کد خبر : 13265
دیدگاه‌ها برای من به زبان‌های متعدد بین المللی آشنایی/ می‌خواهند مردم مظلوم سادات محمودی را زیر آب ببرند سهم آنها کجاست بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 مهر 1402 - 23:33
-

من به زبان‌های متعدد بین المللی آشنایی/ می‌خواهند مردم مظلوم سادات محمودی را زیر آب ببرند سهم آنها کجاست

من به زبان‌های متعدد بین المللی آشنایی/ می‌خواهند مردم مظلوم سادات محمودی را زیر آب ببرند سهم آنها کجاست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی عصر کهگیلویه و به نقل از فصل جنوب، فصلی نو از یاسوج، مصاحبه صادق الهی نژاد صاحب رسانه فصلی نو با دکتر شیر علی خرامین از چهره‌های متخصص و نام آشنای استان کهگیلویه که تسلطی کامل بر زبان بین المللی انگلیسی و فارغ‌التحصیل بهترین دانشگاه انگلستان می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی عصر کهگیلویه و به نقل از فصل جنوب، فصلی نو از یاسوج، مصاحبه صادق الهی نژاد صاحب رسانه فصلی نو با دکتر شیر علی خرامین از چهره‌های متخصص و نام آشنای استان کهگیلویه که تسلطی کامل بر زبان بین المللی انگلیسی و فارغ‌التحصیل بهترین دانشگاه انگلستان می باشد.

در اولین سوال بخش دوم از دکتر شیرعلی خرامین در خصوص چگونگی بوجود آمدن بحث سد خرسان پرسیدیم .
شیرعلی خرامین -ببینید یک زمانی آمدند طلاییه جلاله را از ما جدا کردند چرا جدا کردند ؟ می‌دانید آنها نقشه داشتند باید کسانی که آن زمان در واگذاری طلایه و جلاله سهیم بودند پاسخگو باشند. از روزی که آن دو سه منطقه را از ما جدا کردند نقشه داشتند که آنجا سد بزنند ولی ما چون کسی را در تهران نداریم دستمان به جایی نمی رسد ، برخی از استان ها نیروهای خوبی در تهران دارند پیش بینی های خوبی می توانند داشته باشند وقتی در جنوب ایران می خواستند عسلویه را راه اندازی کنند کارشناسان به افراد نزدیک خود گفتند ما می خواهیم کار کنیم زمین بخریداز همان طریق چقدر از آدم ها پول دار شدند چون نیرو داشتند اما ما از این نیروها نداریم.

نقش مدیران و نمایندگان در بحران خرسان

اجازه بدهید قضاوت را به مردم بسپاریم از رانندگان تاکسی کسبه معلم کارمند کشاورز صنعت بپرسیم فکر می‌کنید مردم اطلاعات کمی دارند الان شما تحقیق کنید ببینید مردم دور افتاده‌ترین روستاهای استان بیشتر اطلاعات سیاسی دارند یا مدعیان سیاست؟ اتفاقا مردم خوب می‌فهمند من برخلاف اعتقاد دارم از دورترین روستا مردم آنجا اطلاعاتشان در زمینه درد منطقه از من استاد دانشگاه بیشتر است بزرکترین بحران من این است که استاد دانشگاه بجای هدایت مردم با مردم می رود.

راه حل چیست ؟

دکتر شیرعلی خرامین : اعتقاد دارم معادن علاوه بر ملی بودن باید محلی هم باشد صنعت نفت ما را گفتند ملی است معتقد هستم این منابع باید محلی هم باشد آب مال ما است گرفتاری‌های آن مثل سیل آبگرفتگی دیگر بحران‌ها برای استان ما است این آب نفت و گاز برای استان ما است ،از مس سرچشمه چه چیزی به ما می‌دهند من به بحث ملی خیلی معتقد هستم اما این سهم آب مال ما است اگر من روزی در مجلس باشم یکی از پیگیری‌های که انجام خواهم داد این است که سهم معادن استان و حوزه
انتخابی را برای مردم برگردانم

