کد خبر : 10354
دیدگاه‌ها برای نشست هم اندیشی در سرفاریاب با موضوع نه به تیراندازی در مراسمات شادی و عزا – بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 اردیبهشت 1402 - 16:49
-

خبرنگار آقای طاعتی

نشست هم اندیشی در سرفاریاب با موضوع نه به تیراندازی در مراسمات شادی و عزا –

نشست هم اندیشی در سرفاریاب با موضوع نه به تیراندازی در مراسمات شادی و عزا –
بر همه ما مسئولین و متنفذین وظیفه است که برای جلوگیری از وقایع تلخ ناشی از تیراندازی در مراسمات و جشن ها از هر تلاشی برای کنار گذاشتن این رسم غلط و بی فایده و پرخطر فروگذار نکنیم.

نشست هم اندیشی با مسئولین ،معتمدین و متنفذین بخش سرفاریاب با موضوع نه به تیراندازی ( در مراسمات عروسی و عزا)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما و پایگاه خبری عصر کهگیلویه از سرفاریاب، در این نشست که توسط مؤسسه مردم نهاد طلوع آفتاب سورین و با همکاری اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در محل مسجد حضرت ابوالفضل (ع) سرفاریاب برگزار شد، طناز جمشیدی مدیر عامل مؤسسه در ابتدای جلسه ضمن ارائه خیر مقدم خدمت حضار، گفت: رسم غلط تیراندازی در مراسمات عروسی و عزا یک معضل و آسیب اجتماعی بوده که قربانیان زیادی در استان و شهرستان ما داشته و دارد.
وی عادی انگاری این رسم غلط را یک تهدید واقعی برای سلامت اجتماعی و روانی مردم دانست و گفت: فرهنگ سازی از جمله موارد ضروری برای برچیده شدن این رسم غلط بوده و با وجود این که اقوام لر از پشتوانه فرهنگی قوی برخوردار هستند اما متأسفانه رسم و سنت غلط تیراندازی با تغییر و تحولات امروزی در مراسمات ما دیده می شود و علیرغم اینکه اکثریت مردم با این رسم موافق نیستند و آن را رد کرده، اما همچنان پابرجاست که همین باعث نگرانی همه شده است.
امام جمعه سرفاریاب نیز در این نشست ضمن قدردانی از بانیان این برنامه فرهنگی اجتماعی و تشکر از حضور همه معتمدین و متنفذین گفت: شجاعت، نترس بودن و مردانگی از صفات و ویژگیهای قوم لر و زاگرس نشینان بوده است که در مقابل دشمن همواره از خود نشان داده اند.
حجت الاسلام زارعی پور افزود روزی نماد شجاعت اسلحه و تفنگ بوده که ما اقوام لر افتخار آن را از گذشتگان خود به ارث برده ایم اما امروزه باید با نه گفتن به اسلحه و تفنگ در مراسمات و جشن ها و جلوگیری از برخی اتفاقات تلخ، پیشینه فرهنگی و افتخارات خود را تکرار کنیم.
وی با اشاره به اینکه نه از لحاظ عقلی و نه از لحاظ شرعی و روایات هیچ فایده و ثوابی برای تیراندازی در مراسمات دیده و بیان نشده است، انجام این کار توسط یک انسان عاقل و مؤمن را غیر قابل قبول و مایه سرافکندگی دانست.
امام جمعه سرفاریاب همچنین اشاره ای به تاثیر مفید گفتگو و امر به معروف و نهی از منکر با روش و شیوه مناسب، بخصوص در جوانان و نوجوانان داشت و تاکید کرد بر همه ما مسئولین و متنفذین وظیفه است که برای جلوگیری از وقایع تلخ ناشی از تیراندازی در مراسمات و جشن ها از هر تلاشی برای کنار گذاشتن این رسم غلط و بی فایده و پرخطر فروگذار نکنیم.
فرمانده حوزه مقاومت حضرت ابوالفضل (ع) سرفاریاب نیز در این جلسه گفت: آسیب اجتماعی چیزی نیست که یک شبه ایجاد شده باشه و یک شبه هم از بین نخواهد رفت.
ستوانیکم پاسدار ویسی گفت: آسیب های اجتماعی را نمی توان بطور کامل ریشه کن کرد و ما فقط می توانیم آسیب را کنترل کرده و تا حدودی کاهش دهیم.
وی گفت: هر جامعه ای با توجه به پیشرفت هایی که دارد، همسو با آن پیشرفت نیز آسیب هایی را هم بدنبال خواهد داشت و هر شخصی در هر جایگاهی که در جامعه دارد می تواند در کاهش این آسیب ها نقش مؤثری داشته باشد.
ویسی افزود: در بحث تیراندازی در مراسمات اگر انتظار داشته باشیم که نیروی انتظامی می تواند این آسیب را بطور کامل حل کند، این انتظار کاملاً شتباه بوده و همه ما می بایست کمک کار نیروی های نظامی و انتظامی باشیم و برای شناسایی و جمع آوری اسلحه های غیر مجاز نیز ما به همکاری همه مردم نیاز داریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.