دیدگاه‌ها برای سفر مسئولان استانی و شهرستانی به روستاهای کمتر برخوردار بیدک بخش سرفاریاب بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 اسفند 1401 - 8:43
-

خبرنگار آقای طاعتی

سفر مسئولان استانی و شهرستانی به روستاهای کمتر برخوردار بیدک بخش سرفاریاب

سفر مسئولان استانی و شهرستانی به روستاهای کمتر برخوردار بیدک بخش سرفاریاب
پرداخت ۱۵٠ میلیون تومان بلاعوض و ۲٠٠ میلیون تسهیلات کم بهره مسکن مددجویان روستائی و وام اشتغال زائی با شرط انجام خدمت سربازی و دریافت نکردن تسهیلات ویژه این طرح، برای همه روستا نشینان از طرح های ویژه کمیته

مدیر کل کمیته امداد، فرماندار شهرستان چرام، امام جمعه و بخشدار سرفاریاب و برخی مدیران شهرستانی همزمان با سالروز ولادت امام مهدی (عج) و روز مستضعفین در روستاهای بیدک بخش سرفاریاب حضور یافتند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما و پایگاه خبری عصر کهگیلویه از سرفاریاب، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) در این برنامه با تبریک سالروز ولادت صاحب الزمان و روز مستضعفین خدمت مردم با محبت و نجیب روستاهای بیدک، گفت: با ظهور امام زمان (عج) و برپایی حکومت جهانی ایشان، مردم و ملت های مظلوم در سراسر دنیا از ستم استعمارگران رهائی خواهند یافت و این ظهور نیازمند مقدماتی است که گره گشائی از مردم مستضعف روستاهای دور دست یکی از این اقدامات و این از شیوه های مدیریتی نظام اسلامی است.
مبشری با بیان اینکه کمیته امداد افتخار دارد بیشترین خدمات خود را به اقشار مستضعف و نیازمند روستائی ارائه می دهد؛ مستمری ماهیانه، جهیزیه فرزندان، حمایتهای درمانی و تحصیلی را از جمله این خدمات برشمرد و افزود، در بحث اشتغال و مسکن روستائی طرح های حمایتی خوبی نیز داریم.
وی اضافه کرد، پرداخت ۱۵٠ میلیون تومان بلاعوض و ۲٠٠ میلیون تسهیلات بلند مدت با شرایط ضمانت زنجیره ای برای ساخت مسکن مددجویان روستائی و وام اشتغال زائی با شرط انجام خدمت سربازی و دریافت نکردن تسهیلات ویژه این طرح، برای همه روستا نشینان از طرح های ویژه کمیته امداد امام خمینی (ره) است که اهالی روستاها می توانند از این فرصتهای مناسب برای نوسازی و ایمن سازی محل سکونت و تأمین اشتغال خود استفاده کنند.
مدیر کل کمیته امداد افزود: در زمینه اشتغال زایی با توجه به اینکه پتانسیل منطقه، پتانسیل کشاورزی، دامپروری، مرغ داری و … هست که کمیته امداد این آمادگی را دارد از طریق هم آموزش فنی و حرفه ای و هم تسهیلات قرض الحسنه و هم نظارت بعد از آن، این کار را انجام دهد و مردم از این فرصت ها استفاده کنند.
مبشری در پایان به توزیع سه هزار و سیصد و سیزده بسته معیشتی بین افراد نیازمند و مستضعف در سطح استان به مناسبت میلاد امام عصر (عج) نیز اشاره کرد و گفت توزیع این بسته ها در حال انجام است و ادامه خواهد داشت.
در این برنامه فرماندار شهرستان چرام نیز ضمن تبریک ولادت امام عصر (عج) با اشاره به فرمایش حضرت امام خمینی (ره) که فرموده اند «یک موی کوخ نشینان به همه دارائی های کاخ نشینان می ارزد» از حضور در این روستاها و دیدار با این مردم بزرگوار در این مناسبت مبارک، اظهار خوشحالی کرد و گفت: در ادامه سرکشی از مناطق روستائی امروز توفیق شد به اتفاق مدیرکل محترم کمیته امداد امام خمینی (ره) و امام جمعه و بخشدار و مدیران شهرستانی، خدمت اهالی شریف این روستاها برسیم.
سید عبدالرحمان توفیقیان با اشاره به اینکه در این برنامه از نزدیک و با دقت نظر بیشتر و برای دومین بار در سال جاری مشکلات و نیازمندیهای شخصی و عمومی مردم این منطقه را بررسی کردیم که امیدواریم با اعتماد، همراهی و پیگیری مردم و در کنار آن حمایت و اقدامات لازم از طرف مدیران، شاهد رفع مشکلات و انجام مطالبات به حق مردم باشیم.
وی داشتن آب شرب پایدار و منابع طبیعی مناسب این منطقه را مورد اشاره قرار داد و استفاده از این ظرفیت ها برای توسعه و اجرای طرح های اشتغال زا و فراهم کردن شرایط مناسب زندگی اهالی و آینده فرزندان را ضرورت و تکلیف دانست.
امام جمعه سرفاریاب نیز ضمن تبریک میلاد حضرت بقیه الله اعظم امام مهدی (عج) و عرض خیر مقدم خدمت مسئولان که در این روز گرامی در جمع مردم با صفای روستاهای بیدک بخش سرفاریاب حضور یافته اند، برقراری رابطه قلبی و معنوی قوی با امام زمان (عج) را زمینه ساز حل بسیاری از مشکلات اجتماعی، مادی، روحی و جسمی دانست.
حجت الاسلام زارعی پور پیگیری و رفع مشکلات و نیازمندیهای مردم را باعث خشنودی و رضایت امام عصر (عج) عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد با استقبال و همراهی مردم از طرح های اعلام شده و توجه ویژه مسئولین، در آینده نزدیک شاهد تغییر محسوس در حوزه مختلف به ویژه مسکن، اشتغال و جاده دسترسی در این مناطق روستایی باشیم.
در حاشیه این دیدار به همت کمیته امداد تعداد ۵۰ بسته معیشتی به ارزش شس صد میلیون ریال برای همه خانوارهای روستاهای بیدک، بسته های آموزشی و لوازم التحریر به دانش آموزان، کاشت چندین اصله نهال در روستاها به همت منابع طبیعی شهرستان چرام و همچنین خدمات معاینه، درمان و داروی رایگان با حضور گروه شبکه بهداشت و درمان چرام به اهالی این روستاها انجام شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.