کد خبر : 11802
دیدگاه‌ها برای پای خونین امروز بچه های علی آباد یاسوج بعلت نبود فضای ورزشی فرهنگی در محلات مختلف این شهر بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 تیر 1402 - 22:31
-

مهاجرت ها طی ده سال اخیر در مناطقی از جمله مادوان ها، بله زار، مهریان، سروک، علی آباد، تل خسروی، خلف آباد، کریم آباد و......

سید حسین رازیان

پای خونین امروز بچه های علی آباد یاسوج بعلت نبود فضای ورزشی فرهنگی در محلات مختلف این شهر

پای خونین امروز بچه های علی آباد یاسوج بعلت نبود فضای ورزشی فرهنگی در محلات مختلف این شهر
توزیع ناعادلانه یا عدم وجود سرانه فضای سبز، فرهنگی و ورزشی در این مناطق پرجمعیت و مهاجرت پذیر بسیار نگران کننده است

پای خونین امروز بچه های علی آباد یاسوج بعلت نبود فضای ورزشی فرهنگی در محلات مختلف این شهر
از هیئت دولت خواستاریم در حاشیه شهر یاسوج بازدید میدانی داشته باشند

در محلات مختلف شهر یاسوج بدلیل آب هوای متفاوتی که به نسبت سایر استان های همجوار دارد و از طرف دیگر مهاجرت ها طی ده سال اخیر در مناطقی از جمله مادوان ها، بله زار، مهریان، سروک، علی آباد، تل خسروی، خلف آباد، کریم آباد و…… شاهد هستیم.
توزیع ناعادلانه یا عدم وجود سرانه فضای سبز، فرهنگی و ورزشی در این مناطق پرجمعیت و مهاجرت پذیر بسیار نگران کننده است.
عدم اجرای طرح هادی در مناطق محل سکونت و مشکلاتی که گریبانگیر شده به وضوح قابل نمایان است.
مطمئنا حاشیه نشینی در همه جای دنیا بخصوص جوامع متوسط همیشه دلایل مختلفی از جمله فقر، بیکاری، گرانی و تورم در مناطق روستایی و همچنین مناطق شهری دارد زمانی که ما مسئله بیکاری و فقر را در مناطق روستایی داریم و امکانات در این مناطق به طور عادلانه توزیع نشده است بدیهی است؛ افرادی که در روستا و شهرهای کوچک‌تر زندگی می‌کنند به صورت تنهایی و یا گروهی به مناطق شهری بزرگ‌تر مهاجرت می‌کنند مناطق شهری هم به دلیل هزینه‌های بالای زندگی و ناتوانی افراد در تهیه مسکن در مرکز شهر و سکونت‌های رسمی لاجرم افراد را به سمت زندگی در مناطق حاشیه نشین سوق می‌دهد.
در چنین زمانی است که افراد ترجیح می‌دهند در مناطقی که جزو شهر تعریف شده‌اند اما به صورت غیر رسمی هستند تنها به دلیل ارزان‌تر بودن آن قسمت‌ها، با ابتدایی‌ترین امکانات و خدمات اولیه سکنی گزینند از طرفی ما افرادی را از شهرها و روستاهایی می‌توانیم در نظر بگیریم که خودشان هم با فقر و بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند و سرازیر شهرهایی با امکانات متوسط و بیشتر می‌شوند به این صورت افرادی که مدت‌های مدیدی در شهر سکونت داشتند و در مشاغل شهری مشغول به کار بودند با توجه به بیکاری، فقر و گرانی که به ویژه در بخش رهن، اجاره و خرید مسکن وجود دارد دچار محرومیت می‌شوند و از مرکز شهرها به قسمتی از مناطق شهری که به صورت غیر رسمی تعریف شده‌اند انتقال پیدا می‌کنند. به بیان دیگر این افراد تصمیم می‌گیرند برای اینکه هزینه و درآمدشان یکسان باشد حاشیه نشین شوند آنچه که بسیار اهمیت دارد فقر، محرومیت، بیکاری و توزیع نامناسب امکانات است به عبارتی زمانی که عدالت اجتماعی وجود نداشته باشد همه اینها مولد حاشیه نشینی هستند.‌
چرا نمی‌توانیم بر مشکلات ناشی از بروز پدیده‌ای به نام حاشیه نشینی در شهر یاسوج فائق بیاییم؟
به دو دلیل ابتدا اینکه اولاً مناطق حاشیه نشین به این صورت هستند که نظارت کافی و لازم در این مناطق توسط ارگان‌های دولتی صورت نمی‌گیرد و شاید در این زمینه نیروی انتظامی معذوریت‌هایی را برای حضور در این مناطق دارد؛ همین مسئله منجر به این می‌شود که آسیب‌های اجتماعی افزایش پیدا کند.
اما دلیل دوم فائق نیامدن به این مشکل مسئله توسعه نیافتگی این مناطق است چراکه ما شاهد این هستیم که آسیب‌های اجتماعی در این مناطق وجود دارد.
خاطرنشان و توصیه میگردد، آینده این مملکت توسط همین کودکان و نوجوانان ساخته می‌شود امروز با مدیریت های اثرگذار و کارآمد در خفای ساخت کلیپ های تبلیغاتی زمینه ای فراهم آورد تا شاهد بهبود شرایط باشیم.
مسولان استانی اگر آدرس محلات مختلف شهر یاسوج را خواستید میدانم که گرفتار جلسات هستید در تماس با پیامکی «من در جلسه هستم » مواجه می شویم بعنوان یک شهروند و فعال رسانه‌ای در خدمت شما هستیم اما فراموش نکنید پای خونین فرزندان خردسال که اوقات فراغت را که در کوچه پس کوچه‌های محلات مختلف شهر یاسوج می گذرانند، قلب هر انسان آزاده ای را بدرد می آورد.
امروز پای آرین نوجوان خون آلود به بیمارستان منتقل شد و دیروز پای بنیامین فردای روز هم دست پای نوجوان خرد سال دیگری در کف آسفالت خون‌آلود خواهد شد اگر برنامه‌ریزی هدفمندی صورت نگیرد.
با احترام فراوان
سید حسین رازیان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.