کد خبر : 12705
دیدگاه‌ها برای تا کنون ۶۰ خودروی سنگین شامل ملزومات و کمک های مردمی مربوط به استان از مرز خارج شده است بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 شهریور 1402 - 11:25
-

۶۰ مواکب از استان بحث خدمت رسانی به زائران را انجام می‌دهند که هم در کشور و هم در عراق

سید حسین رازیان

تا کنون ۶۰ خودروی سنگین شامل ملزومات و کمک های مردمی مربوط به استان از مرز خارج شده است

تا کنون ۶۰ خودروی سنگین شامل ملزومات و کمک های مردمی  مربوط به استان از مرز خارج شده است
بهداشتی از متخصصان بهداشتی و همه موکب ها با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ضمن تجهیزات دارویی مورد نیاز یک پزشک پرستار و کارشناسان بهداشتی وجود دارد از طرف دیگر بیمارستان صحرایی جهت ارائه خدمات رسانی دایر است

به گزارش عصر کهگیلویه از یاسوج، دکتر حسن حکمتیان در نشست با خبرنگاران با تسلیت ایام محرم گفت: استان ما در ساخت ۲۲۰ هزار مترمربع از صحن حضرت زهرا(س) که در عراق ساخته شده سهم داشته است، در ساخت صحن حضرت زینب نیز ما سهم داریم، ستاد بازسازی عتبات عالیات استان و مردم در بازسازی عتبات عالیات نقش بسزایی داشته اند.

وی با بیان اینکه جهت نظارت بهداشتی از متخصصان بهداشتی و همه موکب ها یک پزشک پرستار و کارشناسان بهداشتی وجود دارد از طرف دیگر بیمارستان صحرایی جهت ارائه خدمات رسانی دایر است.

وی با اشاره به اربعین حسینی گفت: درب باب المهدی حرمین امامین عسکرین به عنوان اولین پروژه در استان در حال ساخت است که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ۲۰ درصد باقی مانده است که به زودی تکمیل و طی یک تشریفات به عراق منتقل می‌شود و به نام استان و مردم استان در شهر سامرا نصب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در آستانه بزرگترین رویداد فرهنگی در جهان اسلام و در جهان تشیع هستیم گفت: امسال توفیق داریم ۶۰ مواکب از استان بحث خدمت رسانی به زائران را انجام می‌دهند که هم در کشور و هم در عراق در کنار سایر مواکب استان ها بحث اسکان، پذیرایی و خدمت رسانی به زوار را ارائه می‌دهند.

رئیس سازمان عتبات و عالیات استان افزود: تعداد مواکب ما در مرز شلمچه۹مورد است که خدمات ارائه می دهند.

دکتر حکمتیان در خصوص سایت شلمچه استان گفت: زمین سایت شلمچه مهیا و بخشی از فضا آماده و اکنون سازه موقتی دایر شده است موکب باب الحوائج، شهدای کارگر، امام حسین، ام البنین ، موعود .خامث آل ابا، شهدای چرام، شهدای مدافع حرم و نورالزهرا در مرز شلمچه هستند که این موکب ها در کنار سایر فعالیت هایشان کار فرهنگی نیز انجام می‌دهند.

وی گفت: بخشی از سایر کشورها از جمله پاکستان و افغانستان برای رفتن به کربلا از مسیر استان ما عبور می‌کنند در باشت و بوستان نیز سه موکب مستقر هستند در بوستان نیز مردم خانه هایشان را خالی کردند و زورا را اسکان می‌دهند.
حکمتیان عنوان کرد: در گچساران ۱۳ موکب به اسم های امام رضا، خدام زینب، شهدای گچساران، شهدای خیرآباد، ۱۴ معصوم، حضرت قمر بنی هاشم، حضرت ابالفضل العباس، شهدای قشقایی، صاحب الزمان، جوانان حسینی ، بی بی حکیمه و موکب طریق الکربلا را داریم که بیشترین زوار از این مسیر به سمت شلمچه می‌روند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان تصریح کرد: در شهرستان بویراحمد که استان فارس و یزد از این مسیر عبور می‌کنند نیز موکب امام سجاد، الزهرا، حاجی محمد چین لوداب، هیئت فاطمه ، شهدای حمل و نقل و حیدر کرار را داریم که در دهدشت نیز شهدای کهگیلویه و زنده یاد فرهاد درخشان را داریم در مارگون نیز یک موکب راه اندازی شده است.