ایراد کار کجاست ؟

شیرعلی خرامین -برای سیب تولیدی استان اگرتدبیر باشد این وضعیت را شاهد نخواهیم بود ،. در مورد شهر یاسوج همینطور . در کل دنیا ۲۰ شهر سه رودخانه‌ای داریم که در راس آنها یاسوج است که سه رودخانه از تنگ سرخ، آبشار و تنگ مهریان در مسیر آن شهر عبور می‌کنند از این فرصت چه استفاده‌ای کرده‌ایم به جز یک پارک مهرورزی چه امکاناتی بکار گرفته‌ایم از این هوا چه استفاده‌ای کردیم اگر در بلهزار یک زلزله بیاید نمی‌توانیم در کوچه‌های تنگ امدادگری کنیم در حوزه اعتیاد سرگرمی جوانان ما چه چیزی است چند تا زمین فوتسال برای جوانان راه اندازی کرده ایم

برای تحصیلات دانش آموزان ‌زیلایی چه کرده‌ایم بچه‌های زیلایی اگر بخواهند دریاسوج درس بخوانند کجا اقامت کنند یکی از بزرگترین آرزوهای من ترویج خوابگاه‌های روستایی و عشایری است بچه‌های روستا و عشایر نباید هیچ گونه دغدغه‌ای برای تحصیل داشته باشند آقایانی که در کمیسیون آموزش بودند چند خوابگاه برای زیلایی طی مدت نمایندگی خود تدارک دیدند که این همه دم از زیلایی می‌زنید برای سپیدار و تنگ سرخ دنش آموزان آنها چه کاری انجام داده‌اید تنگ سرخ کجا درس بخوانند بچه تنگ سرخ می‌خواهد یاسوج درس بخواند باید رفت و آمد داشته باشد این یعنی فاجعه یعنی بدبختی بچه سپیدار یاسوج درس می‌خواند ،برای برای زیلایی یک دبیرستان علوم انسانی گذاشتند بقیه کجا درس بخوانند.
خب
مقام معظم رهبری بر تکریم خانواده تاکید دارند تکریم خانواده ملزوماتی دارد رهبری می‌فرمایند من و امثال من باید برای آنها کاری کنیم مجلس چه مصوباتی برای آنها دارد؟ خانمی که برای تهیه نان شب خود مجبور است منشی شود آن هم ماهی ۲ میلیون تومان به این تکریم خانواده می‌گویند ؟ این زن می‌تواند خانواده اداره کند دخترانمان را آورده‌ایم در خیابان تا در نانوایی‌ها و مطب‌های پزشکی کار کنند من برای همه این‌ها برنامه دارم زنی که در خانه است باید از حقوقی برخوردار باشد که از زندگی لذت برده باشد یک خانم به خاطر فقر اقتصادی نباید در بیرون کار کند اگر برای کار بیرون می‌رود باید برای فعالیت‌های اجتماعی باشد.

الان از یک نماینده در استان ما چه تعریفی می توانید داشته باشید

شیرعلی خرامین -من به زبان‌های متعدد بین المللی آشنایی دارم اعتقاد دارم یک نماینده باید سفیر آن حوزه انتخابیه باشد بزرگترین بحران در استان ما این است که نماینده‌ها را آورده‌ایم و تقلیل داده‌ایم به یک قوم خاص، قشر خاص، افراد خاص،، طیف خاص نماینده بویراحمد باید به شکلی باشد که وقتی صحبت می‌کند تاثیر گذاری آن در سطح بین‌المللی باشد من برای سیستم بین المللی برنامه دارم تئوری‌هایی را برنامه‌ریزی کرده‌ام مدیریت توحیدی خانه کعبه، آرزویم این است این امکان فراهم شود که برای آن و روی آن کار کنم من عضو شورای مرکزی اساتید جهان اسلام هستم می‌توانم آنجا برنامه‌ریزی کنم.

