کد خبر : 13893
دیدگاه‌ها برای نماز جمعه امروز (۱۴٠۲/۰۸/۱۹) سرفاریاب با حضور اقشار مختلف مردم و به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه و بر پا گردید. بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 19 آبان 1402 - 19:32
-

خبرنگار آقای طاعتی

نماز جمعه امروز (۱۴٠۲/۰۸/۱۹) سرفاریاب با حضور اقشار مختلف مردم و به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه و بر پا گردید.

نماز جمعه امروز (۱۴٠۲/۰۸/۱۹) سرفاریاب با حضور اقشار مختلف مردم و به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه و بر پا گردید.
همه ی دنیا می دانند نسل کشی و جنایتهای جنگی که در غزه در حال انجام است، همه از حمایت های امریکا و دولتهای غربی است و طبق وعده الهی و البته با مقاومت مردم مظلوم اما مقتدر غزه و حمایتهای مسلمانان، شکست واقعی از آن رژیم صهیونیستی و پیروزی نهایی از آن جبهه ی مقاومت خواهد بود.

نماز جمعه امروز (۱۴٠۲/۰۸/۱۹) سرفاریاب با حضور اقشار مختلف مردم و به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه و بر پا گردید.
به گزارش خبرنگار صدا و سیما و پایگاه خبری عصر کهگیلویه، امام جمعه سرفاریاب در ابتدا با بیان حدیثی از رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص) که فرموده است:« ای مردم تقوی پیشه کنید و به یاد قیامت باشید چرا که خداوند فرموده است زلزلزله ی قیامت بسی عظیم است»؛ خود و همه نمازگزاران و برادران و خواهران دینی را به رعایت تقوا توصیه و سفارش کرد.
حجت الاسلام زارعی پور در ادامه بحث نقش و جایگاه خانواده در تربیت فرزندان، گفت: بر اساس تأکیدات متون دینی، خانواده عامل فرهنگ پذیر نمودن فرزندان می باشد و اگر والدین در این خصوص کوتاهی کنند و وظیفه و رسالت خود را به انجام نرسانند، بازخواست و سرزنش می شوند.
وی افزود؛ به اعتقاد علما و دانشمندان حوزه تعلیم و تربیت، آموزش صحیح و آگاه نمودن فرزندان از آثار مثبت رفتارهای بهنجار و عواقب منفی رفتارهای نابهنجار و همچنین به کار گیری حفظ تعادل در احساسات و عواطف نسبت به فرزندان از جمله مواردی است که در فرایند فرهنگ پذیری فرزندان مؤثر است و بر اساس احکام الهی والدین در انجام این مهم تکلیف و وظیفه دارند.
خطیب نماز جمعه سرفاریاب با یاد آوری روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه، گفت: هدف از این نامگذاری آن است که عموم جامعه از نقش و تأثیر علم و جایگاه بلند دانشمندان در رشته های مختلف علمی آگاهی بیشتری پیدا کنند و از طرفی تلاش ها، آثار و دستاوردهای علمی نیز در مسیر صحیح و در جهت خدمت و رفع مشکلات جامعه به کار گرفته شود.
حجت الاسلام زارعی پور افزود؛ سوء استفاده از علم و بکار گرفتن نتایج علمی در جهت خلاف مصالح جامعه خسارتهای زیادی را در پی خواهد داشت و پیوند مناسب عالمان و دانشمندان با متن جامعه موجب پیشگیری از این احتمال خواهد بود.
وی با اشاره به تفاوت معنائی قدرت و اقتدار، قدرت را قوت و توانایی یک سویه ولی اقتدار را مؤلفه ای دو سویه و برگرفته از باورها و ایمان درونی یک ملت دانست و افزود قدرت نظامی و سیاسی و… را می توان خرید یا طلب کرد ولی اقتدار باید از درون یک ملت یا جامعه بجوشد و آنچه ما در دنیای امروز شاهد هستیم آن است که خیلی از کشورهای دارای قدرت نظامی یا اقتصادی، صاحب اقتدار نیستند.
امام جمعه سرفاریاب همچنین با ذکر نام و یاد شهید طهرانی مقدم، گفت: این شهید بزرگوار اقتدار را به معنای واقعی ترجمه و معنی کرد و به عنوان یک مسیر و الگو برای آیندگان به میراث گذاشت؛ و هنر شهید طهرانی مقدم فقط ساختن موشک نبود بلکه تربیت شاگردانی بود که اکنون بهتر از گذشته راه او را ادامه می دهند.
حجت الاسلام زارعی پور با اشاره به اینکه طوفان الاقصی نشان بارزی از قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی بود، افزود؛ همه ی دنیا می دانند نسل کشی و جنایتهای جنگی که در غزه در حال انجام است، همه از حمایت های امریکا و دولتهای غربی است و طبق وعده الهی و البته با مقاومت مردم مظلوم اما مقتدر غزه و حمایتهای مسلمانان، شکست واقعی از آن رژیم صهیونیستی و پیروزی نهایی از آن جبهه ی مقاومت خواهد بود.
وی با تبریک به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی به همه فعالان این عرصه فرهنگی بخصوص کتابداران، گفت: اگر کتابخوانی در مدرسه، خانه و محیط های فرهنگی به درستی ترویج و تبلیغ شود، نیازهای کودکان و نوجوانان تأمین و پرورش عاطفی، نیازهای حوزه شناختی و شکل گیری شخصیت افراد به درستی انجام خواهد شد.
خطیب جمعه سرفاریاب در پایان با یادآوری روز بزرگداشت آیت اللّه علامه محمد حسین طباطبائی در ۲۴ آبان، التزام عملی و علمی به معارف و مفاهیم اسلام ناب و اصیل و ارادت و مودت بسیار عمیق به اهل بیت(ع) را دو ویژگی بارز آن بزرگوار دانست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.