کد خبر : 8736
دیدگاه‌ها برای کمیته استانی راهیان نور در یاسوج برگزار شد/ نکات بهداشتی که در اردوی راهیان نور باید مورد توجه باشد/ افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 اسفند 1401 - 1:03
-

کارشناس یا کاردان بهداشت به عنوان مسئول بیماری‌ها در کاروان‌های راهیان نور حضور داشته باشند

سید حسین رازیان

کمیته استانی راهیان نور در یاسوج برگزار شد/ نکات بهداشتی که در اردوی راهیان نور باید مورد توجه باشد/ افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان

کمیته استانی راهیان نور در یاسوج برگزار شد/  نکات بهداشتی که در اردوی راهیان نور باید مورد توجه باشد/ افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان
دانش‌آموزان و دانشجویان اعزامی به راهیان نور نکات بهداشتی را مدنظر داشته باشند

معاون فنی مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانش‌آموزان و دانشجویان اعزامی به راهیان نور نکات بهداشتی را مدنظر داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی عصر کهگیلویه و به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج دکتر امیر رشیدی، در کمیته استانی راهیان نور با بیان اینکه بعد از چند سال به دلیل کرونا اردوی راهیان نور تعطیل شده بود، گفت: با توجه به فروکش کردن کرونا کاروان‌های دانش‌آموزی و دانشجویی در حال اعزام به مناطق عملیاتی جنوب هستند.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در جهت هر چه بهتر برگزار شدن اردوی راهیان نور باید همه مسائل و موارد برای جلوگیری از مسمومیت افراد اعزامی به راهیان نور مورد توجه باشد.

دکتر رشیدی با بیان اینکه بیماری کووید ۱۹ هنوز از بین نرفته از افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان خبر داد و گفت: مبتلایان به کرونا از ۵ درصد دی ماه به ۱۲ درصد در بهمن و ۱۴ درصد در اسفند ماه رسیده و در حال افزایش است بنابراین احتمال می‌رود استان با پیک کرونا مواجه شود.

در ادامه رییس گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بیان کرد: مهمترین بیماری واگیر در اردوی راهیان نور بیماری‌های تنفسی است بنابراین از اعزام افرادی که علائم آنفلونزا، سرما‌خوردگی و کووید دارند خودداری شود.

محسن رضائیان، با بیان اینکه با توجه به بیماری کرونا دانشجویان و دانش‌آموزان در اردوی راهیان نور نکات بهداشتی را رعایت کنند، عنوان کرد: پیشنهاد می‌کنیم کارشناس یا کاردان بهداشت به عنوان مسئول بیماری‌ها در کاروان‌های راهیان نور حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه بیماری‌های منتقله از آب و غذا مخصوصاً التور افزایش داشته و در مناطق گرمسیری موارد ابتلا بیشتر بوده، عنوان کرد: احتمال دارد التور در اسفند ماه مجدداً طغیان کند که همه این موارد در جهت حفظ سلامت دانشجویان و دانش‌آموزان باید مدنظر باشد.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص عقرب گزیدگی، مار زدگی و حیوان گزیدگی هشدارهایی داد و گفت: سال گذشته بیش از ۲ هزار نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد به خصوص مناطق گرمسیری دچار عقرب گزیدگی شدند لذا این موارد در مناطق عملیاتی جنوب که منطقه گرمسیر به شمار می‌‌رود مدنظر باشد.

رضاییان در پایان خواستار توجه به همه مسائل برای جلوگیری از حوادث بهداشتی در اردوی راهیان نور دانش آموزی و دانشجویی شد.

به گزارش وب دا یاسوج: کمیته استانی چگونگی نظارت بهداشتی راهیان نور با حضور دکتر امیر رشیدی معاون فنی معاونت بهداشتی، مهندس بهمن رشید پور مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی، اتابک نماینده آموزش پرورش، بسیج دانش آموزی، و سایر واحد‌های تخصصی معاونت بهداشتی ضمن تصویب مصوبات لازم در سالن اجلاس مرکز بهداشت استان برگزار شد

انتهای پیام/ حسین رازیان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.