کد خبر : 12346
دیدگاه‌ها برای پایان پایش مدیریتی دو روزه شبکه بهداشت و درمان شهرستان دنا بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 مرداد 1402 - 2:25
-

مهمترین سند تعالی وزارت بهداشت درمان

سید حسین رازیان

پایان پایش مدیریتی دو روزه شبکه بهداشت و درمان شهرستان دنا

پایان پایش مدیریتی دو روزه شبکه بهداشت و درمان شهرستان دنا
از سر گیری جلسات شورای سلامت شهرستان دنا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ارتقاء سطح سواد سلامت موضوع مهمی است که در مدارس به دانش‌آموزان آموزش داده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی عصر کهگیلویه و به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، محمد ملک‌زاده در جلسه پایش مدیریتی شکبه بهداشت و درمان شهرستان دنا با اشاره به اهداف سند تعالی سلامت وزارت بهداشت گفت: یکی از محورهای این سند جوانی جمعیت است که از اولویت‌های کشور به شمار می‌رود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، افزود: پزشک خانواده محور دوم این سند است که در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر اجرا شود، طرح در حال حاضر در شهرستان گچساران اجرا شده و به زودی در بویراحمد و کهگیلویه نیز اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر سومین محور این سند است و افزایش سطح سواد سلامت از طریق آموزش در مدارس چهارمین محور این سند است.

وی به پنجمین محور این سند که تقویت شبکه‌های بهداشت است اشاره و عنوان کرد: در قسمت‌هایی که ضعف وجود دارد رفع شود و متناسب با افزایش جمعیت شبکه‌ها تقویت و مشکلات حل و فصل شود.

دکتر ملک‌زاده بیان کرد: در راستای این پنج محور، اهداف و برنامه‌هایی در سطح استان تعریف کردیم و قرارگاه جوانی جمعیت استان و شهرستان تشکیل شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، بیان کرد: در همین خصوص برنامه‌ریزی لازم برای کاهش مرگ مادران باردار و کودکان زیر پنج سال انجام شود.

دکتر ملک‌زاده، ادامه داد: شیوع بیماری قندخون و فشار خون در استان بالا است که جدی گرفته شود و مراقبت‌ها برای پیشگیری از افزایش مبتلایان به این بیماری‌ها صورت گیرد.

رییس مرکز بهداشت استان، ادامه داد: مشکل اصلی که در استان شیوع پیدا کرده است افزایش بیماری‌های مرتبط با سلامت روان است که جدی گرفته شود و افرادی که دارای عقاید خودکشی هستند و یا سابقه خودکشی دارند شناسایی و تحت مراقبت باشند.

وی بر سلامت بهداشت آب و تامین آب سالم مردم تاکید کرد و گفت: کم آبی بیماری‌های منتقله از آب را در فصل تابستان افزایش می‌یابد که برای کاهش بیماری‌های ناشی از آب و غذا کلرسنجی دقیقی انجام شود.

دکتر ملک‌زاده به ارائه خدمات دندانپرشکی برای کودکان ۶ تا ۱۴ سال، مادران باردار و زنان شیرده اشاره و عنوان کرد: این مهم به خصوص در مناطق روستایی نباید به فراموشی سپرده شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دنا، گفت: بعد از چند ماه پزشک در مرکز خدمات جامع سلامت دوراه سادات محمودی و همچنین پزشک جایگزین روستای میمند مستقر خواهند شد‌.

دکتر محمد یزدان پناه، با بیان اینکه جلسه های مختلف سلامت آب با آبدارن و دهیاران بخش مرکزی به دلیل بحران تنش آبی بازدیدوسرکشی ازمنابع ومخازن آب شرب شهرستان برگزار شد.

وی از برگزاری اردوی جهادی یک روزه به دلیل نبود پزشک با همراهی پزشک متخصص قلب وعروق،داخلی، اطفال، عمومی داروی رایگان،کارشناس روان،مامایی پرستاری ارائه خدمات دندانپزشکی انجام گرفت.

وی با بیان اینکه جلساتی با خروجی تاثیر گذار شورای سلامت شهرستان بعد از چند مدت وفقه مجدداً فعال گردید.

دکتر محمد یزدان پناه ضمن تقدیر از نگاه ویژه مرکز بهداشت استان به حوزه بهداشت و درمان شهرستان دنا که شهرستان توریستی می باشد،گفت: امید است که با تعامل بیشتر در راستای تحقق اهداف عالیه نظام سلامت گام های تاثیرگذار برداریم.

بر پایه این گزارش، در جلسه پایش ارزیابی دوره ای با حضور معاون بهداشتی و نه تیم مدیریتی از مدیران واحد های معاونت بهداشتی، معاونین فنی و اجرایی معاونت بهداشتی با حضور میدانی در تمام نقاط مراکز بهداشتی درمانی تحت پوشش شهرستان سپس طی یک نشست مشترک با حضور سرپرست شبکه بهداشت و درمان و مسوولان این شبکه به بررسی چگونگی نحوه ارائه خدمات رسانی و کمبودها مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.