دیدگاه‌ها برای اجرای طرح ملی نذر خدمت جمعیت هلال احمر به روستاهای محروم بهمئی رسید بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 آذر 1402 - 20:06
-

سید مصطفی گنجی

اجرای طرح ملی نذر خدمت جمعیت هلال احمر به روستاهای محروم بهمئی رسید

اجرای طرح ملی نذر خدمت جمعیت هلال احمر به روستاهای محروم بهمئی رسید
اجرای طرح ملی «نذر خدمت» در ادامه طرح نذر آب در ششمین سال متوالی با همکاری جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد در سه روستای محروم و سخت گذر شهرستان بهمئی برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری عصر کهگیلویه از لیکک، اجرای طرح ملی «نذر خدمت» در ادامه طرح نذر آب در ششمین سال متوالی با همکاری جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد در سه روستای محروم و سخت گذر شهرستان بهمئی برگزار شد.
یکی از اهداف و طرح های مشترک جمعیت هلال‌احمر، کمک به رفع یا کاهش محرومیت زدایی از مناطق محروم است و طرح ملی نذر خدمت در ادامه طرح نذر آب در روستاهای محروم از سوی هلال احمر در سال جاری کلید خورد. واژه «خدمت» در این طرح مخفف «خادمان داوطلب مردمی‌ برای توانمندسازی» است.

در اجرای طرح ملی نذر خدمت، توانمندسازی پایدار روستاها و مناطق محروم جامعه هدف و ارائه خدمات ماندگار و اثرگذار در حوزه‌های آب، آموزش، اشتغال، بهداشت، سلامت و معیشت، در دستور کار داوطلبان، خیرین و حامیان جمعیت هلال احمر قرار خواهد گرفت.

جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه وبویراحمد در ادامه اجرای این طرح ششمین کاروان نذر خدمت خود را با همکاری بسیج جامعه پزشکی، بنیاد شهید و دیگر نهادها در روستاهای محروم و سخت گذر شهرستان بهمئی اجرا کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد در این راستا اظهار کرد: طرح نذر خدمت با بهره‌گیری از خادمان داوطلب مردمی در چهار حوزه محرومیت زدایی، ارتقای سطح سلامت آب شرب مناطق محروم، ارتقای سلامت خانوارهای ساکن در این مناطق، توانمندسازی و موضوعات مربوط به آموزش با جذب منابع داوطلبان و خیرین فعالیت می کنند.

کاظم فلاحی دوست، افزود: در ششمین کاروان طرح نذر خدمت، کاروان سلامت جمعیت هلال احمر شهرستان بهمئی به سه روستای طلاگه علیا، سفلی و بنه آخوند از توابع بخش سرآسیاب بهمئی سفر کرد.

وی تصریح کرد: در اجرای این طرح کارشناسان مختلف حوزه بهداشت و درمان از پرستار، پزشک عمومی و متخصص و یونیت دندان پزشکی سیار حضور داشتند و خدمات مختلفی به مردم این روستاها ارائه شد.

فلاحی دوست مهمترین مشکل ساکنین ۷۶ خانواری این روستاها را بهداشت دهان و دندان اعلام کرد و گفت: در این طرح به بیش از یکصد نفر از ساکنان روستا خدمات دندانپزشکی ارائه شد.

وی اضافه کرد: علاوه بر خدمات بهداشتی و درمانی ۸۰ بسته معیشتی مواد غذایی بین ساکنان روستا توزیع شد.

فلاحی دوست بیان کرد: با تشکیل پررونده پزشکی به ۱۲ نفر از ساکنان روستا که از لحاظ مالی دچار مشکل بودند نیز کمک مالی شد.

وی خاطرنشان کرد: به مناسبت هفته بسیج طی مراسمی از خانواده و مادر شهید یزداله اسفندیاری در روستای طلاگه سفلی در بخش سرآسیاب بهمئی تجلیل شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.