کد خبر : 6018
دیدگاه‌ها برای مردم اندرون بخش سرفاریاب در ایستگاه پایانی انتظاری چند ده ساله و عبوری امن از سرچشمه رودخانه خروشان مارون- بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 آبان 1401 - 2:27
-

خبرنگار آقای طاعتی

مردم اندرون بخش سرفاریاب در ایستگاه پایانی انتظاری چند ده ساله و عبوری امن از سرچشمه رودخانه خروشان مارون-

مردم اندرون بخش سرفاریاب در ایستگاه پایانی انتظاری چند ده ساله و عبوری امن از سرچشمه رودخانه خروشان مارون-
در گام اول با احداث یک حلقه پل فلزی مناسب بر روی رودخانه مارون در کنار روستای اندرون ارتباط حدود ۱۵٠ خانوار با مسیر پاتاوه دهدشت و شهرستانهای استان، تسهیل و از نظر زمانی حدود چهار ساعت کاهش خواهد یافت که این کار با تامین اعتبار لازم تا یک ماه آینده به مناقصه رفته و عملیات اجرائی آن شروع خواهد شد.

نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی به همراه فرمانداران شهرستانهای کهگیلویه و چرام، تعدادی از مدیران استانی و شهرستانی و بخشدار سرفاریاب از مناطق روستائی بیدانجیر و آبریز بازدید و از نزدیک پای درددل مردم این روستاها نشستند و برای رفع مشکلات آنان در حوزه های مختلف، به ویژه مسیرهای ارتباطی وعده اجرا و انجام در آینده نزدیک دادند.
به گزارش خبرنگار صدا و سیما و عصر کهگیلویه در سرفاریاب، نماینده کهگیلویه بزرگ در این برنامه بازدید، گفت: با پیگیریهای انجام گرفته انشاءالله خواسته به حق مردم روستاهای بیدانحیر و آبریز در خصوص احداث پل بر روی رودخانه مارون و فراهم شدن امکان عبور مناسب از این رودخانه، بزودی اجابت و عملی خواهد شد.
حجت الاسلام موحد با اشاره به سختی ها و آسیب های بدنی و حتی فوتی مردم این روستاها بدلیل استفاده از وسیله نامناسب (جره) برای عبور از این رودخانه و مطالبه چندین دهه مردم برای حل این مشکل گفت: امیدواریم با تلاش مجدانه مسئولین مربوطه در حوزه های راه و شهرسازی و فرمانداریهای چرام و کهگیلویه در دولت انقلابی آقای رئیسی، هرچه زودتر شاهد عملیات اجرائی و تکمیل و بهره مندی مردم شریف این منطقه از امکان تردد آسان از طریق این پل برای سالیان سال باشیم.
ایشان همچنین بر لزوم توجه به ظرفیتهای گردشگری، کشاورزی و دامپروری این مناطق تاکید کرد و گفت امیدواریم با اجرای این پل، شرایط مناسبتری در این زمینه ها نیز بوجود آید.
فرماندار شهرستان چرام نیز در جریان این بازدید که از روستاهای شیخ هابیل، بیدانجیر و اندرون و… در بخش سرفاریاب صورت گرفت، گفت: در راستای برنامه های توجه و تمرکز بر نقاط قوت و نیازمندیهای اساسی که مردم روستاها با آنها دست به گریبان هستند، توسعه و مناسب سازی راه های ارتباطی و زیر ساختهای دیگر مثل آب، گاز و مخابرات بسیار حائز اهمیت و دارای اولویت است.
سید عبدالرحمان توفیقیان با اشاره به مشکل جدی مردم روستاهای بیدانجیر در این زمینه ها گفت: در گام اول با احداث یک حلقه پل فلزی مناسب بر روی رودخانه مارون در کنار روستای اندرون ارتباط حدود ۱۵٠ خانوار با مسیر پاتاوه دهدشت و شهرستانهای استان، تسهیل و از نظر زمانی حدود چهار ساعت کاهش خواهد یافت که این کار با تامین اعتبار لازم تا یک ماه آینده به مناقصه رفته و عملیات اجرائی آن شروع خواهد شد.
ایشان همچنین به مسیر ارتباطی روستاهای این حوزه با مرکز بخش و شهرستان که در طول سالیان گذشته به ویژه در جریان سیل های تابستان اخیر، دچار ایرادات و خرابی های زیادی شده، نیز اشاره کرد و گفت: انشاءالله برای رفع خرابی ها و مشکلات این مسیر نیز اقدام خواهیم کرد.
وی در خصوص مسیر ارتباطی ساکنان روستای شیخ هابیل به جاده پاتاوه و شهرستان کهگیلویه نیز گفت: چهار کیلومتر از ده کیلومتر این مسیر در حوزه شهرستان چرام است که با تامین اعتبار لازم انشاءالله عملیات اجرائی زیرسازی و آسفالت آن آغاز خواهد شد و امیدواریم تا پایان سال مورد بهره برداری نیز قرار گیرد.
فرماندار چرام به مشکل فرسودگی لوله های آب این روستاها به دلیل قدمت زیاد و اقدام لازم از طرف آبفای استان و شهرستان و همچنین اجرای طرح هادی و به دنبال آن گاز رسانی در آینده اشاره کرد و خبر داد و اظهار امیدواری کرد با انجام این اقدامات شاهد تحول اساسی در ایجاد بسترهای مناسب توسعه در این روستاها و رفاه مردم این حوزه باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.