کد خبر : 10445
دیدگاه‌ها برای برگزاری نخستین جشنواره لاله های واژگون ساورز در منطقه طسوج شهرستان چرام- بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 15 اردیبهشت 1402 - 1:29
-

خبرنگار آقای طاعتی

برگزاری نخستین جشنواره لاله های واژگون ساورز در منطقه طسوج شهرستان چرام-

برگزاری نخستین جشنواره لاله های واژگون ساورز در منطقه طسوج شهرستان چرام-
نخستین جشنواره لاله های واژگون ساورز منطقه طسوج به همت فرماندار شهرستان چرام و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و شهرستان انجام شد و مدعوین و میهمانانی از مرکز استان و شهرستانهای مختلف استان از جمله کهگیلویه، گچساران و ... حضور داشتند؛ معاون

نخستین جشنواره لاله های واژگون ساورز در منطقه طسوج شهرستان چرام با استقبال و حضور مردم و مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما و پایگاه خبری عصر کهگیلویه از سرفاریاب، در این جشنواره که به همت فرماندار شهرستان چرام و میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان و شهرستان انجام شد و مدعوین و میهمانانی از مرکز استان و شهرستانهای مختلف استان از جمله کهگیلویه، گچساران و … حضور داشتند؛ معاون حوزه سیاسی و امنیتی استاندار ضمن قدردانی از حضور و همکاری همه مسئولین و مردم، از فرماندار شهرستان چرام و میراث فرهنگی و گردشگری استان و شهرستان به عنوان بانیان و برگزار کنندگان این جشنواره که برای اولین بار در سطح استان اجرا شده و ان شاء اللّه نتایج و آثار خوبی را در زمینه گردشگری و رونق منطقه در پی خواهد داشت نیز قدردانی و تشکر کرد.
هاشمی با اشاره به ظرفیت های مناسب آب و هوا، طبیعت بکر و وجود چشمه سارها در این منطقه، از نهادها و مسئولین مربوطه خواست تا نسبت به رفع مشکلات و ایجاد زیر ساخت های لازم و مناسب از جمله جاده دسترسی و آنتن دهی تلفن همراه و… اقدام نمایند.
وی همچنین بر لزوم توجه و گسترش فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست در کنار فراهم کردن امکانات دسترسی و بهره گرفتن از این مواهب خدادادی تأکید کرد و این امر مهم را لازم و موجب استمرار این جلوه گاه ها و مناظر زیبای طبیعی و لذت بخش دانست.
فرماندار چرام نیز در این برنامه با گرامی داشت یاد و خاطر و ادای احترام به روان پاک شهیدان، طبیعت را یکی از سرچشمه ها و مظاهر حیات و زندگی و نشانه و تجلی گاه قدرت بی پایان و اراده الهی عنوان کرد که صاحب نظران، فلاسفه، عرفا، شاعران و هنرمندان هر کدام در مسلک خود به نحوی از آن یاد کرده و استفاده برده اند.
سید عبدالرحمان توفیقیان با برشمردن نام و نشان و مقام اغلب مدعوین و حاضرین از ادارات و نهادهای مختلف استانی و شهرستانی و عموم خواهران و برادران شرکت کننده در جشنواره لاله های واژگون ساورز طسوج و به ویژه عشایر منطقه، با عرض خیرمقدم از حضور آنان قدردانی کرد.
وی با اشاره به مشاهده و معرفی کردن ۱۱٠ هکتار دشت لاله های واژگون ثبت شده منطقه به عنوان یکی از جاذبه های زیبای طبیعی و گردشگری، به عنوان هدف اصلی این جشنواره، آگاهی و شناخت مسئولین از مشکلات و نیازمندیهای ساکنین و عشایر منطقه که در سیل تابستان گذشته نیز خسارت های زیادی را در بخش های مختلف متحمل شدند را از اهداف ضمنی آن دانست.
فرماندار شهرستان چرام اظهار امیدواری کرد با فرصت ایجاد شده در برگزاری این جشنواره و انعکاس و معرفی این جاذبه از طرف اصحاب رسانه و عموم حاضرین، زمینه های سرمایه گذاری و رونق گردشگری در این منطقه به عنوان دیگر هدف این برنامه، محقق و عملی گردد.
در حاشیه این جشنواره، نمایشگاه غذاهای بومی و محلی با همکاری اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان، برپایی ایستگاه سلامت توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان چرام با حضور مدیر شبکه، پزشک، پرستار و کارشناس بهداشت محیط و بهورزان و به مناسبت هفته سلامت نیز برگزار و خدمات پزشکی و دارویی رایگان ارائه داده شد.
در پایان با همکاری هیئت ورزش های همگانی اداره ورزش و جوانان شهرستان چرام نیز مسابقات بومی و محلی از جمله کلکله بازی و طناب بازی و… برگزار و به نفرات برتر نیز جوایزی اهدا شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.