کد خبر : 7283
دیدگاه‌ها برای مراسم گرامیداشت سومین سالروز عروج سردار دلها در سرفاریاب- بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 دی 1401 - 18:44
-

خبرنگار آقای طاعتی

مراسم گرامیداشت سومین سالروز عروج سردار دلها در سرفاریاب-

مراسم گرامیداشت سومین سالروز عروج سردار دلها در سرفاریاب-
مراسم گرامی داشت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و شهدای همرزم ایشان با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین در مسجد حضرت ابوالفضل ( ع ) سرفاریاب برگزار شد.

مراسم گرامیداشت سومین سالروز عروج سردار دلها در سرفاریاب-
مراسم گرامی داشت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و شهدای همرزم ایشان با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین در مسجد حضرت ابوالفضل ( ع ) سرفاریاب برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما و پایگاه خبری عصر کهگیلویه از سرفاریاب، امام جمعه سرفاریاب در این مراسم ضمن گرامی داشت سالروز شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی، با ذکر حدیثی از امیرالمومنین علی ( ع ) که می فرمایند «جهاد دری از درهای بهشت است که خداوند آن را برای اولیاء و دوستان خاصش گذاشته و باز می کند» شهدا و خاصه شهید سلیمانی را مصادیق دوستان الهی و شامل مضمون این سخن امیرالمومنین دانست و شهادت را پاداش تلاش های بی وقفه او در عرصه جهاد در راه خدا عنوان کرد.
حجت الاسلام زارعی پور در ادامه با بیان اینکه استکبار جهانی و در رأس آنها امریکای جنایتکار سالیان زیادی است برای دست یافتن و تاراج منابع خدادادی ممالک اسلامی به ویژه در غرب آسیا، جنگ های زیادی راه انداخته و خون انسانهای بیگناهی را بر زمین ریخته، دفاع از مردم مظلوم و محروم در همه منطقه و خاصه کشور عزیزمان را از جمله دغدغه های سردار سلیمانی عنوان کرد و گفت: سردار سلیمانی عزیز به عنوان فرمانده سپاه قدس اسلام، در بر هم زدن و خنثی سازی نقشه های استکبار در سالیان اخیر نقش اساسی و مهمی ایفا کرد.
وی مردم داری و تلاش برای رفع نیازمندیهای مردم در زمینه های مختلف را از دیگر ویژگیها و دغدغه های شهید سلیمانی برشمرد و خاطر نشان کرد که همه مسئولان در نظام ما باید همچون این شهید عزیز برای جلب رضایت و رفع مشکلات مردم از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.
امام جمعه سرفاریاب ولایت و رهبری، تلاش در مسیر جهاد تبیین را از دیگر ویژگیها و دقدقه های مهم سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد و افزود این شهید بزرگوار در وصیت نامه خود در خصوص حمایت از ولایت و لزوم پیروی از فرامین رهبری، به همگان سفارش اکید نموده و طبق باورهای درونی و اعتقادی خود همواره نسبت به تبیین و روشنگری مردم و هدایت عموم به ویژه جوانان به سوی مسیر حق و حقیقت و مبارزه با ظالم و باطل تلاش و کوشش نمود و در نهایت با وجودی سراسر خیر و پاکی در این دنیا با سرنوشت و پایانی زیبا این دنیا را ترک و به سوی سرای ابدی و دیدار معبود خویش پرواز نمود و نام و یاد نیک او در دنیا جاودانه و ابدی شد.
فرماندار چرام نیز در این مراسم ضمن عرض خیر مقدم و قدردانی از حضور همه مردم و مسئولین در این آئین گرامی داشت یاد شهداء، از بانیان مجلس تشکر نمود و در ادامه از سِر ماندگاری برخی افراد و چهره ها در اذهان و خاطرها سخن گفت.
سید عبدالرحمان توفیقیان با بیان اینکه بر خلاف تصورات معمول، پست، شهرت، جایگاه و قدرت نمی تواند موجب ماندگاری افراد شود افزود، طبق آیات قرآن، ایمان به خدا، انجام کار نیک و اخلاص در عمل راز جاودانگی و نام و یاد نیک انسان خواهد بود که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مصداق بارز آن است و این لقب سردار دلها نیز شایسته و لایق آن شهید بزرگوار است.
وی حضور اقشار و گرایش های مختلف مردمی در مراسم تشییع شهید سلیمانی را مؤید این مطلب دانست و گفت: زیور ایمان موجب ارتباط و نفوذ بر دلها خواهد شد که باید تلاش نماییم همچون شهدا و شهید سلیمانی عزیز در این مسیر گام برداریم و قدردان جانفشانی ها و رشادتهای آن انسانهای وارسته که از اولیاء الهی هستند، باشیم.
توفیقیان در پایان، امنیت تمامی بلاد اسلامی و غرب آسیا را مرهون پایمردیها و رشادتهای این شهید والامقام دانست.
در پایان مراسم نیز با مداحی آقای مشایخی در وصف سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، حاضرین به عزاداری و سینه زنی پرداختند و ارادت خالصانه خود را به سردار دل ها نشان دادند.
جا دارد از زحمات اعضای حوزه مقاومت حضرت ابوالفضل ( ع )، دفتر و ستاد نماز جمعه، بخشداری، گروه های جهادی، هلال احمر، شهرداری و شورای اسلامی شهر، آموزش و پرورش ( فرهنگیان و دانش آموزان)، خانواده های معظم شهدا، هیئت امنای مسجد و همه کسانی که به نحوی در آماده سازی جایگاه و برگزاری این مراسم باشکوه و برپایی ایستگاه صلواتی در محوطه مصلی و همچنین نیروهای نظامی و انتظامی درجهت تأمین امنیت همکاری نمودند، تقدیر و تشکر به عمل آورد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.