کد خبر : 7058
دیدگاه‌ها برای برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بخش سرفاریاب در محل دفتر امام جمعه- بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 دی 1401 - 16:39
-

خبرنگار آقای طاعتی

برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بخش سرفاریاب در محل دفتر امام جمعه-

برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بخش سرفاریاب در محل دفتر امام جمعه-
شورای فرهنگ عمومی در ذیل شورای انقلاب فرهنگی در سطح کشور فعالیت دارد و سرفاریاب به عنوان تنها بخش در سطح استان، دارای مجوز برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی است.

جلسه شورای فرهنگ عمومی بخش سرفاریاب با حضور اکثریت اعضاء و محوریت برنامه ریزی برای مراسم استقبال از شهدای گمنام، شهادت حضرت فاطمه زهرا ( س )، ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت و همچنین ۱۳ دی سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در محل دفتر امام جمعه برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما و پایگاه خبری عصر کهگیلویه در سرفاریاب، امام جمعه سرفاریاب در این جلسه ضمن عرض خیر مقدم و تشکر از حضور اعضاء، مناسبتهای مهم ایام از جمله: شهادت حضرت فاطمه ( س )، ۹دی ماه، روز بصیرت و ۱۳ دیماه سالروز شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت و با گریزی به مسائل دوره زندگی رسول گرامی اسلام و حضرت فاطمه زهرا ( س )، نقش و جایگاه آن بانوی بزرگ در دفاع از ولایت، بیان حقایق و جلوگیری از انحراف دین را تشریح نمود و ارزش و اجر ولایت پذیری و دفاع از ولایت حق را بسیار والا و با عظمت دانست.
حجت الاسلام زارعی پور حماسه ۹دی و روز بصیرت را حرکت عظیم مردم در دفاع از ولایت، عزت و ارزشهای دینی و مأیوس نمودن دشمنان عنوان کرد و در ادامه گفت: حاج قاسم سلیمانی دارای چنان خصائل نیکوی انسانی و معنوی بودند که ایشان را لایق شهادت کرده بود و هیچ سرنوشتی جز آن را برای خود متصور نبود.
مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چرام نیز در این جلسه ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه ( س ) با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی در ذیل شورای انقلاب فرهنگی در سطح کشور فعالیت دارد و سرفاریاب به عنوان تنها بخش در سطح استان دارای مجوز برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی است، از پیگیریهای امام جمعه محترم در این خصوص قدردانی کرد و از کمبود اعتبارات حوزه فرهنگی که کفاف حداقل امورات فرهنگی را در سطح شهرستان و بخش نمی دهد، گلایه کرد.
تقوی از ضرورت ثبت فعالیتها و صورتجلسات این شورا در سامانه مربوطه و در اختیار قرار گرفتن مصوبات برای همه اعضاء جهت پیگیری و اقدام لازم گفت و به قابلیت ایجاد نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح بخش سرفاریاب نیز اشاره و انجام این موضوع را نیازمند حمایت و پیگیری دانست.
بخشدار سرفاریاب هم در این جلسه با عرض گرامی داشت مناسبتهای ایام، با اعلام خبر و موضوع استقبال از شهدای گمنام و اظهار خرسندی از این برنامه فرهنگی و معنوی که مصادف با ایام فاطمیه، قرار است در بخش سرفاریاب اجرا شود، گفت: از جمله مواردی که دشمنان را عصبانی، مأیوس و لرزه بر اندام آنها می اندازد همین مراسمات معنوی، یادواره های شهداء و استقبال و حضور پر شور مردم در آنهاست.
مجیدیان با اشاره به سابقه امور فرهنگی در بین مردم این بخش، حضور پرشور مردم در تشییع این شهدا را مورد انتظار دانست و از مسئولین نهادها و ادارات خواست برای برگزاری مناسب این برنامه هماهنگی و همکاری ممکن را داشته باشند.
در پایان این جلسه مواردی به شرح ذیل مورد توافق قرارگرفت و مصوب گردید.
۱- مصوب شد برنامه استقبال از شهدای گمنام در روز دوشنبه (۱۴٠۱/۱٠/۵) ساعت ۸:۳٠ صبح در محل گلزار شهدای مرکزی و با حضور عموم مردم برگزار گردد.
۲- مصوب گردید مراسم شهادت حضرت فاطمه ( س ) دوشنبه شب بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجدالرضا برگزار گردد.
۳- برنامه بزرگداشت ۹ دی در روز جمعه در مسجد حضرت ابوالفضل ( س ) و بصورت تجمعی برگزار گردد.
۴- برنامه بزرگ داشت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی با اطلاع رسانی و دعوت عمومی روز سه شنبه در مسجد حضرت ابوالفضل ( ع ) برگزار شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.