کد خبر : 15083
دیدگاه‌ها برای نماز جمعه امروز (۱۴٠۲/۱٠/۲۹) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید. بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 مهر 1402 - 5:00
-

نماز جمعه امروز (۱۴٠۲/۱٠/۲۹) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید.

نماز جمعه امروز (۱۴٠۲/۱٠/۲۹) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید.

نماز جمعه امروز (۱۴٠۲/۱٠/۲۹) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید. به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما و پایگاه خبری عصر کهگیلویه، امام جمعه سرفاریاب در ابتدای خطبه ها با توصیه و سفارش به خود و همه ی برادران و خواهران دینی در خصوص رعایت تقوا، گفت: طبق فرمایش امام علی (ع)

نماز جمعه امروز (۱۴٠۲/۱٠/۲۹) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما و پایگاه خبری عصر کهگیلویه، امام جمعه سرفاریاب در ابتدای خطبه ها با توصیه و سفارش به خود و همه ی برادران و خواهران دینی در خصوص رعایت تقوا، گفت: طبق فرمایش امام علی (ع) بنیاد محکمی که بر تقوا استوار است هرگز تباه نخواهد شد و کاشته تقوا هرگز تشنه نخواهد شد.
حجت الاسلام زارعی پور در ادامه مباحث علل، عوامل مؤثر و روش های تربیت صحیح از دیدگاه قرآن و اهل بیت (ع) به موضوع شرایط محیطی و اثرات آن بر تربیت فرزندان اشاره کرد و افزود: شرایط محیطی هم از دیدگاه اهل بیت (ع) و هم از دیدگاه صاحب نظران از مهمترین عوامل مؤثر در تربیت و شکل گیری شخصیت افراد است که محیط خانه و جامعه را شامل می شود.
وی رعایت اصل اعتدال، هماهنگی بین اعضای خانواده و ایمان و غلبه اخلاق انسانی بر خواسته های حیوانی را موجب فراهم نمودن شرایط محیطی مناسب در خانواده و به طبع آن در جامعه دانست که موجب می شود فرزندان بر اساس اصل توحید و ترجیح معنی بر ماده که روش تربیتی قرآن و اهل بیت (ع) است، تربیت شوند.
خطیب جمعه سرفاریاب با گرامی روز غزه، دست قدرت خداوند را همراه مردم مظلوم و مقتدر غزه دانست و افزود امروز دنیا به این مردم و مبارزان گروه های مقاومت به عنوان قهرمان نگاه می کنند که این از آثار و برکات صبر و توکل بر خداوند است و به فرمایش رهبر معظم انقلاب مردم غزه با ایستادگی خود، اسلام را ترویج و قرآن را محبوب و انصارالله یمن نیز با بی توجهی به هشدارهای امریکا و انگلیس و حمایت از مردم غزه به یک قدرت تبدیل شده و در مقابل رژیم صهیونیستی در نظر مردم دنیا ظالم و خونخوار و شکست خورده می باشد.
حجت الاسلام زارعی پور با بیان اینکه ماه رجب، ماه ولایت و نبوت و به باور اهل سلوک مقدمه ماه رمضان است، افزود: اولیاء الهی که در مقام تحصیل رضای حق و رسیدن به مقام عبودیت بودند، سعی و کوششان در این ماه بیشتر از ماه های دیگر بوده است.
وی به سنت حسنه اعتکاف به عنوان یکی از اسرار آمیزترین عبادات و عبادتی ترکیبی ( نماز، روز و شب زنده داری و…) در ماه رجب اشاره کرد و گفت: در شرایط امروزی زندگی که اغلب گرفتار اضطراب و فشارهای مزمن روزگار مادی هستیم، توفیق انجام این عبادت موجب آرامش، سبک بالی و نجات انسان از هلاکت خواهد بود.
امام جمعه سرفاریاب با تبریک ۱۳ رجب سالروز ولادت امیرالمؤمنین امام علی (ع) و روز مرد، آن امام بزرگوار را صاحب فضائل و خصلتهای بی انتها دانست و در این خصوص گفت: طبق آنچه در منابع اهل تشیع و اهل تسنن آمده، رسول گرامی اسلام (ص) فرمودند اگر درختان قلم، دریاها مرکب، جنیان و ملائک شماره گر و انسان ها نویسنده، نمی توانند خصلتها و فضائل علی (ع) را شماره کنند.
حجت الاسلام زارعی پور به اهمیت هوای پاک و تمیز و تأثیرات فراوان آن بر سلامتی افراد و محیط زیست اشاره کرد و گفت: زیاد شدن شهرها، ترویج فرهنگ شهر نشینی و افزایش بی رویه مصرف انرژی بخصوص در شهرهای بزرگ از عوامل مهم آلودگی هوا هستند که همه در خصوص آن وظیفه دارند تا با استفاده درست از نعمت های الهی در حوزه انرژی و تغییر رویه های اشتباه، آلودگی هوا را کاهش و سلامتی خود و محیط زیست را فراهم نماییم.
وی در پایان با ابلاغ سلام رهبر انقلاب به مردم و نمازگزاران، به دیدار اخیر ائمه جمعه کشور با ایشان اشاره کرد و گفت: طبق دیدگاه امامین انقلاب مردم صاحبان و سرمایه های اصلی نظام هستند و آگاهی از امور حق مردم است که انتخاب آگاهانه افراد توانمند، دلسوز و معتقد به اصول نظام، زمینه مشارکت، سهیم شدن و آگاهی مردم از مسائل مختلف کشور را ایجاد خواهد کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.