کد خبر : 11378
دیدگاه‌ها برای توصیه عدل هاشمی‌پور به چهره‌ها و جریان‌های سیاسی/ از هرگونه محدودیت و مرزبندی پرهیز کرده و مردم را ولی نعمت خود بدانیم بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 خرداد 1402 - 16:30
-

واکنش عدل هاشمی‌پور به حواشی روزهای گذشته در حوزه انتخابیه کهگیلویه

توصیه عدل هاشمی‌پور به چهره‌ها و جریان‌های سیاسی/ از هرگونه محدودیت و مرزبندی پرهیز کرده و مردم را ولی نعمت خود بدانیم

توصیه عدل هاشمی‌پور به چهره‌ها و جریان‌های سیاسی/ از هرگونه محدودیت و مرزبندی پرهیز کرده و مردم را ولی نعمت خود بدانیم
عدل هاشمی‌پور طی یادداشتی خطاب به چهره‌ها و جریان‌های سیاسی نوشت : مردم را به معنای واقعی کلمه، ولی‌نعمت بدانیم و در جهت برآورد حوائج آنان مطابق شرع و قانون از هرگونه محدودیت و مرزبندی، جداً پرهیز نماییم.

به گزارش پایگاه خبری عصر کهگیلویه از دهدشت، با اعلام حضور عدل هاشمی‌پور و سیدعلی محمد بزرگواری در روزهای گذشته جهت حضور در دوازدهمین دوره انتخابات شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کهگیلویه، شرایط سیاسی و فضای عمومی این حوزه انتخابیه عملأ انتخاباتی شد.

عدل هاشمی‌پور نماینده سابق کهگیلویه نسبت به حواشی پیش‌‌آمده طی روزهای گذشته مبنی بر حضور برخی از چهره‌های سیاسی، طی یادداشتی واکنش نشان داد و نوشت:

بسم الله الرحمن الرحیم
خدای بزرگ را سپاسگزارم که حقیر را به برکت وجود هم نوعان و همشهریانی فهیم، فرهیخته، قانع، صبور و گرامی از تمامی اقشار و صنوف بهرمند ساخت.

آنچه که در لابلای تاریخ خوانده‌ام و یا به صورت جسته و گریخته و سینه به سینه از پیشینیان و شخصیت‌های معتمد و پا به سن گذاشته‌ی در قید حیات که در حکم گنجینه‌ی ایلیاتی دیارمان محسوب می‌شوند شنیده ام، همه حکایت از بزرگی، بزرگ‌منشی و مردمداریِ همراه با گذشت و سعه صدر و از همه مهمتر جوانمردی و اخلاق‌مداری مردمان شریف دیارم (کهگیلویه وبویراحمد) دارد.

آمیختگی سنت و فرهنگ ایلی و عشایری با تمدن، تجدد، آموزش، فرهنگ و پویایی عصر جدید، مایه بسی فخر و مباهات و امیدواری در جهت نیل به توسعه، آبادانی و ایجاد رفاه و آرامش اجتماعی است.
بی شک، در این رهگذر و مرحله‌ی گذار، نقش خواص و تحصیل کردگان بسی پررنگ و حائز اهمیت است.

مهم و حائز اهمیت بدین معنا آنان که خود را به معنای خواص و در پیشانی جامعه می‌بینند و می‌پندارند رسالتی عظیم در جهت تسریع، وصول، بهرمندی و بهره وری از امکاناتِ ترسیم شده در چشم انداز آینده دارند.
این افراد (خواص) به همین مقدار و شاید بیشتر در عدم انجام این مهمات، نیز نقش آفرین و تاثیرگذار هستند.
مخلص کلام:
مسئولان و پیشگامان جامعه هم می‌توانند عامل صعود و پیشرفت باشند و هم عامل سقوط، درجا زدن و پس رفت. اگر چه خود را در زمره‌ی خواص نمی‌دانم، اما از آنجایی که در سی و اندی سال خدمتگزاری به مردم شریف در مناصب و مصادر مختلف و عجین شده‌ی با قشر جوان، خود و سروران مدعی پیشگامی و حکمرانی را دعوت می‌نمایم به رعایت مواردی چند که امیدوارم با حسن نیت مقبول عزیزان واقع گردند.

**همواره خدای بزرگ را مدنظر داشته و در انجام تمامی امور ابتدائا بر او توکل نماییم.

**مردم را به معنای واقعی کلمه، ولی‌نعمت بدانیم و در جهت برآورد حوائج آنان مطابق شرع و قانون از هرگونه محدودیت و مرزبندی، جداً پرهیز نماییم.

**بدانیم و هوشیار باشیم آنگاه که در منصب و مسئولیت قرار داشته و داریم، وسیله و ابزاری بیش در جهت توسعه و خدمت نبوده و نیستیم، عملکردمان وظیفه خود و حق مردم بوده و آنچه که انجام شده خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی است و بس. اگر چه توان، استعداد، ظرفیت، کارایی و توانمندی‌ها متغیر و متفاوت بوده و همین‌طور قصور و ناکارآمدی‌ها نیز وجود داشته اند که می‌بایست بابت آن‌ها از درگاه خدا و مردم عذرخواه باشیم.

یک نکته‌ی بسیار مهم که هم آموزه‌ی دین مبین اسلام است و هم در تمامی ادیان و مکاتب و حکومت‌های بشری بر آن تاکید بسیار شده. “اخلاق است، اخلاق، اخلاق.”

همان که حضرت رسول اکرم (ص) فرمود: برای بسط و گسترش آن مبعوث شدم. چیزی که امروزه آنچنان که باید و شاید رعایت نمی‌شود مخصوصا در نزد سیاسیون، بدانیم و بفهمیم که مردم رعایت آن را انتظار دارند آنهم انتظاری بجا و بحق.

در کمال امتنان از همه عزیزانی که بزرگوارانه نسبت به این حقیر لطف دارند صمیمانه تمنا دارم از ایجاد، رویارویی و تقابل به هرگونه حساسیت و حاشیه جداً پرهیز نمایند چرا که یاد گرفته ام و قویاً بر این باورم که اگر سخنی ناروا و عمل ناصوابی در حقم صورت بگیرد به دیده‌ی اغماض بنگرم و بگذرم.

همچنین از آموزه‌های دینی آموخته ام که کار‌های کوچک دیگران را بزرگ جلوه دهم و کار‌های بزرگ خویش را کوچک. نیز فهمیده ام که با یک چشم خوبی‌های دیگران را ببینم و با چشم دیگرم بدی‌های خویش را.

سلامتی، سربلندی و عاقبت بخیری همگان را از خداوند سبحان مسئلت دارم.

خدایا چنان کن سرانجام کار
تو خشنود باشی و ما رستگار

عدل هاشمی پور
۱۴۰۲/۳/۳۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.