کد خبر : 977
دیدگاه‌ها برای راه‌اندازی سامانه بازرگام در کهگیلویه و بویراحمد با هدف حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان / توزیع رایگان اقلام اساسی در شهر یاسوج بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 29 بهمن 1400 - 21:02
-

با کمک سازمان تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد؛

راه‌اندازی سامانه بازرگام در کهگیلویه و بویراحمد با هدف حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان / توزیع رایگان اقلام اساسی در شهر یاسوج

راه‌اندازی سامانه بازرگام در کهگیلویه و بویراحمد با هدف حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان / توزیع رایگان اقلام اساسی در شهر یاسوج
متقاضیان می‌توانند اپلیکیشن بازرگام را نصب و اقلام درخواستی خود را ثبت کنند. هر کد ملی می‌تواند 5 کیلو مرغ به قیمت هر کیلو 20 هزار تومان سفارش دهد

سامانه بازرگام به منظور توزیع کالا‌های اساسی و با هدف نظارت بر نحوه توزیع، جلوگیری از گرانفروشی و حذف واسطه‌ها در عرضه اقلام اساسی مردم از جمله مرغ، تخم مرغ و برنج در کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شد. در این سامانه امکان خرید اقلام مختلف مواد غذایی با نرخ‌های تنظیم بازار و مصوب فراهم شده است و افراد می‌توانند با ثبت سفارش خود در سامانه بازرگام، اقلام مورد نیاز خود را تا ۲۴ ساعت بعد از سفارش درب منزل تحویل بگیرند.
به گزارش عصرکهگیلویه، مرغ و تخم مرغ در حال حاضر جزو مهمترین مواد غذایی مصرفی خانوارها محسوب می‌شوند. اما در سال‌های اخیر پیوسته شاهد افزایش قیمت هر دو مورد بوده‌ایم و ثبات خاصی در این رابطه وجود نداشته است. راه‌اندازی سایت بازرگام در واقع برای کمک به ایجاد ثبات در قیمت این محصولات انجام گرفته است. زیرا با وجود تصویب قیمت این محصولات توسط نهادهای مربوطه، در بازار شاهد قیمت های فروش متفاوت‌تر و عمدتاً بالاتری هستیم. این سامانه محصولات لبنی مانند مرغ و تخم مرغ را با همان قیمت مصوب نهادها و مسولین مربوطه برای مردم و مصرف‌کنندگان ارائه می‌کند.
گفتنی است سامانه بازرگام مرغ تاکنون تنها در شهرهای بزرگ کشور فعالیت داشته است. اما به تازگی در کهگیلویه و بویراحمد نیز فعالیت این سامانه شروع شده است. سازمان تعاون روستایی ایران متولی اصلی این سامانه است. این سازمان با کنار گذاشتن روش‌های سنتی، سعی در پخش منظم‌تر محصولات با روش‌های آنلاین و جدید دارد. افرادی که قصد استفاده از خدمات سایت بازرگام bazargam.com  را داشته باشند، باید ابتدا به این سامانه وارد شده و ثبت نام خود را در آن انجام دهند.

در حاشیه بازدیدی که قدرت‌الله ویسی مدیر کل سازمان تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد از جایگاه سردخانه و انبار شرکت پست پیشگامان یاسوج داشت در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا گفت: سازمان تعاون روستایی کشور در رابطه با توزیع اقلام هوشمند، قراردادی با شرکت پست پیشگامان منعقد کرده است.
وی گفت: اواخر آذر ماه به سازمان تعاونی کشور درخواست دادیم که همانند سایر استان‌های کشور این استان نیز در نظر دارد اقلام هوشمند را به حمایت از مصرف‌کنندگان در اختیار اقشار آسیب‌پذیر استان قرار دهد. خوشبختانه مجوز در دی ماه به استان کهگیلویه و بویراحمد داده شد که از طریق شرکت پست پیشگامان، اقلام تنظیم بازاری مثل مرغ، برنج و روغن در کهگیلویه و بویراحمد نیز توزیع شود.
ویسی اضافه کرد: این طرح در ابتدا مربوط به استان‌های پرجمعیت کشور بود. اما با پیگیری‌های این سازمان، ما توانستیم این طرح را در کهگیلویه و بویراحمد نیز راه‌اندازی کنیم و امیدواریم تا پایان سال هم‌استانی‌ها بتوانند از این طرح بهره‌مند شوند.
وی ادامه داد: برای این موضوع شرکت پست پیشگامان نیازمند زیرساخت‌هایی مثل سردخانه و جایگاه مناسب بود که خوشبختانه فراهم شد.
ویسی گفت: توزیع این اقلام به صورت رایگان خواهد بود. ابتدا تنها مرغ منمجمد توزیع می‌شود. بعد از مرغ منجمد، سایر اقلام مثل تخم مرغ، برنج و روغن نیز توزیع خواهد شد.
سلیمان لعل‌زاری مدیرشرکت پست پیشگامان نیز اظهار داشت: ما به عنوان مالک سامانه بازرگام در مرکز کهگیلویه و بویراحمد در تلاشیم در اسفندماه توزیع اقلام هوشمند را آغاز کنیم.
وی گفت: زمانی که ما به عنوان نماینده توزیع اقلام هوشمند معرفی شدیم، سازمان تعاون روستایی استان تلاش زیادی در راستای راه‌اندازی این طرح داشتند. هم‌اکنون نیز به لحاظ زیرساختی شرایط کاملاً فراهم شده است.
وی اظافه کرد: این سامانه در حال حاضر به عنوان سامانه بازرگام یاسوج ثبت شده است. متقاضیان می‌توانند اپلیکیشن بازرگام را نصب و اقلام درخواستی خود را ثبت کنند. هر کد ملی می‌تواند از طریق این سامانه ۵ کیلو مرغ به قیمت هر کیلو ۲۰ هزار تومان سفارش دهد. توزیع این اقلام هم به صورت رایگان در درب منزل خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.