ما باید بین المللی فکر کنیم و منطقه‌ای عمل کنیم نماینده باید به جای نگاه منطقه‌ای دیدگاه بین المللی داشته باشد در بین المللی سیاست‌ها مشخص است باید بدانیم با همسایه‌ها با کشورهای اسلامی کشورهای اروپایی چگونه باشیم برای کشوری و استانی و روستاها برنامه دارم برای روستاها، ۴۰ سال بین این مردم بودم می دانم درد هر روستا چیست من معتقدم باید اول دردها را شناخت و به جای شعار دادن برنامه و راهکار ارائه داد.

برای صنعت معتقد هستم یک نماینده به جای اینکه در وزارتخانه‌ها دربدر به دنبال جابجا کردن یک سرایدار باشد باید در کشورها با تجار مختلف دنیا مبادله داشته باشد کارخانه به استان منتقل کند برای همین محصولاتی کشاورزی بویراحمد اگر آدم دلسوزی باشد و بتواند با کشورهای مختلف و سفارتخانه‌ها رایزنی کند روابط تجاری ایجاد کند این همه مشکلات رانخواهیم دید ما باید سفیر تجاری مردم حوزه انتخابیه باشیم

اگر کل بویراحمد کشاورزی باشد من هم موافقم اما کجا آن را بفروشد مردم سی سخت زحمات زیادی برای محصولات کشاورزی می‌کشند اما انگور سیب و هلوی آنها روی دست می‌ماند شما به مردم زیلایی بگویید شما قطب صنایع دستی ایران هستید اما این صنایه دستی را کجا باید بفروشد اگر نماینده آدم توانمندی باشد می تواند با دنیا ارتباط داشته باشد مثلاً با سفارت‌های اروپایی نشست داشته باشد بحث کند آنجا صنایع دستی ما می تواند جلب توجه کند سیب ما انگور ما هلوی ما می تواند در دنیا برای خود حرف داشته باشد.

کشاورزان هم رضایت ندارند

قبلاً هم حرف زدم گفتم برای هر خانه یک کارخانه ، نیازهای کشاورزی ، صنایع تبدیلی، . در کشاورزی باید در سه مرحله دولت یاری کند نظارت، حمایت و توزیع. نظارت نظارت یعنی حق نداری هرچی دوست داری کاشت کنی باید برنامه‌ریزی‌ برای نیاز داخل و نیازهای خارج را برای کشاورز کنید. مورد بعدی حفاظت است یعنی اینکه در خصوص بیماری‌های مختلف محصولات از کشاورز حمایت و حفاظت کنیم و در نهایت بیرون بر محصولات، نماینده و دولت طوری برنامه‌ریزی کنند که محصولات به ثمر نشست و چیدمان شد محصول روی دست کشاورز نماند.سال قبل گوجه روی دست کشاورزان گچساران ماند می دانید چرا چون گفتند مرزها را بستیم تا کشاورزان دیگر گوجه نکارند اما این اشتباه است ، اگر آدم توانمندی بود می توانست از هدر رفتن این گوجه‌ها جلوگیری کرد بنابراین در کشاورزی معتقد هستم دولت باید هم حمایت کند هم حفاظت کند و هم در توزیع به کشاورز کمک کند.

در یک استان ثروتمند این همه فقر را شاهد هستیم علت کجاست

دکتر شیرعلی خرامین – همانطوری که عرض کردم معادن همانطور که ملی است باید محلی هم باشد برنجی که در شمال می‌کارند به استان ما نمی‌دهند زعفران مشهد را به مردم استان من نمی‌دهند آب بویراحمد را می‌خواهند به یزد بدهند مگر یزد از سهم معادن خود چیزی به ما می‌دهد من تلاش خود را خواهم کرد اینکه چقدر موفق باشم می‌داند اما می‌دانم آدم توانمندی هستم مردم من باید از معادن بهره ببرند .

