کد خبر : 6151
دیدگاه‌ها برای برگزاری یادواره شهدای دانش آموز در دبیرستان طالقانی سرفاریاب- بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 آبان 1401 - 21:29
-

خبرنگار آقای طاعتی

برگزاری یادواره شهدای دانش آموز در دبیرستان طالقانی سرفاریاب-

برگزاری یادواره شهدای دانش آموز در دبیرستان طالقانی سرفاریاب-
هدف از این یادواره که به مناسبت گرامی داشت یاد و خاطر ۲۷ شهید دانش آموز شهرستان چرام برگزار شد، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین دانش آموزان و گامی در مسیر مقابله با هجمه های بی امان معاندان به اصول و آرمانهای نظام و شهدا بود.

یادواره شهدای دانش آموز در دبیرستان طالقانی سرفاریاب با همکاری حوزه مقاومت بسیج و نمایندگی آموزش و پرورش برگزار گردید.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما و عصر کهگیلویه در سرفاریاب، این یادواره با حضور مدیر و کارشناسان آموزش و پرورش شهرستان چرام، بخشدار و شورای اداری بخش سرفاریاب، امام جمعه و معلمان و مشارکت فعال در اجرای برنامه ها توسط دانش آموزان مدارس شهید چمران و طالقانی در مقطع متوسطه اول و دوم اجرا شد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان چرام در این برنامه ضمن عرض خیر مقدم و تشکر از مجریان برنامه، یاد شهدای دانش آموز را گرامی داشت و شهادت را اوج قله ی رفیع کمال و سعادت و والاترین واژه و مفهوم در قاموس فرهنگ اسلامی عنوان کرد. عابد کیش به حادثه تلخ حرم شاهچراغ اشاره و ضمن تبریک و تسلیت شهادت جمعی از هم وطنان و خاصه دانش آموزان در این واقعه غمبار گفت: دشمنان و مخالفان نظام اسلامی کور خوانده اند که می توانند با این اعمال وحشیانه و نابخردانه مردم و جوانان ما را از آرمان های نظام و انقلاب و فرهنگ ایثار و شهادت جدا می کنند و فاصله دهند.

امام جمعه سرفاریاب نیز با اشاره به آیات قرآن، محافل و یادواره شهدا را سرشار از نور و معنویت و تقدس دانست و گفت: سرچشمه و دلیل این نورانیت صفای باطن و ارتباط خالصانه شهدا با خداوند است.
زارعی پور برخی اعمال مثل وضو و نماز را بواسطه اتصال انسان به خداوند، دارای ارزش و نورانیت ذکر کرد و گفت: تابعیت محض خداوند در همه امور و ارتباط و اتصال مداوم به درگاه الهی از صفات و ویژگیهای بارز شهداء است که باعث شده است تا جاودانه بمانند.
ایشان در بخش دیگری از صحبت های خود، به توانمندیها و استعدادهای دانش آموزان سرفاریاب و لزوم توجه بیشتر و مهیا کردن شرایط آموزشی و تربیتی مناسب برای آنان توسط همه مسئولین، اشاره و تأکید کرد.
فرمانده حوزه مقاومت بسیج حضرت ابوالفضل(ع) سرفاریاب نیز در این مراسم با تبریک هفته بسیج دانش آموزی و ایام الله ۱۳ آبان یاد و خاطره شهدای دانش آموز و شهید حسین فهمیده و شهدای حرم احمد ابن موسی را گرامی داشت و با بیان اینکه دشمنان که در عرصه جنگ سخت توان مقابله با ایران اسلامی را ندارند، با اتاق های فکر و ابزار رسانه ای خود در عرصه جنگ نرم وارد میدان نبرد با جمهوری اسلامی شده اند و به دنبال آن هستند تا عقاید و باورهای نوجوانان و جوانان ما را خدشه دار یا تغییر دهند.
ویسی رسالت دانش آموزان در این شرایط را پرداختن به تهذیب و تحصیل و حرکت در مسیر شهدائی همچون حسین فهمیده و شهدای دانش آموز منطقه و الگو گرفتن از آنان دانست تا با بصیرت و آگاهی نقشه های مخالفان این نظام پاینده را همچون اوایل انقلاب نقش برآب کنند.
ایشان هدف از این یادواره که به مناسبت گرامی داشت یاد و خاطر ۲۷ شهید دانش آموز شهرستان چرام برگزار شده را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین دانش آموزان و گامی در مسیر مقابله با هجمه های بی امان معاندان به اصول و آرمانهای نظام و شهدا عنوان کرد.
یادآور می‌شود، نواختن سرود انقلاب، دکلمه‌خوانی، مداحی و سینه‌زنی از دیگر برنامه‌های این مراسم معنوی بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.