وی عنوان کرد: این موکب ها پروانه دار و شناسنامه دار هستند و فعالیت می کنند ۲۰موکب نیز هستند که خودجوش در حال خدمات رسانی هستند و در سال های آینده از ظرفیت شان استفاده می‌کنیم.

دکتر حکمتیان ادامه داد: همه ظرفیت مواکب مردمی است۲۴موکب ما در کشور عراق مستقراست، بخشی از آن ها در کربلا بخشی در نجف تعدادی بین مسیر کربلا و نجف، و یک موکب در بصره است.

وی در خصوص فعالیت موکب ها و میزان خدمات رسانی به زوار ابا عبدالله الحسین (ع) گفت: تا کنون ۳۰۳ هزار و ۲۰۰ نفر صبحانه، ۵۸ هزار و ۱۰۰ نفر ناهار، شام ۵۳ هزار و ۷۰۰ نفر، میان وعده ۱۰ هزارو ۵۶۰ نفر ، اسکان بانوان ۱۸ هزار و ۱۰۰ ، اسکان اقایان ۱۷ هزاردو ۲۵۰ نفر بوده است و۳۳ هزار و ۵۹۰ قرص نان پخت شده است.

وی افزود: مواکب ما که در عراق مستقر هستند شامل کربلا عمود ۴۳۰، حضرت زینب عمود ۱۶۲، محبین امیرالمونین خروجی نجف رو به روی مقبره صدر اول، محبین حضرت زهرا عمود ۴۳۰، فاطمه زهرا عمود ۱۱۹۰، ابوالفصل العباس نجف مسجد حنانه، امام رضا عمود ۱۷۰، حضرت رقیه عمود ۱۷۰، قمر بنی هاشم عمود ۴۳۰،عقیله بنی هاشم نجف مرقد کمیل، سادات امامزاده علی کربلا عمود ۱۳۳۷، جوادالائمه کربلا ۱۳۳۷ ، سید الشهدا در کربلا، فاطمیون سی سخت در نجف مستقر است، امیر المومنین عمود ۱۱۹۰، امام حسن مجتبی ورودی بصره، فطرس نجف مسجد حنانه، بدرالهواشم نجف مسجد حنانه، مدافعان حرم در طریق العلما عمود ۷۷۶، شهدای بهمئی عمود ۱۶۸، عاشقان ولایت عمود ۱۶۲، ولی عصر عمود ۱۶۲، فطرس ۲ عمود ۸۳۶، هیئت رزمندکان عمود ۵۷ مستقر است.

دکتر حکمتیان ادامه داد: تا کنون ۶۰ خودروی سنگین شامل ملزومات و کمک های مردمی مربوط به استان از مرز خارج شده است ، تا امروز از ظرفیت تمامی نهادها استفاده شده است و زوار ابا عبدالله الحسین از مرز عبور کردند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان گفت: نسبت به سال های گذشته کمترین مشکل را داشتیم چون از قبل برنامه های ریزی های لازم را انجام دادیم تمامی کمیته ها در حوزه های مختلف فعالیت هایشان را انجام دادند کمترین دغدغه را امسال داشتیم، اطمینان خاطر را می دهیم که در برگشت زوار نیز مشکلاتی نخواهیم داشت .

بیمارستان های صحرایی دایر شده است، خودروهای خدمت رسانی حضور دارند به همه مواکب اعلام شده است حتما باید یک پزشک و پرستار حضور داشته باشند و برخی داروهای ضروری نیز در اختیار این افراد قرار داده شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.