نفت و گاز و آب مال ما است تاوان آن را مردم من می‌دهند پس سهم آنها کجاست می‌خواهند مردم مظلوم سادات محمودی را زیر آب ببرند سهم آنها کجاست سرزمین مادری را می‌خواهند از آنها بگیرند چه به آنها می‌دهند معتقد هستم ما باید حقابه داشته باشیم این حق ماست اصلاً ۵۰ به ۵۰ باشد ۵۰ درصد برای دولت و ۵۰ درصد برای مردم منطقه بگوییم حا لا که ما شما را آواره کرده‌ایم این حقابه شماست که با آن زندگی کنید اگر نماینده آدم توانمندی باشد می تواند برای مردم حوزه انتخابیش مثمر ثمر باشد تا وقتی که ما به نخبگان مسئولیت ندهیم وضعیت مطلوب نخواهد شد همین الان من بنده برای تمام زمینه ها کمیته های تخصصی را دارم سر و سامان می‌دهم اگر فردا در مجلس خواستم در ارتباط با سد خرسان صحبت کنم کارشناس آن باشند که به من کمک کنند.
برای خرسان باج داده ابم به نظر شما

شیرعلی خرامین -یکی از آرزوهای من این است که حال که نمی‌توانم تهران را به یاسوج بیاورم اما یاسوج را به تهران ببرم .اگر بتوانم در هر وزارتخانه‌ای سه تا کارشناس ببرم دیگر بویراحمد نیازی به نماینده ندارد ما کارشناسانی در تهران داریم که اندازه ۴۰ نماینده در تهران برای استان می توانند مثمر ثمر باشند ، دیگر استان ها کارشناس و نیرو در تهران داشتند از سد از خرسان اطلاع داشتند و این برنامه را طرح کردند که ما الان تاوان آن را پس می‌دهیم تغییرات اکوسیستم نابودی محیط زیست آوارگی مردم همه این‌ها به دلیل نداشتن نیرو در تهران است آدم ناسیونالیستی نیستم دیدگاه بین المللی دارم من حتی گفتم می‌خواهم روی جهان اسلام کار کنم حتی در کمیسیون اساتید جهان اسلام سخنرانی داشتم مطرح کردم مردم یزد را دوست دارم اما حق دارم از حق مردم خودم دفاع کنم.

چه شد به یکباره تصمیم به حضور در انتخابات گرفتید

ببینید در غرب من موقعیت خیلی خوبی داشتم آنجا کار کردم درجه بین المللی دارم طالبان زیادی در خارج داشتم همین الانم دارم اما عاشق این مردم بودم مردم را دوست دارم در همان تهران می‌توانستم به جایگاه خوبی برسم یک ساعت این مردم را با دنیا عوض نمی‌کنم فرزندم متولد انگلیس است اما اگر شناسنامه فرزندم را پاره نمی‌کردم می‌توانستم نسل اندر نسل آنجا بمانم اما آمدم تا در کنار مردمم باشم فکر می‌کردم با تقویت شاگرد می‌توانم، راه‌های متعددی تا الان رفتم در حوزه روانشناسی بالای هزار دانشجو داشتم فکر کردم با تربیت این نسل بتوانم تحولی ایجاد کنم اما نشد دیگر به این نتیجه رسیدم که پیش خدا بدهکارم باید باشم تا وظیفه‌ام را انجام دهم.

می توانید مشاوره دهید

مشاوره نمی گیرند درد ما این است که قرار نیست نماینده همه کاره باشد اگر نماینده مشاور خوبی داشته باشد و نواقص را برطرف می‌کرد هیچ وقت این بلا سر ما نمی‌آمد من کارشناس آسیب‌های اجتماعی بهداشت جهانی هستم اما در همین استان من عضو آسییب‌های اجتماعی استان نیستم وقتی مرا در کمیسیون آسیب‌های اجتماعی استان راه نمی‌دهند که صرفاً بر اساس مسائل سیاسی است کدام مشاوره و به کی مشاوره دهم وزیر کشور را برای آسیب‌های اجتماعی دعوت می‌کنند ۴ تا استاد دانشگاه را نبردند بپرسند که درد استان چیست من هیچ از دیگر اساتید نیز هم دعوت نکردند بزرگترین مشکل استان این است که چیزی به اسم مشاوره وجود ندارد همانطور که گفتم من آمدم که نخبه‌ها را بالا بکشم الان نخبه‌ها زیر پا نابود شدند و در آفت طایفه گرایی و تعصبات حزبی دست و پا می‌زنند و له شده اند شایستگان نخبگان باید حضور داشته باشند تا از توانمندی های آنان در جامعه استفاده شود .

