کد خبر : 8102
دیدگاه‌ها برای تأکید نماینده ولی فقیه در استان و فرماندار شهرستان چرام بر رفع مشکلات مردم بخش سرفاریاب بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1401 - 10:26
-

خبرنگار آقای طاعتی

تأکید نماینده ولی فقیه در استان و فرماندار شهرستان چرام بر رفع مشکلات مردم بخش سرفاریاب

تأکید نماینده ولی فقیه در استان و فرماندار شهرستان چرام بر رفع مشکلات مردم بخش سرفاریاب
با هدف بررسی ظرفیت ها و مشکلات بخش سرفاریاب و تعامل و همراهی برای رفع نیازمندی ها، نماینده محترم ولی فقیه در استان و جمعی از مدیران کل دستگاههای اجرایی استان، رؤسای شهرستان و مسئولین محلی در بخش حضور یافتند.

مشکلات مردم بخش سرفاریاب با حضور نماینده ولی فقیه در استان و مسئولان بررسی شد.
با هدف بررسی ظرفیت ها و مشکلات بخش سرفاریاب و تعامل و همراهی برای رفع نیازمندی ها، نماینده محترم ولی فقیه در استان و جمعی از مدیران کل دستگاههای اجرایی استان، رؤسای شهرستان و مسئولین محلی در بخش حضور یافتند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما و پایگاه خبری عصر کهگیلویه از سرفاریاب، در این برنامه یک روزه حجت الاسلام زارعی پور- امام جمعه سرفاریاب در ابتدا با تبریک ایام الله دهه پرفروغ فجر انقلاب اسلامی و خیر مقدم به نماینده ولی فقیه در استان و هیات همراه گفت: سفر پر خیر و برکت نماینده ولی فقیه و هیات همراه فرصت مغتنمی است تا موضوعات و موانع مربوط به بخش شهید پرور سرفاریاب در دستور کار قرار گیرد و و با توفیق الهی بیش از بیش در مسیر خروج از محرومیت و رشد قرار گیرد.
فرماندار شهرستان چرام نیز در این جلسه با بیان پتانسیل ها و ظرفیت بخش سرفاریاب و قناعت پذیری و شجاعت و ایثارگریهای مردم بخش در مبارزه با رژیم های طاغوتی قبل از انقلاب و تقدیم ۷۲ شهید و ده ها جانباز و آزاده در دوران جنگ تحمیلی گفت: رفع مشکلات و نیاز مندیهای مردم باید در اولویت کاری قرار گرفته و ازهمه توان خود برای تحقق شعار های دولت در خدمت رسانی به مردم و رفع نیازمندیها تلاش کنیم.
سید عبدالرحمن توفیقیان تأمین مشکل آب شرب شهر سرفاریاب و روستاهای حومه، اصلاح نقاط حادثه خیز جاده باغچه سادات – سرفاریاب و بهسازی راه های ارتباطی روستاهای تنگ انار، بیدکها، شیخ هابیل، بیدانجیر، تاوه سفید و دیگر مناطق بخش، احداث و راه انداری فضاهای ورزشی مناسب در روستاهای پرجمعیت، اشتغال جوانان و تخصیص درصدی از درآمد حاصل از استخراج معادن غنی فسفات و بوکسیت این بخش را از اهم مشکلات و دغدغه های مردم سرفاریاب عنوان کرد و در ادامه بر لزوم تعامل و هماهنگی دستگاههای اجرایی در راستای رفع مشکلات و مطالبات بحق مردم تأکید کرد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج نیز در این سفر با بیان برخی از خدمات و برکات نظام جمهوری اسلام به مردم و نقاط مختلف استان گفت: کارها و خدمات قابل توجهی در مناطق مختلف استان انجام شده اما مردم متعهد و غیور استان مستحق خدمات بیشتر و مطلوب تری هستند.
حجت الاسلام حسینی خطاب به مدیران و سازمانهای همراه تأکید کرد: مصوبات این سفر با قید فوریت در دستور کار قرار گرفته و اجرایی شوند.
در این سفر برخی مدیران به بیان خدمات و تصمیمات خود برای اجرای طرحها به مردم پرداختند و برای مساعدت و خدمات رسانی به مردم بخش سرفاریاب اعلام آمادگی کردند.
پس از بحث و استماع نظر مدعوین تصمیمات ذیل اتخاذ گردید:
تأمین و انتقال آب شرب شهر سرفاریاب از طریق پمپاژ چاه تنگ پیرزال، تأمین آب شرب روستای شیخ هابیل و روستاهای اقماری و همچنین تأمین آب شرب روستای بهمن یاری از جمله تعهدات شرکت آب و فاضلاب استان در این سفر بود.
اداره کل ورزش و جوانان استان نیز متعهد شد، استادیوم و سالن ورزشی شهر سرفاریاب را رفع نقص و تکمیل نماید و نمایندگی ورزش و جوانان را در مرکز بخش تأسیس نماید.
بازسازی و آسفالت راه های روستایی مسیر معادن فسفات و بوکسیت در سرفاریاب و احداث پل ارتباطی پل روستای ده خلیفه از جمله تعهدات اداره صنعت و معدن و تجارت استان بود.
اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان نیز قول مساعد داد، ضمن احداث خوابگاه شبانه روزی در مرکز بخش، تمامی مدارس آموزش و پرورش در سطح بخش را به لوازمات ضروری مجهز نمایند.
بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز، آسفالت معابر روستای مندان و سواری را برعهده گرفت.
اهدای یک دستگاه بیل مکانیکی به شهرداری سرفاریاب، تخصیص مبلغ صد میلیارد ریال جهت ساماندهی ورودی های شهر سرفاریاب و تحویل یک ست کامل آتش نشانی به شهرداری از جمله تعهدات اداره کل امور شهری و شوراهای استانداری بود.
در حوزه راه و شهرسازی نیز مقرر شد: سه حلقه از پل های جاده تنگ پیرزال تعریض و اصلاح، روشنایی مسیر تنگ پیرزال تأمین و نصب شود، همچنین اجرای عملیات فاز دوم واریانت آب حیات در مسیر جاده سرفاریاب – سادات و بهسازی و آسفالت جاده گلزار شهدای روستای نهم انجام گیرد.
جهاد کشاورزی استان نیز متعهد شد:
ضمن تکمیل و احداث جاده بین مزارع روستای مندان و آب ماهی، قنات های موجود در روستاهای تابعه بخش را بهسازی نماید.
پرداخت کمک های بلاعوض جهت ساخت مسکن مددجویان، پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به جامعه هدف و اهدای مبلغ پنج میلیون ریال به همه مددجویان تحت پوشش بخش از جمله مصوبات این سفر در حوزه سازمان بهزیستی بود.
بسیج سازندگی استان نیز قول مساعد داد، خانه های عالم روستاهای سواری و دهنو اسلام آباد را بهسازی و تکمیل نماید.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز قول مساعد داد: ضمن اجرای طرح بهسازی و آسفالت جاده گلزار شهدای روستای دلیاسیر و جاده منتهی به امامزاده حمزه (ع)، نقاط حادثه خیز جاده باغچه – سادات سرفاریاب را نیز در اسرع وقت حذف و رفع نقص نماید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.