کد خبر : 11075
دیدگاه‌ها برای نماز جمعه امروز (۱۴۰۲/۰۳/۱۲) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید. بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 12 خرداد 1402 - 16:26
-

خبرنگار آقای طاعتی

نماز جمعه امروز (۱۴۰۲/۰۳/۱۲) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید.

نماز جمعه امروز (۱۴۰۲/۰۳/۱۲) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید.
ریشه و باطن انقلاب اسلامی ایران به رهبری خمینی کبیر (ره) را متصل به غدیر می باشد و امام خمینی (ره) در مسیر شکل گیری تا پیروزی انقلاب، هیچ گاه سست و مأیوس نشد و حکیمانه و شجاعانه پیش رفتند، گفت: لازمه ی پاسداری از انقلاب پرهیز از سطحی نگری و شناخت روح و عمق انقلاب است.

نماز جمعه امروز (۱۴۰۲/۰۳/۱۲) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما و پایگاه خبری عصر کهگیلویه از سرفاریاب، امام جمعه سرفاریاب در ابتدا با بیان حدیثی از امام علی (ع) که می فرماید «تقوی را آویزه دل و همراه باطن و درون خود قرار دهید و خداوند را خالصانه یاد کنید» خود و همه برادران و خواهران دینی را به رعایت تقوی و دینداری توصیه و سفارش کرد و در ادامه بحث مراقبت و کنترل نفس، خود مراقبتی و حساب رسی از خود را قبل از آنکه یک وظیفه شرعی باشد یک وظیفه عقلانی و مظهر تعقل و تربیت صحیح انسانی دانست.
حجت الاسلام زارعی پور با اشاره به اینکه انسان از خطا و اشتباه به دور نیست افزود، انتظار آن است که هر شخصی با مراجعه و محاسبه اعمال، خطاهای احتمالی خود را مشخص کند و از تکرار آنها دوری و با عبرت گرفتن از گناه و معصیت های گذشته در مسیر صلاح و رستگاری قدم بردارد و با حسابرسی مداوم از خویش زمینه خداشناسی و ایمان به خداوند و حساب رسی در روز جزا را در خود تقویت نماید.
خطیب نماز جمعه سرفاریاب با گرامی داشت و تسلیت ۱۴ خرداد سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد، خود آگاهی تاریخی را از بزرگترین درس ها و آموزه های امام خمینی عنوان کرد و افزود باید نسبت به انقلاب به خود آگاهی رسید تا همچون امام و شهداء وجود خویش را به آن گره زد.
وی ریشه و باطن انقلاب اسلامی ایران به رهبری خمینی کبیر (ره) را متصل به غدیر دانست و با بیان اینکه امام (ره) در مسیر شکل گیری تا پیروزی انقلاب، هیچ گاه سست و مأیوس نشد و حکیمانه و شجاعانه پیش رفتند، گفت: لازمه ی پاسداری از انقلاب پرهیز از سطحی نگری و شناخت روح و عمق انقلاب است.
زارعی پور قیام ۱۵ خرداد ۴۲ و خون پاک و مطهر شهدای طلبه و روحانی را یکی از ریشه ها و منشأ اصلی شکل گیری انقلاب اسلامی و پیروزی انقلاب در سال ۵۷ را نتیجه و ثمره تلاش ها و جانفشانی های اقشار مختلف و روحانیت در مقابله با رژیم پهلوی دانست.
وی با گرامی داشت روز جهانی محیط زیست، وضعیت نابسامان محیط زیست را یک معضل عمومی عنوان کرد و با بیان اینکه نیمی از سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست اجرائی نشده؛ بر لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای فرهنگ سازی و مراقبت و حفاظت از محیط زیست تأکید کرد.
خطیب نماز جمعه سرفاریاب در پایان با بیان اینکه طرح مسائل روز و مشکلات منطقه ای در خطبه ها از مسئولیتهای امام جمعه و صرفاً با دیدگاه دلسوزانه انجام می شود از مسئولین در سطوح مختلف خواست در خصوص انتقادات مواضع منطقی و مناسب داشته باشند، وی همچنین با توجه به مشکلات جاده ای حوزه بخش سرفاریاب و جان باختن شهروندان و مسافران به دلیل نا ایمن بودن مسیرها، از مسئولین مربوطه خواست برای رفع مشکلات این حوزه تلاش مضاعفی داشته باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.