کد خبر : 5692
دیدگاه‌ها برای برگزاری همایش گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج+عکس بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 مهر 1401 - 10:19
-

همایش گرامیداشت هفته دفاع مقدس به مناسبت این هفته در ستاد دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شد

سید حسین رازیان

برگزاری همایش گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج+عکس

برگزاری همایش گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج+عکس
زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، امروز یادی می کنیم از جوانان این مرزو بوم که چگونه با خلوص نیت از دنیا دل بریدند

همایش گرامیداشت هفته دفاع مقدس به مناسبت این هفته در ستاد دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصر کهگیلویه و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ این همایش که با حضور دکتر غلام نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کهگیلویه وبویراحمد، سردار حکمتیان فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان، اعضای هیئت رئیسه دانشگاه و دیگر مهمانان استانی و شهرستانی برگزار گردید از خانواده معظم شهدای دانشگاه علوم پزشکی استان تجلیل شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان  در این آیین گفت: پایان شهریور هر سال یادآور خاطرات دفاع مقدس، هشت سال مظلومیت، نماد مقاومت در برابر دنیا و سنبل پیروزی بر پیشرفته ترین ماشینهای جنگی شرق و غرب است.

دکتر محمد غلام نژاد افزود: پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ برای استکبار قابل قبول نبود چون اهداف آن در تعارض با منافع آنها بود. صدام را به عنوان یک دلقک با تمامی تجهیزات مجهز نمودند و علیه این مرز و بوم جنگ برپا کردند که ما چه انسان های توانمند و مخلصی را در این جنگ نابرابر از دست دادیم.

وی ابراز داشت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند؛ زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، امروز یادی می کنیم از جوانان این مرزو بوم که چگونه با خلوص نیت از دنیا دل بریدند ودر می یابیم که شهادت پاداش حقیقی آنها بوده است.

دکتر غلام نژاد با بیان اینکه خانواده شهدا افتخار این مملکت هستند، گفت: هرگز نباید یاد و خاطره ایثارگران، جانبازان و شهدا فراموش شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در پایان سخنان خود به فتنه اخیر در کشور اشاره نمود و از اهمیت بالای امنیت در کشور که مرهون تلاشهای شبانه روزی سربازان این مرز و بوم است، سخن گفت.

دکتر غلام نژاد خاطرنشان کرد: همه ی ما موظفیم در فضای حقیقی و مجازی از جمهوری اسلامی دفاع کنیم و نگذاریم از جوانان ما سوء استفاده کنند و آنها را در مقابل جمهوری اسلامی قرار دهند.

در ادامه مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی نیز به تفسیر آیاتی از سوره مبارکه العادیات پرداخت و از ویژگیهای انسانهایی ( شهداء ) سخن گفت که برای اعتلای جمهوری اسلامی فدا شدند.

حجت الاسلامو المسلیمین مسعود داستار افزود: جنگ همچنان باقی است، میدان و نشانه ها عوض می شوند ولی حقیقت هیچگاه عوض نمی شود.

فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان نیز در ادامه برنامه ابراز داشت: شهدا به ما وصیت کردند ما که رفتیم کاری حسینی کردیم، شما که مانده اید کاری زینبی کنید و این رسالت را بردوش گیرید.

سردار حسن حکمتیان افزود: امام خمینی رحمه الله علیه در سال ۵۷ با انقلاب اسلامی معادلات سیاسی دنیا را بر هم زد، هندسه جهان را تغییر داد، مسیر پرافتخار انقلاب اسلامی را ریل گذاری کرد، قطار آن را به حرکت درآورد و پرچم ان را نصب کرد تا به دست صاحب اصلی اش مهدی موعود برساند.

وی ابراز داشت:  شهدا جلوه هایی از ایثار را به ما نشان دادند، تا ما سرافراز باشیم، از سیم های خاردار درون خود گذشتند تا توانستند از سیم های خاردار دشمن عبور کنند .

فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان در ادامه به مقایسه توان نظامی ایران در زمان جنگ تحمیلی و اکنون پرداخت و از قدرت موشکی و پهبادی ایران اسلامی در دنیا که از مهندسی معکوس و به دست فرزندان برومند این مرزو بوم ساخته شده است سخنانی ایراد نمود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.