گفتند شما برای اینکه به پست مورد نظر خود دست پیدا نکردید برای انتقام حضور پیدا کردید

ببینید اگر کسی بگوید من پست و مقام را دوست ندارم دروغ گفته است خیلی‌ها دنبال قدرت هستند اما صادقانه بگویم قدرت الان من به اندازه سه نماینده است همین که مردم مرا قبول داشته باشند خیلی کفایت می‌کند

خودشان در جریان هستند در استان مقامی بالاتر از استانداری نداریم من شاهد دارم ۱۰ نفر هم شاهد دارم چندین بار به من زنگ زدند که برو استاندار شو اما گفتم نمی خواهم، برای ریاست دانشگاه علوم پزشکی بیش از چند بار زنگ زدند که بیا برو اما نرفتم بله دور اول یک مقدار تمایل داشتم از استاندار محترم بپرسید چند پست برای آقای خرامین پیشنهاد دادید که حاضر نشد.

خودشان هم می‌دانند دکتر خرامین اگر پست بخواهد همین الان هم آماده است اما صادقانه بگویم اگر برای پست بود پیشنهاد زیاد داشتم می خواهم بمانم مردم بهتر از همه می‌دانند می‌فهمند که به عشق این مردم آمدم که دینم را به مردم ادا کنم نه برای نان آمدم و نه برای نام سابقه قبلی من در پست و مقام مشخص است آدمی نیستم که از پست بخواهم چیزی بخورم یا بگیرم همیشه برای من پست‌ها دردسر ساز و ضرر بود الان هم اگر قرار شد در مجلس باشم به این مردم قول می‌دهم طی ۴ سال نمایندگی حتی یک تومان خارج از حقوق دریافت نخواهم کرد. از تمام انعامی های نمایندگی عبور می کنم وقتی نماینده را می‌برند همان روز اول یک خودروی شاسی بلند تحویل می‌دهند آن نماینده چطور می‌تواند از حق مردمش دفاع کند و با مافیای کثیف خودرو مبارزه کند خودروهای بنجلی که ملت را نابود کرده است باز هم می گویم برای نان و نام نیامدم و قولی که به مردم در بخش های صنعت کشاورزی ، حق مردم حوزه انتخابیه ، کادر سازی در تهران ،حمایت از خانواده چنگ در گلوی مافیای خودرو که خیلی برای من مهم است.
قرار شد بویراحمد واحد بسازیم اما الان شاهد چند تکه شدن این دیار پرافتخار هستیم .

با کمال تاسف اکثر کسانی که در این حیطه کار می کنند تا حد زیادی وارد این بازیهای قومی شده اند. من نشان دادم همه من را می شناسند طی این سالها هیچ وقت وارد بازی های قومی نشدم هر کسی بچه خودش رو دوست دارد فامیل و ایل خود را دوست دارد اما اینکه ملتی را فدای ایل خود فدای قوم و فرزند و داماد خود کنیم خوب نیست، همانطور که این استفاده از احساسات ایل را غلط می دانم همان اندازه احساسات سیاسی را اشتباه می دانم همه می گویند قومی قومی اتفاقا بر عکس ،،ضربات تعصبات سیاسی بیشتر از تعصبات قومی در استان بوده است اما صادقانه بگویم من امتحان خود را در این خصوص پس دادم هیچ وقت وارد بازی هایی نشدم که احساسات مردم را برانگیخته کنم ، بویراحمد واحد هیچ من ایران واحد می خواهم این مسخره است بگویید بویراحمد بالا ، بویراحمد پایین سردسیر و گرمسیر من به جهان اسلام واحد اعتقاد دارم چه به روز زیلایی آوردیم زیلایی مظلوم را نابود کردید برای چهار تا رای زیلایی را به دو باند تقسیم کردید و روزانه مردم آنجا را به جان هم انداختید سالانه کشت و کشتار می شود مردم آنجا یکی از نجیب نرین قوم های ایران هستند بهترین تحصیلکرده ها را دارد در دانشگاه علامه استادی داریم از زیلایی که کلا انگلیسی صحبت می کنند معاون وزیر از زیلایی است اما چه به روز آنها آوردیم

