کد خبر : 16212
دیدگاه‌ها برای حضور نماینده کهگیلویه بزرگ، برخی مدیران استانی و فرماندار شهرستان در بخش سرفاریاب- بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 فروردین 1403 - 8:43
-

خبرنگار آقای طاعتی

حضور نماینده کهگیلویه بزرگ، برخی مدیران استانی و فرماندار شهرستان در بخش سرفاریاب-

حضور نماینده کهگیلویه بزرگ، برخی مدیران استانی و فرماندار شهرستان در بخش سرفاریاب-
ضرورت تشکیل جلسه مشترک استاندار، مسئولین راه و شهرسازی و شرکت گاز برای تصمیم گیری اساسی برای مشکلات مسیر تنگ پیرزال تا حوزه سادات

حضور نماینده کهگیلویه بزرگ، برخی مدیران استانی و فرماندار شهرستان در بخش سرفاریاب-
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما و پایگاه خبری عصر کهگیلویه، در این برنامه بازدید و حضور مسئولان در بخش سرفاریاب، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: جاده تنگ پیرزال تا سادات که از مسیرهای پر تردد و مهم در طول ایام سال می باشد، مورد استفاده بسیاری از هموطنان از شهرستانهای مختلف خوزستان و… برای حضور در مناطق مختلف گردشگری این منطقه مثل، سادات، دلی خلیفه ای، طسوج و… می باشد و لازم است نسبت به ایمن سازی و رفع مشکلات آن اقدامات جدی صورت بگیرد.
حجت الاسلام موحد با اشاره به حادثه اخیر تصادف رانندگی منجر به فوت یکی از شهروندان در محل تنگ پیرزال و حوادث مشابه گذشته در این مسیر از مدیر راه و شهرسازی استان خواست به فوریت نسبت به رفع مشکل این نقطه اقدام کنند و همچنین نسبت به رفع مشکلات راه ارتباطی حوزه بیدانجیر هم از طرف پشته زیلایی و هم از طرف جاده پاتاوه دهدشت و تسریع در تکمیل پل رود مارون در روستای اندرون اقدام شود.
وی ضرورت تشکیل جلسه مشترک استاندار، مسئولین راه و شهرسازی و شرکت گاز برای تصمیم گیری اساسی برای مشکلات مسیر تنگ پیرزال تا حوزه سادات را پیشنهاد کرد و بر توجه به رفع مشکلات و بهسازی بقعه متبرکه امامزاده علی (ع) نیز تأکید کرد.
معاون امور عمرانی استاندار در خصوص خسارتهای بارش های اخیر و رانش زمین و تخریب دیوار هائل در سادات امامزاده علی (ع) گفت: طبق دستور استاندار محترم به همراه تعدادی از مدیران استانی و فرماندار شهرستان چرام و جهت بازدید میدانی و تصمیم گیری مناسب در این روستا و حرم امامزاده علی (ع) حاضر شدیم.
روستا گفت: با توجه به احتمال رانش و ریزش ساختمان اصلی بقعه امامزاده علی (ع) گفت: با همکاری معاونت عمرانی استاندار، اوقاف و امور خیریه، میراث فرهنگی و گردشگری، بنیاد مسکن، آب منطقه ای و راهداری و با تأمین اعتبارات لازم اقدام به ساخت دیوار حائل استاندارد و همچنین ایجاد کانال های مناسب برای هدایت و دفع آب های سطحی نسبت به ایمن سازی و جلوگیری از خطرات احتمالی اقدام خواهد شد.
معاون عمرانی استاندار در ادامه این برنامه بازدید و با حضور در تنگ پیرزال گفت:با توجه به پیگیریهای استاندار محترم و نماینده کهگیلویه بزرگ در خصوص ایمن سازی مسیر سرفاریاب- تنگ پیزرال، مکاتباتی با سازمان راهداری وزارت صورت گرفته و اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی برای این کار در نظر گرفته شده که کار مناقصه برای اجرای طرح واریانت در نقطه مورد نظر که اخیراً تصادف منجر به فوت یکی از هم استانیها اتفاق افتاد به زودی انجام خواهد شد.
روستا همچنین از کاشت میل گرد در دهنه پل و اجرای سازه بتنی به ارتفاع ۷٠ سانتی متر برای جلوگیری از حوادث مشابه بر روی پل مذکور به عنوان اقدام موقت تا اجرای طرح واریانت خبر داد.
وی از اقدام جهت انتقال و لوله گذاری مجدد پل حوزه بیدانجیر که در بارش های اخیر تخریب شده بود خبر داد و گفت: برای تکمیل پل اصلی بر روی رودخانه مارون در روستای اندرون نیز پیمانکار موظف گردیده هر چه سریعتر نسبت به انتقال و نصب مابقی عرشه پل و تکمیل آن و فراهم نمودن سهولت عبور و مرور مردم اقدام کنند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به جلسات اخیر مسئولین استانی و شهرستانی با هیئت امنای بقعه امامزاده علی (ع) در خصوص رانش زمین و خسارتهای وارده به این بقعه متبرکه در پی بارش ها و سیلاب چند روز گذشته، از بیمه شدن ساختمان این بقعه متبرکه خبرداد.
نصیرالاسلام به اتخاذ تدابیر لازم برای پیشگیری از خطرات و تخریب بیشتر این بقعه متبرکه با حمایت معاونت امور عمرانی استانداری، میراث فرهنگی و گردشگری و فرماندار شهرستان چرام اشاره کرد و گفت: ساخت دیوار حائل به مبلغ ۸٠٠ میلیون تومان از طرف اوقاف و امور خیریه شروع خواهد شد و پیش بینی می شود برای تکمیل اقدامات ایمنی لازم حدود ۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
فرماندار شهرستان چرام در این برنامه با تبریک آغاز سال جدید و آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم عزیز گفت: با هدف بررسی امور و طرح های در حال اجرا و همچنین مشکلات و خسارتهای ایجاد شده در اثر بارندگیهای هفته های گذشته و متعاقب پیگیریها و هماهنگی های انجام شده امروز به همراه نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی، معاون عمرانی استاندار، مدیران کل اوقاف و امور خیریه، میراث فرهنگی و گردشگری و راهداری و حمل و نقل جاده ای در حوزه شهرستان و بخش سرفاریاب حضور پیدا کردیم.
سید عبدالرحمن توفیقیان با اشاره به پیامدهای سیلاب های اخیر در حوزه زیر ساختها و راه ها در نقاط مختلف شهرستان و بخصوص رانش و تخریب دیوار حائل محوطه حرم امامزاده علی (ع) گفت: برای مقاوم سازی، جلوگیری از تخریب بیشتر و رفع خطرات احتمالی تصمیمات مناسبی از طرف مسئولین مربوطه اتخاذ گردید. وی اظهار امیدواری کرد با اقدامات و پیگیریهای مناسب و همچنین حمایتهای نماینده محترم و مدیران استانی ان شاءالله شاهد رشد و تسریع در اجرای طرح های حوزه های مختلف عمرانی، زیر ساختی و خدماتی و بهبود شرایط و وضعیت شهرستان در این عرصه ها باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.