کد خبر : 12523
دیدگاه‌ها برای اولویت حوزه اجتماعی تقویت فرهنگ کار، ترویج ارزش ها و آموزش مهارت باشد بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 شهریور 1402 - 17:10
-

کمبود و یا نبود فضای ورزشی، مذهبی، فضای سبز و آموزشی در حاشیه شهرهای استان، زمینه ساز آسیب های اجتماعی

سید حسین رازیان

اولویت حوزه اجتماعی تقویت فرهنگ کار، ترویج ارزش ها و آموزش مهارت باشد

اولویت حوزه اجتماعی تقویت فرهنگ کار، ترویج ارزش ها و آموزش مهارت باشد
اولویت حوزه اجتماعی تقویت فرهنگ کار، ترویج ارزش ها و آموزش مهارت باشد

اولویت حوزه اجتماعی تقویت فرهنگ کار، ترویج ارزش ها و آموزش مهارت باشد معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: اولویت حوزه اجتماعی تقویت فرهنگ کار و تلاش، ترویج ارزش ها و آموزش مهارت ها و حرفه آموزی باشد.

«به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی عصر کهگیلویه از یاسوج » سید جواد هاشمی مهر روز چهارشنبه در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان با تاکید بر اینکه پایه و اساس تمام فعالیت‌ها در این کارگروه مهم و تاثیر گذار، اولویت شناسی است گفت: ما در ابتدا باید در جستجوی تعالی خانواده ها با تقویت فرهنگ کار و تلاش، ترویج فرهنگ ایثار و ارزش ها، آموزش های مختلف حرفه ای و مهارت و متوجه حوزه ورزش داشته باشیم.
وی بر اهمیت و جایگاه تاثیر گذاری این کارگروه تاکید کرد و گفت: عمده معضلات و نگرانی‌ها در حوزه آسیب های اجتماعی است و باید در کارگروه فرهنگی و اجتماعی در جنبه های مختلف آن بحث، تصمیم گیری و برنامه ریزی شود.
وی با بیان اینکه تصمیم گیری صحیح با حضور همه مدیران عضو این کارگروه میسر است، افزود: عمده آسیب های اجتماعی ریشه در مسائل فرهنگی دارد و می طلبد همه دستگاه‌ها برای رفع آسیب های اجتماعی پای کار باشند.
هاشمی مهر عنوان کرد: مقابله با آسیب های اجتماعی متوجه همه مدیران است و باید در این زمینه پاسخ گو باشیم بنابراین مدیران در جلسات آینده کارگروه برنامه ارائه دهند.
وی تصریح کرد: کمبود و یا نبود فضای ورزشی، مذهبی، فضای سبز و آموزشی در حاشیه شهرهای استان، زمینه ساز آسیب های اجتماعی بوده که باید تدبیری اتخاذ شود.
هاشمی مهر معضلات اجتماعی حاشیه نشینان را نتیجه آینده نگر نبودن و بی تدبیری در گذشته دانست و گفت: دستگاه های متولی راه و شهرسازی و بنیاد مسکن اتقلاب اسلامی باید در زمان تملک اراضی به سرانه آموزشی، فرهنگی و ورزشی توجه می کردند.
هاشمی مهر با بیان اینکه به دلیل حساسیت موضوع باید در دولت انقلابی و جهادی سیزدهم مدیران جهادی پای کار باشند، گفت: برای کاهش و برون رفت از معضلات اجتماعی باید با عزم و اراده قوی اقدامات و برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی را تقویت کرده و هماهنگی و تعامل بین دستگاهی بهتر و بیشتر شود.
وی عنوان کرد: خواهان این مهم هستیم که دستگاه های فرهنگی و اجتماعی از یک سو و دستگاه های امور زیربنایی از سوی دیگر با همراهی حوزه اقتصادی خواسته ها و انتظارات این بخش از جامعه را رصد کرده و با همدلی نسبت به رفع آنها برنامه ریزی و سپس اقدام شود.
هاشمی مهر تاکید کرد: یکی از کارگروه های مهم زیر مجموعه شورای برنامه ریزی و توسعه کارگروه فرهنگی و اجتماعی است و مصوبات این کارگروه باید به تایید شورای برنامه ریزی برسد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: به دلیل اهمیتی که کارگروه دارد حضور مدیران کل الزامی است.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: ۳۶ هزار نفر از جمعیت شهر یاسوج در مناطق حاشیه نشین مادوان و بلهزار ساکن هستند.
مسعود نوری عنوان کرد: علی رغم اینکه جمعیت زیادی در این منطق ساکن هستند اما سرانه فضای ورزشی، آموزشی و فرهنگی در این مناطق نزدیک به صفر است که زمینه ساز رشد آسیب های اجتماعی در این مناطق است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.