کد خبر : 5067
دیدگاه‌ها برای نماز جمعه امروز ( ۱۴٠۱/۰۶/۰۴ ) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید. بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 4 شهریور 1401 - 16:12
-

خبرنگار آقای طاعتی

نماز جمعه امروز ( ۱۴٠۱/۰۶/۰۴ ) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید.

نماز جمعه امروز ( ۱۴٠۱/۰۶/۰۴ ) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید.
از مهمترین مطالبات مقام معظم رهبری از دولت سیزدهم، ضرورت تکیه بر ارزش های انقلابی، تلاش برای تحقق دولت مردمی، خلوص نیت و تلاش مجاهدانه، مقابله با جنگ روانی دشمن با کار تبلیغاتی درست، عدالت ورزی، فساد ستیزی و احیای اعتماد و امید در مردم است.

نماز جمعه امروز ( ۱۴٠۱/۰۶/۰۴ ) سرفاریاب با حضور اقشار مختلف مردم و با امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید.
امام جمعه سرفاریاب در ابتدای خطبه ها ضمن توصیه و سفارش به خود و همه نمازگزاران برای رعایت تقوی با بیان حدیثی از امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام داشتن تقوی را موجب نجات انسان از فتنه ها و گریختن از تاریکی و ظلمت ها دانست و در ادامه سلسله مباحث مربوط به ارزش و اهمیت خانواده و تربیت نسل پاک با اشاره به متعالی بودن سبک و روش تربیت در دین مبین اسلام، شش فصل از صحیفه سجادیه امام زین العابدین علیه السلام را مرتبط با لطافت ها، ظرافت ها، ویژگی ها، آسیب ها و هشدارهای تربیت دینی فرزندان عنوان کرد.
حجت الاسلام زارعی پور با ذکر دعایی از امام سجاد ( ع ) که فرمودند «خدایا فرزندانم را از جهت تن درستی، دین درستی و خوش اخلاقی سالم و صالح قرار بده»، سلامت بدن، باورها و اعتقادات صحیح و اخلاق نیک را سه حوزه اساسی در تربیت دینی فرزندان برشمرد و گفت: پای بندی به باورها و دوری از رذایل اخلاقی روح را متعالی و بدن سالم به عنوان مرکب می تواند روح را به مقصد عالی خلقت برساند.
ایشان در ادامه با گرامیداشت اول ماه صفر و ورود کاروان اسرای کربلا به شام از حضرت زینب به عنوان قهرمان حادثه کربلا نام برد که با استفاده از قدرت صبر و اراده خویش و باور سرشار به وعده های الهی توانست با ارائه خطبه های غرا کاخ یزیدیان را به لرزه درآورد.
خطیب نماز جمعه سرفاریاب با ذکر بخشی از خطبه حضرت زینب سلام الله علیها که خطاب به یزیدیان فرمود « با همه تلاش ها یاد ما را از خاطره ها و چراغ وحی ما را محو و خاموش نخواهید کرد و به موقعیت و جایگاه ما آسیب نتوانید زد»، امام حسین علیه السلام را بارزترین مصداق آیه شریفه «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ فَرِحِینَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَ…» خواند و با ذکر حدیثی از امام زمان ( عج ) در خصوص حضرت زینب ( س ) که می فرماید «ملائکه از صبر تو در تعجبند» صبر و استقامت ایشان را عامل مهم رسوائی یزیدیان و ماندگاری قیام کربلا برای همیشه دانست.
وی در ادامه با گرامی داشت سالروز شهادت شهیدان رجائی و باهنر و هفته دولت گفت: اگر قدرت عظیم و انگیزه این ملت و رهبری حکیمانه حضرت امام ( ره ) نبود، تاب آوری در مقابل خصومت های بی امان و ترورهای ناجوان مردانه دشمن در اوایل انقلاب ممکن نمی شد.
زارعی پور همچنین ضرورت تکیه بر ارزش های انقلابی، تلاش برای تحقق دولت مردمی، خلوص نیت و تلاش مجاهدانه، مقابله با جنگ روانی دشمن با کار تبلیغاتی درست، عدالت ورزی، فساد ستیزی و احیای اعتماد و امید در مردم را از مهمترین مطالبات مقام معظم رهبری از دولت سیزدهم برشمرد و ضمن تشکر از حضور فرماندار محترم، انقلابی و جهادی شهرستان و مدیران شهرستانی همراه ایشان، از تلاش ها و خدمات آنان در سطح شهرستان و بخش قدر دانی کرد.
امام جمعه سرفاریاب در پایان خواستار اقدام و پاسخ جدی مسئولین به مطالبات و رفع گلایه مندیهای مردم شهر و بخش سرفاریاب در حوزه های مختلف زیر ساختی، جاده، آب شرب و غیره شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.