال که قرار است از طریق خط لوله و اجرای دو قطعه تونل انجام شود نیز در حال اتمام بوده و با تکمیل مطالعات حوزه آبیاری تحت فشار اراضی دو شهرستان و انشاءالله با تامین اعتبار لازم فاز اجرائی شبکه که اشتغال خوبی در پی خواهد داشت را شاهد خواهیم بود.
وی با اشاره به محدوده های اجرای طرح آبیاری سد مارون ۲ که اغلب در محدوده شهرستان چرام بوده گفت: دغدغه ما در مرحله مطالعات شبکه آبیاری، پیش بینی و در نظر گرفتن ملاحظات خاص در زمینه های مختلف امور عشایر، طرح های توسعه ای پیش بینی شده یا در حال اجرا و تغییر کاربری های حوزه کشاورزی و منابع طبیعی است که در این زمینه نیازمند تجارب، شناخت و آگاهی مدیران این حوزه ها در شهرستانها می باشیم.
مهندس محبی قلمرو اجرائی طرح آبیاری تحت فشار حاصل از اجرای سد آبریز را حدود ۱۵ هزار هکتار از اراضی دو شهرستان عنوان کرد و با تاکید بر توسعه پایدار و اشتغال زائی در دو شهرستان به عنوان اهداف این طرح، از همراهی و همکاری متهدانه و مدبرانه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و همچنین مدیران شهرستانی و استانی مرتبط با موضوع نیز قدردانی و تشکر کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.