کد خبر : 13070
دیدگاه‌ها برای نماز جمعه امروز (۱۴٠۲/۰۶/۳۱) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه و برپا گردید. بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 31 شهریور 1402 - 15:44
-

خبرنگار آقای طاعتی

نماز جمعه امروز (۱۴٠۲/۰۶/۳۱) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه و برپا گردید.

نماز جمعه امروز (۱۴٠۲/۰۶/۳۱) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه و برپا گردید.
باور به توحید و وحدانیت خداوند، پیامبر واحد، کتاب واحد، مناسک حج، احادیث، محبت به اهل بیت و دشمن واحد از جمله اشتراکات و زمینه های وحدت مسلمانان می باشند.

نماز جمعه امروز (۱۴٠۲/۰۶/۳۱) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه و برپا گردید.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما و پایگاه خبری عصر کهگیلویه از سرفاریاب، امام جمعه سرفاریاب در ابتدای خطبه ها با بیان حدیثی از امام علی (ع) که فرموده است؛ « به درستی که تقوای الهی تکیه گاه یقین و مایه آبادی دین شخص و کلید درستی و چراغ نجات است»، خود و همه نمازگزاران (برادران و خواهران دینی) را به رعایت تقوا توصیه و سفارش کرد.
حجت الاسلام زارعی پور پس از پایان یافتن بحث توکل و جهاد با نفس، بحث و موضوع خانواده از دیدگاه قرآن و روایات معصومین را آغاز کرد.
وی در ابتدا اشاره ای کوتاه به تعاریف مختلف صاحب نظران در حوزه های جامعه شناسی، حقوق و…از خانواده داشت و در ادامه با بیان اینکه از دیدگاه اسلام و قرآن، خانواده متشکل از افراد دارای شخصیت مدنی، حقوقی و معنوی است که با معیار قرابت یا زوجیت در کنار هم و با هدف تأمین نیازهای مختلف عاطفی و معنوی و… و دست یابی به آرامش زندگی می کنند، افزود: خانواده اصیلترین نهاد اجتماعی، زیربنای تشکیل جوامع و خاستگاه فرهنگ ها، تمدن ها و تاریخ بشر می باشد و دین اسلام بیشترین توجه را به موضوع خانواده دارد و این نهاد مقدس را کانون تربیت و نیک بختی یا بد بختی جامعه را به صلاح یا فساد این بنا وابسته می داند.
خطیب نماز جمعه سرفاریاب با اشاره به حضور و سخنرانی رئیس جمهور و نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، مواضع ایشان را مقتدرانه و پیروزمندانه و مایه افتخار و قابل تقدیر دانست و افزود: ارتباطات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای مختلف و از جمله همسایگان و عضویت در گروه بریکس و پیمان شانگهای را از نشانه های موفقیت ایران و شکست برنامه های امریکا و غرب برای انزوای جمهوری اسلامی عنوان کرد.
زارعی پور با گرامی داشت هفته دفاع مقدس، این دوران را از درخشانترین و مهمترین بخش های تاریخ انقلاب اسلامی عنوان کرد و با بیان اینکه جنگ تحمیلی ۸ ساله، جنگ میان دو کشور ایران و عراق و از روی احساس و عاطفه نبوده بلکه یک جنگ نیابتی و با حمایت منطقه ای و بین المللی از کشور عراق برای ساقط کردن انقلاب نوپای ایران اسلامی بود و این جنگ علیرغم خسارت های زیاد، برکات و آثار مثبت زیادی نیز برای ما به دنبال داشت، افزود: شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس و دیگر عرصه ها، با ایثار و از خودگذشتگی از آرمانهای انقلاب و خاک و ناموس ما دفاع کردند و مسئولان و همه مردم در تبیین ابعاد مختلف دوران دفاع مقدس وظیفه دارند.
وی با تبریک به مناسبت آغاز هفته وحدت، وحدت را یکی از مهمترین ارکان پیشرفت اجتماعی مکتب اسلام عنوان کرد و گفت: باور به توحید و وحدانیت خداوند، پیامبر واحد، کتاب واحد، مناسک حج، احادیث، محبت به اهل بیت و دشمن واحد از جمله اشتراکات و زمینه های وحدت مسلمانان می باشند.
امام جمعه سرفاریاب با تسلیت ۸ ربیع الاول سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) و تبریک نهم ربیع الاول سالروز آغاز امامت صاحب الزمان (عج)، گفت: دوران امامت امام حسن عسکری (ع) اگر چه کوتاه ترین دوران امامت ائمه هدی علیهم السلام بوده اما انتقال عصر ظهور به عصر غیبت و برنامه ریزی مناسب برای استقرار و بسط و تحقق فرهنگ مهدویت از ویژگیهای خاص ایشان بوده، افزود؛ بنا به فرمایش آن امام بزرگوار رخنه شک و تردید به حقانیت رهبر الهی در جامعه شیعه اولین علت برای غیبت رهبر الهی است؛ یعنی با تغییر رفتار شیعه، تغییر نعمت و سرنوشت روی داد.
وی با گرامی داشت روز گردشگری و جهانگردی، گفت: در استان ما علیرغم ظرفیتهای مناسب برای جذب گردشگر در زمینه های طبیعی، تاریخی، مذهبی و… اما متاسفانه در این حوزه در سطح کشور در رتبه های آخر قرار داریم و لازم است مسئولین مربوطه برای تغییر این وضعیت اقدامات جدی و مؤثری را انجام دهند.
حجت الاسلام زارعی پور با تبریک به مناسبت فرا رسیدن مهر ماه و آغاز سال تحصیلی جدید خدمت همه دانش آموزان و فرهنگیان و ضمن قدر دانی از همه خدمات انجام گرفته در این حوزه در سطح بخش، بر لزوم تلاش برای تربیت صحیح فرزندان بر مبنای آموزه های دینی و فراهم کردن محیط پرنشاط و جدیت در آموزش و یادگیری توسط متولیان آموزش و پرورش در مدارس، نیز تأکید کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.