کد خبر : 14466
دیدگاه‌ها برای برگزاری نماز جمعه امروز (۱۴٠۲/۰۹/۲۴) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور- بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 24 آذر 1402 - 14:40
-

خبرنگار آقای طاعتی

برگزاری نماز جمعه امروز (۱۴٠۲/۰۹/۲۴) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور-

برگزاری نماز جمعه امروز (۱۴٠۲/۰۹/۲۴) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور-
مکتب فاطمی، مکتب سعادت بخش بشری است که طبق فرمایش امام صادق (ع) نبوت پیامبران وقتی کامل و تأیید گردید که آن بزرگواران بر مقامات و فضائل حضرت فاطمه زهرا (س) واقف شدند و اهل معرفت و محبت آن حضرت شدند.

نماز جمعه امروز (۱۴٠۲/۰۹/۲۴) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما و پایگاه خبری عصر کهگیلویه، امام جمعه سرفاریاب در ابتدا با بیان سخنی از امیرالمومنین علی (ع) که فرموده است« بر شما باد تقوا داشتن از خدا، چرا که هیچ چیز به مانند تقوا جامع خوبی ها نیست و به هیچ چیز چون تقوا نمی توان به خیر دنیا و آخرت رسید»؛ خود و همه نمازگزاران و برادران و خواهران دینی را به رعایت تقوا و پرهیز از معصیت توصیه و سفارش کرد.
حجت الاسلام زارعی پور در ادامه موضوع نقش تربیتی خانواده برای فرزندان با طرح این سؤال که چه کار باید کنیم تا تربیت فاطمی در خانواده حاکم شود؟، گفت: خانه محقر حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) کانون مقدس و دانشگاهی برای تمامی خانواده های مسلمانان و محل پناه و آرامش آنها و فرزندانشان بود و هیچ گونه آشفتگی، هرج و مرج و معصیت در آن وجود نداشت.
وی افزود؛ حضرت فاطمه (س) با گفتار و رفتار توأم با مهربانی و صداقت فضای آکنده از آرامش و صفا را مهیا می نمود تا همسر و فرزندان، برای رفع خستگی های ناشی از کار و تلاش و کاهش رنج و فشار های مشکلات و سختی های روزگار به سنگر خانه پناه بیاورند و در آنجا تجدید قوا کنند و طبق الگوهای مکتب اسلام، آنها خانه را کانون تربیت و تربیت صحیح را مهمترین رکن و اساس تشکیل خانواده قرار داده بودند.
خطیب جمعه سرفاریاب با اشاره به اطمینان بخش بودن و داشتن اعتبار و تضمین به عنوان ویژگیهای یک مکتب حقیقی و اینکه سعادت و خوشبختی انسان به مکتب انتخابی او در زندگی وابسته است افزود: مکتب فاطمی، مکتب سعادت بخش بشری است که طبق فرمایش امام صادق (ع) نبوت پیامبران وقتی کامل و تأیید گردید که آن بزرگواران بر مقامات و فضائل حضرت فاطمه زهرا (س) واقف شدند و اهل معرفت و محبت آن حضرت شدند.
حجت الاسلام زارعی پور نسخه نجات بخش بشری در آخرالزمان که توسط امام زمان (عج) اجرا خواهد شد را نیز برگرفته از مکتب فاطمی دانست و افزود؛ وقتی تمام مدیران الهی طبق مکتب فاطمی جامعه بشری را اداره کنند سه حقیقت ( ۱- تنها راه نجات و تعالی بشر مکتب فاطمی است و ۲- هرچه در خط زمان پیش برویم و به زمان ظهور نزدیک تر شویم حضرت فاطمه (س) برای دنیا شناخته شده تر خواهد شد و ۳- انسانها به تدریج اضطرار خود به مکتب فاطمی را بیشتر درک و احساس می کنند) روشن و معلوم خواهد شد و این نشان دهنده آن است که ترسیم کننده راه حرکت به سمت هدف خلقت، راه و رسم زندگی و مکتب حضرت فاطمه(س) می باشد.
وی با گرامی داشت سالروز شهادت آیت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت را یکی از عوامل شکل گیری، تثبیت، بالندگی و اقتدار نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: وحدت حوزه و دانشگاه به عنوان دو نهاد مؤثر و مولد نیروهای کارآمد و تأثیرگذار، از گفتمانهای اصیل انقلاب اسلامی و از منظومه های فکری امامین انقلاب برای پیشرفت و دستیابی به آرمانهای نظام اسلامی بوده است.
امام جمعه سرفاریاب با تبریک و گرامی داشت شب چله یلدا و با بیان اینکه دین اسلام برای پیوندهای خانوادگی و خویشاوندی و اجتماعی، دستور عبادتهای اجتماعی مثل صله رحم را داده است اضافه کرد، خداوند در دین اسلام برای این عبادات برکات عظیم دنیوی و اخروی را مقرر داشته و به فرموده رسول اکرم (ص) ثواب صله رحم زودتر از ثواب دیگر کارهای خیر به انسان می رسد.
حجت الاسلام زارعی پور به وتو ی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص آتش بس در غزه از طرف امریکا اشاره کرد و با بیان اینکه امریکا ۴٠ بار دیگر نیز در حمایت از رژیم صهیونیستی از این قانون استفاده کرده است، گفت: در سایه ی قانون ظالمانه وتو و ناکارآمدی نهادهای بین المللی فرصت جنایت بیشتر به رژیم صهیونیستی داده می شود که البته تشدید تنفر افکار عمومی جهان نسبت به امریکا و رژیم غاصب صهیونیست را در پی خواهد داشت.
وی با یادآوری روز پژوهش، گفت: پژوهش پایه و زمینه رشد علمی است و موجب گسترش و اطمینان دانش بشری در زمینه های مختلف می شود که لازم است مسئولین نهادهای ذیربط بر نهادینه کردن این امر مهم در همه امور کشور اهتمام داشته باشند.
خطیب جمعه سرفاریاب در پایان از برگزاری اجلاسیه ستاد اقامه نماز استان بدون دعوت و حضور ائمه جمعه انتقاد کرد و آن را اقدامی غیر اصولی و غیر منطقی دانست و همچنین از عدم حمایت و پشتیبانی شبکه بهداشت و درمان شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی استان از گروه های جهادی مستقر در پشته زیلائی گلایه کرد و ضمن قدردانی از تلاش های مجموعه بهداشت و درمان، خواستار پیگیری و رفع مشکلات این حوزه در سطح شهر و بخش سرفاریاب شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.