کد خبر : 13242
دیدگاه‌ها برای برگزاری اولین یادواره شهیدان روستای تمبی شهرستان چرام- بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 مهر 1402 - 22:37
-

خبرنگار آقای طاعتی

برگزاری اولین یادواره شهیدان روستای تمبی شهرستان چرام-

برگزاری اولین یادواره شهیدان روستای تمبی شهرستان چرام-
از دلایل اهمیت و گرامی داشت دوران دفاع مقدس و توجه به یادواره شهدا آن است که در طول دوران هشت ساله جنگ تحمیلی با همه ی فشارها و حمایتهای جهانی از رژیم بعث، حتی یک وجب از خاک کشور ما به تصرف دشمن در نیامد.

اولین یادواره شهیدان غلامرضا آتش پنجه و حسین محمدزاده در روستای تمبی شهرستان چرام برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری عصر کهگیلویه از سرفاریاب، فرماندار شهرستان چرام در این برنامه با تبریک هفته دفاع مقدس و گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان بخصوص شهید آتش پنجه و شهید محمد زاده، گفت: تاریخ جلوه گاه و تجلی گاه درس ها و عبرتهای فراوان است که همه ملت ها و جوامع برای ترسیم مسیر آینده نیازمند توجه و مراجعه به آن هستند.
سید عبدالرحمان توفیقیان با اشاره به حکومت های مختلف در سرزمین ایران، صفویه را دوران با ثبات حکومت در ایران عنوان کرد که در آن دوران هنر، علم، معماری و رونق مذهب و فرهنگ تشیع اتفاق افتاده و ننگ بارترین و ذلت بارترین دوران را نیز از حکومت قاجاریان تا پایان دوران پهلوی در ایران عنوان کرد.
وی با بیان اینکه در قراردادهای ننگین و خفت بار دوران قاجار بخش های زیادی از کشور ما جدا و به روسیه و دیگر کشورها واگذار شد و در دوران پهلوی نیز با فشار کشورهای استعمارگر از جمله انگلیس، قسمتهای دیگری از خاک کشور ما جدا گردید، افزود؛ یکی از دلایل اهمیت و گرامی داشت دوران دفاع مقدس و توجه به یادواره شهدا آن است که در طول دوران هشت ساله جنگ تحمیلی با همه ی فشارها و حمایتهای جهانی از رژیم بعث، حتی یک وجب از خاک کشور ما به تصرف دشمن در نیامد.
فرماندار شهرستان چرام مقایسه تاریخ انقلاب و نظام جمهوری اسلامی با دور های قبل را از منظرهای مختلف و به ویژه حفظ تمامیت عرضی کشور، مایه افتخار دانست و آن را مرهون تدابیر حکیمانه بنیانگدار انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب و مقاومت، ایثار و جانفشانی شهدا و رزمندگان عنوان کرد.

(کپی برداری بدون ذکر منبع خبر مجاز نمی باشد).

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.