آنجا را متلاشی کردیم بنابراین شعار من تنها بویراحمد واحد نیست شعار من کهگیلویه و بویراحمد واحد است من نه با کهگیلویه مشکل دارم نه با و و نه با بویراحمد من همه را دوست دارم بویراحمد. شهر یاسوج مال همه است یاسوج هم مال ایران است متعلق به ایران است خدا لعنت کند آنهایی که با استفاده بردن از کاسبی اختلافات قومی ملت را به این روز انداختند مگر بالا و پایین چه فرقی با هم دارند زیلایی سفلی و علیا سردسیر و گرمسیر چه فرقی با هم دارند این ها همه کنار هم و وابسته به هم هستند.

اما خیلی رایج شده است

من آمده ام برای همین که که اعلام کنم مردم من می خواهم ریشه همه این تفرقه ها، اختلاف ها، بالا بازی و پایین بازی ، سردسیربازی و گرمسیر بازی زده شود همه را دوست دارم همه برای من عزیز هستند.

چند سالی استفاده از زنان در پست های مهم مدیریتی به نقطه خوبی رسیده بود ما حتی فرماندار ، معاون استاندار و چندین مدیر بانو داشتیم اما کم کم رو به افول رفت.

برای استفاده از زن ها بیشترین نمره را در دولت آقای احمدی نژاد می دهم یکی از بزرگترین نقاط ضعف دولت آقای رییسی در استان ما عدم بها دادن به زن ها است اعتقاد دارم اگر زورشان می رسید مدیرکل بانوان را هم مرد می گذاشتند پنجاه و نیم درصد از جمعیت کشور زن است کدام پست را به آنها دادیم شاید بگویند دکتر خرامین فقط شعار می دهد بگذار بگویند اما همه می دانشجویان می شناسند همواره برای زنان حرمت قایل بودم همیشه می گویم اگر مرد می دانست اسلام در مورد زن چه می گفت می گفت اسلام دین فمنیست هست برای خانم ها چه کرده اند ،چند پست مدیریتی دادیم من اعتقاد دارم نه تنها حق زن ها داده نشده بلکه ظلم نابخشودنی در حق آنها کردیم بنابر‌این با صراحت می گویم در هیچ نقطه ای از تاریخ استان ما مثل این چند سال زنان منزوی نبودند. اگر روزی دستم جایی برسد قول می دهم حقوق زن ها را احیا کنم آقای سالوادور مینوچین یک جمله ای دارد که زن من نیمه من است و او بهترین نیمه من است زن نیمه خوب جامعه است باید هم پررنگ تر شود .

و خروجی شورای وحدت
آنجا هم تصمیمی نگرفته اند و هر تصمیمی بگیرند برای من محترم است من راه خودم را ادامه خواهم داد برای مردم به تنهایی آمدم و با کمال افتخار بعنوان یک تحصیلکرده ای که از همه زیبایی های غرب گذشتم آمدم و گفتم مردم من می خواهم خدمت کنم،جبهه نجات می گوید مردم می شود برای شما خیلی بیشتر کار کرد.

نعمت های زیادی جمهوری اسلامی به مردم داده است اما مردم من سزاوار خدمات بیشتری هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.