کد خبر : 11676
دیدگاه‌ها برای برگزاری جشن عید غدیر در سرفاریاب- بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 16 تیر 1402 - 7:47
-

خبرنگار آقای طاعتی

برگزاری جشن عید غدیر در سرفاریاب-

برگزاری جشن عید غدیر در سرفاریاب-
آشنائی و شناخت جوانان و نوجوانان نسبت به غدیر از مهمترین تکلیف و وظایف دینی ماست. قرائت زیارت غدیریه، اطعام و هدیه دادان و روزه گرفتن در این روز بزرگ از مستحبات مؤکد و بسیار ارزشمند است که نباید غافل باشیم و انشاءالله در حد امکان استفاده ببریم.

به مناسبت عید غدیر برنامه جشنی در سرفاریاب برگزار شد-
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما و پایگاه خبری عصر کهگیلویه از سرفارساب، امام جمعه سرفاریاب در این برنامه جشن با تبریک عید غدیر، واقعه غدیر سال دهم هجری را تکمیل کننده رسالت همه انبیاء و خلاصه و ثمره ۲۳ سال بعثت نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) و بالاترین عید مؤمنان عنوان کرد.

حجت الاسلام زارعی پور در ادامه با بیان اینکه آشنائی و شناخت جوانان و نوجوانان نسبت به غدیر از مهمترین تکلیف و وظایف دینی ماست، افزود؛ قرائت زیارت غدیریه، اطعام و هدیه دادان و روزه گرفتن در این روز بزرگ از مستحبات مؤکد و بسیار ارزشمند است که نباید غافل باشیم و انشاءالله در حد امکان استفاده ببریم.
وی در بخش دیگر سخنان خود مبعث، غدیر، عاشورا و ظهور را چهار موضوع و اصل مهم در تشیع عنوان کرد که باور و شناخت واقعی غدیر در کنار سه اصل دیگر مایه نجات و سعادت بشر خواهد بود که امیرالمؤنین علی (ع) و امامان پس از او به عنوان امامان معصوم در جایگاه ولایت این مسیر را برای هدایت بشر نمایان کرده اند.
در این برنامه جشن علاوه بر مولودی خوانی و تقدیم هدایا به حاضرین مزین به نام علی (به قید قرعه)؛ با توجه به اهمیت بزرگداشت عید غدیر و تأکید بر اطعام مؤمنین، که هرکس در روز غدیر به مؤمنی غذا بدهد، مانند کسی است که به تمام انبیا و صدیقین غذا داده باشد، حوزه مقاومت حضرت ابوالفضل (ع) سرفاریاب حدود ۳۰۰ پرس غذا در قالب پویش احسان غدیر با حمایت بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) پخت و در بین حاضرین در جشن توزیع نمود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.