کد خبر : 14601
دیدگاه‌ها برای برگزاری مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه (س) در مدرسه اسماء سرفاریاب بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 آذر 1402 - 22:27
-

خبرنگار آقای طاعتی

برگزاری مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه (س) در مدرسه اسماء سرفاریاب

برگزاری مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه (س) در مدرسه اسماء سرفاریاب
این مراسم با نقش آفرینی و محوریت دانش آموزان مدرسه و در محل نماز خانه مدرسه برگزار شد و اولیاء، معلمان، معاون پرورشی و کارشناسان این حوزه و مدیر آموزش و پرورش شهرستان چرام، امام جمعه و مسئول ستاد نماز جمعه، فرمانده حوزه مقاومت بسیج و برخی اعضای شورای اداری سرفاریاب نیزحضور داشتند.

برگزاری مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه (س) در مدرسه اسماء سرفاریاب
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری عصر کهگیلویه- این مراسم با نقش آفرینی و محوریت دانش آموزان مدرسه و در محل نماز خانه مدرسه برگزار شد و اولیاء، معلمان، معاون پرورشی و کارشناسان این حوزه و مدیر آموزش و پرورش شهرستان چرام، امام جمعه و مسئول ستاد نماز جمعه، فرمانده حوزه مقاومت بسیج و برخی اعضای شورای اداری سرفاریاب نیزحضور داشتند.
در این مراسم پس از تلاوت آیاتی از قرآن و قرائت دلنوشته و عهدنامه توسط دانش آموزان، مدیر آموزش و پرورش شهرستان چرام، با عرض تسلیت شهادت حضرت فاطمه (س) و با اعلام اینکه امسال در مناسبتهای مختلف به ویژه ایام فاطمیه در اغلب مدارس مرکز شهرستان و بخش سرفاریاب برنامه های خوبی اجرا شده است، اظهار امیدواری کرد که برگزاری این گونه برنامه ها و مراسمات، تقویت روحیه ایمان، خودباوری و ارتقاء شاخص های فرهنگی و تربیتی در دانش آموزان را در پی داشته باشد.
سید صدیف دانشی با اشاره به زمان شناسی، امام شناسی، دشمن شناسی، ساده زیستی و حیا و عفاف به عنوان برخی از خصلتهای حضرت فاطمه (س)، نقش تربیتی مادران در خانواده را بسیار مهم دانست و بر لزوم الگو گرفتن مادران و دختران از آن بانوی بزرگوار تأکید کرد.
وی همچنین از همکاری و تلاش های مدیران و مربیان پرورشی و سایر همکاران در این زمینه قدردانی کرد و گفت: با همکاری معاونت پرورشی، دانش آموزان فعال در این عرصه به نحو مقتضی مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.
در ادامه امام جمعه سرفاریاب- با قرائت آیه تطهیر و صلوات خاصه حضرت فاطمه (س)، عصمت و تطهیر را مخصوص ائمه معصوم (ع) دانست و در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا انسانهای معمولی می توانند به مقامات والای معنوی دست یابند یانه؟، با نام بردن از سلمان محمدی و جایگاه مهم او نزد پیامبر (ص) و حضرت فاطمه (س)، گفت: هر انسانی می تواند با اراده، صبر و پایداری در ایمان و باورهای الهی به درجات بالای معنوی و همنشینی با معصومین دست پیدا کند.
حجت الاسلام زارعی پور با بیان داستانی از آیت اللّه عبدالرحیم کفاش و حضور امام زمان (عج) و درخواست از ایشان، پایبندی بر قول و وعده را از جمله خصلتهای انسان های مؤمن عنوان کرد و با ذکر داستانی از زندگی آیت الله مرعشی نجفی، موضوع رعایت ادب و احترام به پدر و مادر را از وظایف همه ی ما و از خصلتهای نیکی دانست که موجب برکات فراوانی در زندگی برای انسان خواهد شد.
در ادامه مراسم حاضرین با نوای دلنشین حدیث کساء توسط آقای رهبر و ویسی همراه و در پایان نیز صبحانه ساده ای را بر سفره کریمانه حضرت فاطمه (س) که توسط مدیر مدرسه خانم بامزر و همکاران تدارک دیده شده بود، میهمان شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.