کد خبر : 6282
دیدگاه‌ها برای مهر داغ افزایش خودسرانه قیمت شن و ماسه توسط واحد های تولیدی برای دومین بار امسال کهگیلویه و بویراحمدی ها را داغ کرد تا مشخص نباشد فرمان قیمت دست کیست؟ بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 آبان 1401 - 23:45
-

اافزایش بی‌رویه قیمت شن و ماسه طی روزهای اخیر در کهگیلویه و بویراحمد

سید حسین رازیان

مهر داغ افزایش خودسرانه قیمت شن و ماسه توسط واحد های تولیدی برای دومین بار امسال کهگیلویه و بویراحمدی ها را داغ کرد تا مشخص نباشد فرمان قیمت دست کیست؟

مهر داغ افزایش خودسرانه قیمت شن و ماسه توسط واحد های تولیدی برای دومین بار امسال کهگیلویه و بویراحمدی ها را داغ کرد تا مشخص نباشد فرمان قیمت دست کیست؟
سودجویان هم بدون در نظر گرفتن شرایط اقتصادی مردم تنها به فکر سود و منفعتشان بوده و خودسرانه دست به افزایش قیمت می‌زنند

مهر داغ افزایش خودسرانه قیمت شن و ماسه توسط واحد های تولیدی برای دومین بار امسال کهگیلویه و بویراحمدی ها را داغ کرد تا مشخص نباشد فرمان قیمت دست کیست؟
به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی عصر کهگیلویه و به نقل از صبح زاگرس ابتدای امسال واحد های شن و ماسه کهگیلویه و بویراحمد بدون هماهنگی در اقدامی خودسرانه قیمت انواع ماسه و شن را تعیین کردند تا نسبت به سال گذشته این قیمت ها افزایش ۱۰۰ درصدی را نشان دهد و با چانه زنی های فراوان در نشست کارگروه تنظیم بازار در سال ۱۴۰۱ قیمت انواع شن و ماسه استاندارد در محل واحدهای تولیدی با احتساب مالیات بر ارزش افزوده، حق باسکول و حق بارگیری تعیین شود.

با تعیین قیمت از سوی متولیان بازار تمامی واحدهای تولیدی موظف به ارائه فاکتور رسمی همراه با مهر کارخانه، تاریخ بارگیری و آدرس مقصد شدند اما بعد از گذشت ۲۰۰ روز گلایه های مردمی از افزایش مجددو خودسرانه این واحد ها قوت گرفت تا مشخص نباشد فرمان تعیین قیمت دست مسئولان بازار است یا صاحبان کارخانه های شن و ماسه.

سوالی که کهگیلویه و بویراحمدی ها در تماس با این رسانه خواستار پیگیری آن از مسئولان هستند این بود چرا باید کارخانه داران به صورت خودسرانه در طول سال چند بار افزایش قیمت‌ها را در برنامه خود قرار دهند و شکی نیست بعد از تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ باز هم شاهد افزایش قیمت شن و ماسه خواهیم بود، آیا نباید مسئولان نظارتی این قدرت را داشته باشند که سدی مستحکم در مقابل خود سری ها باشند؟

یکی از شهروندان یاسوجی در تماس با دفتر صبح زاگرس، به گزارش عصر کهگیلویه/ ابراز داشت: افزایش قیمت‌هایی که هر سال یک بار رخ می‌داد حالا به چند ماه یکبار در کهگیلویه و بویراحمد کاهش یافته و سودجویان هم بدون در نظر گرفتن شرایط اقتصادی مردم تنها به فکر سود و منفعتشان بوده و خودسرانه دست به افزایش قیمت می‌زنند .

وی با تاکید بر اینکه چنانچه نظارت‌ها تقویت و قوانین سخت گیرانه در خصوص متخلفان اعمال شود دیگر هیچکس به فکر سودجویی از مردمی که در شرایط سخت اقتصادی برای اداره زندگیشان تلاش می‌کنند، نمی‌افتد اظهار داشت: وقتی وضعیت قیمت را می‌بینم بنظر می رسد مسئولان بازار و مردم را به حال خود رها کرده‌اند.

ای شهروند می افزاید: بدون شک افزایش قیمت شن و ماسه بر روی ساخت و سازها تاثیر دارد و این تاثیر هم می تواند در گران شدن قیمت اجاره و فروش ملک آنگونه که مالک می خواهد اثر بگذارد.

صبح زاگرس نوشته است/ افزایش بی‌رویه قیمت شن و ماسه طی روزهای اخیر در کهگیلویه و بویراحمد موجب نارضایتی شهروندان شده که جمعی از این شهروندان نظارت بر قیمت‌ها در این بخش و برخوردقانونی با متخلفان را خواستار شدند، موضوعی که صبح زاگرس به دنبال مطالبه گری مردم از مسئولان به صورت جد در دستور کار رسانه ای خود قرار داده و با توجه به عدم دسترس بودن رئیس سازمان صمت برای گفتگوی اختصاصی تلاش می کنیم تا روز های آینده پیگیر علت آن باشیم.

بر پایه این گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصر کهگیلویه، در ماه‌های اخیر پیگیری های لازم را انجام داده و از زمان تصدی پست صنعتی و معدن تجارت استان به ریاست مهندس کریم روزبهان خوشبختانه پیگیری های از جانب ایشان به سرانجام رساندن اما امیدواریم که مجدداً روزی فرا رسد که جلوی افزایش بی رویه کارخانه های تولید کننده شن و ماسه در استان گرفته شود، چرا که توانایی خرید مردم و اقشار مستضعف هموطنان ما بسیار سخت است.

در پایان پایگاه اطلاع رسانی عاجزانه درخواست دارد که متولیان محترم امر و مرتبط به این موضوع گران شدن قیمت شن و انواع ماسه ورود پیدا کنند، اگر کوتاه نیامده اند صاحبان کارخانه های تولید آیا صاحبان کارخانه ها حاضر به پرداخت برداشت صخره های برداشت شده از دل رودخانه به همین افزایش قیمت ها رضایت دارند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.