کد خبر : 10109
دیدگاه‌ها برای افتتاح طرح استانی اجرای پزشک خانواده شهری در شهرستان گچساران/ این تمام شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر استان اجرا می‌شود بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 اردیبهشت 1402 - 18:58
-

هر ایرانی یک مراقبت سلامت

سید حسین رازیان

افتتاح طرح استانی اجرای پزشک خانواده شهری در شهرستان گچساران/ این تمام شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر استان اجرا می‌شود

افتتاح طرح استانی اجرای پزشک خانواده شهری در شهرستان گچساران/ این تمام شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر استان اجرا می‌شود
مسولان در اجرای طرح پزشک خانواده شهری مشارکت کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی عصر کهگیلویه و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، با حضور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد طرح ملی پزشک خانواده شهری در گچساران آغاز شد.

دکتر سعید جاودان‌سیرت در مراسم آغاز طرح ملی پزشک خانواده شهری گفت: این طرح در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر اجرا می‌شود که در گچساران پایلوت اجرای این طرح در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تاکید وزارت بهداشت مبنی بر اجرای طرح پزشک خانواده شهری افزود: وزارتخانه با تاکید بر سلامت و امنیت مردم و ارتقاء کمی و کیفی خدمات بر اجرایی شدن این طرح تاکید شده است‌.

وی با اشاره به هدف اجرای طرح پزشک خانواده شهری گفت: افزایش دسترسی عادلانه، ارتقاء کمی و کیغی سطح خدمات به جامعه، افزایش رضایت‌مندی مردم از چگونگی خدمات و کاهش پرداختی از جیب مردم از اهداف این طرح است.

دکتر جاودان‌سیرت با بیان اینکه ۳۰۰ هزار نفر در کهگیلویه وبویراحمد خدمات طرح پزشک خانواده شهری را دریافت می‌کنند که ۹۵ هزار نفر در گچساران است، گفت: در طرح پزشک خانواده شهری به ازای هر سه هزار نفر یک پزشک به همراه دو مراقبت به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه طرح پزشک خانوادت شهری با نام ” هر ایرانی باید مراقب سلامت خود را بشناسد” آغاز شده است و در تمام شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر استان اجرا می‌شود.

دکتر جاودان‌سیرت با اشاره به خدمات ارائه شده در مرکز جامع سلامت گفت: ارجاع بیماران به کلینیک‌های تخصصی، خدمات ۱۲ گانه دندانپزشکی، پاراکلینیکی، آزمایشگاهی، رادیولوژی، مشاوره تغذیه، مشاوره سلامت روان، سلامت کار، سلامت خدمات محیط، مشاوره ازدواج، مشاوره ژنتیک، بیماری‌های رفتاری و خدمات مامایی در این مراکز ارائه می‌شود.

وی با اشاره به خدمات و مراقبت‌های اولیه در قالب بسته‌های خدماتی به گروه‌های سنی مختلف گفت: در پایگاه‌های سلامت خدماتی مانند مراقب از گروه‌های آسیب‌پذیر از جمله مادران باردار و کودکان انجام می‌شود و در صورتی که نیاز بود با تشخیص پزشک جهت دریافت خدمات سطح دوم و سوم ارجاع داده می‌شود.

وی در پایان از مردم و مسئولان خواست دانشگاه را در روند اجرای طرح پزشک خانواده شهری یاری کنند و فرهنگ‌سازی لازم توسط مسئولان و ائمه جمعه صورت گیرد.

به گزارش وب دا یاسوج: آیین افتتاحیه اجرای طرح پزشک خانواده شهری با حضور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان، معاون بهداشتی و رییس مرکز بهداشت استان، مدیر اطلاعات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی، معاون فرماندار شهرستان گچساران، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان،بخشدار و اعضای شورای شهر شهرستان و سایر مسولان استانی و شهرستانی انجام گرفت.

ارسال خبر/ سید حسین رازیان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.