کد خبر : 12370
دیدگاه‌ها برای نماز جمعه (۱۴٠۲/۵/۲۷) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید- بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 27 مرداد 1402 - 15:55
-

خبرنگار آقای طاعتی

نماز جمعه (۱۴٠۲/۵/۲۷) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید-

نماز جمعه (۱۴٠۲/۵/۲۷) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید-
امروز یکی از چالش های اساسی دشمنان خاصه امریکا و رژیم صهیونیستی حضور مقتدرانه ایران در مرزهای این رژیم و برچیده شدن نفوذ نامشروع آمریکا در منطقه غرب آسیا باشد.

نماز جمعه (۱۴٠۲/۵/۲۷) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما و پایگاه خبری عصر کهگیلویه از سرفاریاب، امام جمعه سرفاریاب در آغاز خطبه ها خود و همه نمازگزاران و خواهران و برادران مؤمن را به رعایت تقوی و دوری از گناه توصیه و سفارش کرد و در این خصوص با ذکر حدیثی از امام باقر (ع) تقوی پیشگان را ثروتمندان واقعی عنوان کرد که کم خرجند و اندک دنیا آنان را بی نیاز می کند.
حجت الاسلام زارعی پور با توضیح اینکه انسان در زندگی نیازمند اسباب و وسایل مادی است ولی نباید فراموش کند که همه اسباب و وسایل پرتوی از ذات احدیت و اراده الهی هستند؛ افزود، یکی از مراحل جهاد با نفس همین کنترل شرک خفی است که انسان عوامل مادی را چاره ساز عالم تصور نکند بلکه طبق آیات قرآن بر اراده خداوند توکل نماید که کفایت امرش می کند و خداوند اراده و فرمان خود را در همه امور به انجام می رساند.
وی آغاز ماه صفر و سالروز ورود اسرا و اهل بیت ابا عبدالله به شام را یادآور شد و با آرزوی خیر برای همگان، امید را سرمایه شیعیان و از عوامل رشد و تعالی انسان ذکر کرد و گفت: نهضت عاشورا که عظیم ترین تقابل حق و باطل است، تجلی گاه امید صادق و رجاء واثق است و باید همانگونه در تمامی لحظات پر تب و تاب عاشورا امام حسین به لطف خدا امیدوار بود، ما باید امید را چراغ راه حرکت به سمت قیام مهدی موعود (عج) قرار دهیم.
خطیب جمعه سرفاریاب با گرامی داشت روز جهانی مسجد، این مکان مقدس را محل ذکر و دعا و مناسب ترین محل برای تربیت معنوی جوانان و نوجوانان عنوان کرد و گفت اثر گذاری مساجد در زمینه های مختلف از جمله اخلاق، فرهنگ و… نیازمند حضور پر شور مؤمنین در این مکان مقدس بوده و بسیاری از معضلات و آسیب های اجتماعی و خانوادگی امروز به دلیل فاصله گرفتن مردم از مساجد است.
زارعی پور با بیان روایتی از امام صادق (ع) که سه خصوصیت سلمان فارسی یعنی ترجیح دادن خواسته امیرالمومنین بر خواسته خود، دوست داشتن فقرا و ترجیح خواسته آنان بر خواسته ثروتمندان و دوست داشتن اهل علم و دانشمندان را دلیل زیاد یاد کردن از او عنوان می کند، روز سلمان محمدی (فارسی) را گرامی داشت.
وی روز صنعت دفاعی کشور را یادآور شد و گفت پیشرفت ایران اسلامی در زمینه های مختلف از جمله صنعت دفاعی باعث شده است امروز یکی از چالش های اساسی دشمنان خاصه امریکا و رژیم صهیونیستی حضور مقتدرانه ایران در مرزهای این رژیم و برچیده شدن نفوذ نامشروع آمریکا در منطقه غرب آسیا باشد.
حجت الاسلام زارعی پور با گرامی داشت روز پزشک و قدر دانی از خدمات این قشر فرهیخته، خواستار حضور مستمر پزشکان جهادی در مناطق کم برخوردار از خدمات پزشکی که دارای اجر و ارزش معنوی بالائی خواهد بود، شد.
امام جمعه سرفاریاب اشاره ای به دیدار فرماندهان و مسئولان سپاه با رهبر معظم انقلاب داشت و گفت با توجه به در پیش بودن هفته دولت و فرمایشات رهبر عزیز، مسئولان و دولتمردان بی رغبت و کم انگیزه که با از دست دادن فرصت ها موجب یأس و نا امیدی مردم می شوند باید کنار بکشند تا نیروهای انقلابی و جهادی جایگزین شده و زمینه ایجاد رفاه ، اشتغال، ازدواج و مسکن و پیشرفت عمومی کشور را فراهم نمایند.
وی همچنین از مشکل قطعی گاه و بیگاه آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت در سرفاریاب انتقاد کرد و ضمن گلایه مندی از بی اعتنائی مسئولان استانی و شهرستانی این حوزه نسبت به این موضوع در طول حدود یک سال گذشته، خواستار پیگیری و حل سریع این مشکل مردم شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.