کد خبر : 7465
دیدگاه‌ها برای یادواره شهید آبروی محله، شهید خدیوی منش در روستای خلیفه ای سرفاریاب برگزار شد- بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 دی 1401 - 19:16
-

خبرنگار آقای طاعتی

یادواره شهید آبروی محله، شهید خدیوی منش در روستای خلیفه ای سرفاریاب برگزار شد-

یادواره شهید آبروی محله، شهید خدیوی منش در روستای خلیفه ای سرفاریاب برگزار شد-
یادواره شهید آبروی محله، شهید خدیوی منش با حضور مردم، مسئولین و خانواده های معظم شهدا در کنار گلزار شهید در روستای خلیفه ای سرفاریاب برگزار شد.

یادواره شهید آبروی محله، شهید خدیوی منش در روستای خلیفه ای سرفاریاب برگزار شد –
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما و سایت خبری عصر کهگیلویه در سرفاریاب، در این مراسم که با حضور مردم، مسئولین و خانواده های معظم شهدا در کنار گلزار مطهر شهید برگزار شد، امام جمعه چیتاب در ابتدای این مراسم با ذکر آیه ای از قرآن کریم به بیان اهمیت و جایگاه رفیع شهید و شهادت در دین مبین اسلام پرداخت و گفت: مرگ در راه خدا بهترین راه بازگشت به سوی خالق بی همتاست و تجارت و معامله ای بی نظیر و بی مانند است.
حجت الاسلام سید فرج الله پژمان شهادت را معامله عزتمندانه و سودمند انسان با خداوند متعال دانست و خاطرنشان کرد: انسان های آگاه در این معامله با کنار گذاشتن تعلقات دنیوی، مرگی را انتخاب می‌کنند که خداوند در قرآن می فرماید، شهیدان همیشه زنده هستند.
پژمان در ادامه با بیان این که تجلیل از فرهنگ ایثار و شهادت یک ضرورت است، از حوزه مقاومت سرفاریاب بعنوان بانی برگزاری و همه کسانی که در این یادواره که بیاد و نام شهید سید معبود خدیوی منش برگزار شده حضور پیدا کرده اند تقدیر و تشکر کرد و افزود: امروز همه ما در این محفل و در جوار گلزار شهید دور هـم جمع شده ایم تا تجدید بیعتی بکنیم با امام و شهدایی که از گرانبهاترین داشته هایشان یعنی جانشان گذشتند تا ما در امنیت و آسایش باشیم.
امام جمعه سرفاریاب به عنوان سخنران در این برنامه با بیان اینکه خانواده های شهدا و ایثارگران صاحبان اصلی و واقعی این نظام و انقلاب هستند، گفت: اگر ایستادگی و از خودگذشتگی شهدا و خانواده های آنان نبود زمینه های شکل گیری انقلاب در سال ۴۲ و پس از آن به ثمر نشستن انقلاب در سال ۵۷ و مقاومت در برابر جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق، اتفاق نمی افتاد.
حجت الاسلام زارعی پور با گریزی به اتفاقات فروردین ۱۳۴۲ و حمله به مدرسه فیضیه و شهادت طلاب قم و شکل گرفتن زمینه انقلاب به رهبری حضرت امام خمینی ( ره )، روحیه ایثار و شهادت عموم مردم به ویژه جوانان، رهبری روحانیت و مراجع و اتحاد و همبستگی ملت را به عنوان عوامل اصلی پیروزی و تداوم انقلاب ذکر کرد و حفظ این عوامل را برای دستیابی به اهداف و آرمانهای انقلاب و نظام یک ضرورت دانست.
وی در ادامه با اشاره به اینکه جایگاه و اجر شهداء نزد خداوند بسیار والاست و خداوند شهداء را بالاتر از مؤمنین عادی و در فردوس اعلی جای داده است نیز گفت: البته شهداء چیزی جز رضایت و خشنودی خداوند را در نظر نداشتند و پدران و مادران و خانواده های معظم شهیدان می دانند که شهید آنها نزد خداوند چه قرب و مقامی دارند.
امام جمعه سرفاریاب در پایان نقشه دشمن را تلاش و تبلیغات وسیع برای انحراف افکار جوانان و دور کردن آنها از راه و رسم ایثار و شهادت عنوان کرد و گفت: یاد خداوند و حرکت در مسیر رضایت الهی لازمه مقابله با این نقشه دشمن و برگزاری این گونه برنامه ها که ذکر و یاد شهدا در آن جاری است می تواند برای عموم مردم و جوانان ما در زنده کردن روحیه ایثار و پیروی از خط سرخ شهادت بسیار تأثیر گذار و کمک کننده باشد.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج حضرت ابوالفضل(ع) سرفاریاب نیز در این مراسم با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا هدف از برگزاری این یادواره ها را ترویج و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جوانان و نسل جدید عنوان کرد و گفت: وظیفه همه ماهاست که به این نسل بفهمانیم که شهدای عزیز ما چه رشادت ها و جانفشانی هایی از خودشان بر جا گذاشتند تا امروز ما بتوانیم با آرامش و آسودگی خاطر زندگی خوبی داشته باشیم.
ستوانیکم پاسدار ویسی افزود، تاکنون ۵ یادواره شهدای بخش، آبروی محله و یادواره شهدای دانش آموز را در سطح بخش برگزار کردیم و ان شاءالله تا پایان سال جاری نیز تعداد ۳ یادواره دیگر در سطح بخش برگزار خواهیم کرد.

در پایان مراسم نیز با مداحی آقای افتخاری در وصف اهل بیت ( ع ) و شهدا، حضار به سینه زنی پرداختند.

گفتنی است، بسیجی شهید سید معبود خدیوی منش فرزند سید محمد از روستای خلیفه ای بخش سرفاریاب در سن ۱۷ سالگی در عملیات کربلای ۵ در مهور شلمچه در تاریخ ۱۳۶۵/۱٠/۲۱ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.