کد خبر : 3470
دیدگاه‌ها برای معرفی کتاب «انقلاب ماندگار»: بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 10 تیر 1401 - 21:46
-

طاعتی

معرفی کتاب «انقلاب ماندگار»:

معرفی کتاب «انقلاب ماندگار»:
انقلاب اسلامی ایران، نهضتی بیدارگرانه است که بی‌شک در بیدارگری بسیاری از نهضت‌های اسلامی و غیراسلامی در جهان نقش اصیلی را ایفا کرده است.

کتاب «انقلاب ماندگار» با موضوع «رمز و راز ماندگاری انقلاب اسلامی از دیدگاه امامین انقلاب» در سال ۱۴۰۰ با حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد به چاپ رسیده است.

این کتاب در ۴۲۴ صفحه به کوشش «بهروز خشت‌زر» تألیف شده و در شمارگان ۵۰۰ جلد توسط انتشارات «مارون» چاپ و به بازار نشر عرضه شده است.
در بخشی از این کتاب می‌خوانید:
انقلاب اسلامی ایران، نهضتی بیدارگرانه است که بی‌شک در بیدارگری بسیاری از نهضت‌های اسلامی و غیراسلامی در جهان نقش اصیلی را ایفا کرده است؛ تنها انقلاب حقیقی دینی که بر اساس اندیشه‌ها و آموزه‌های اسلام ناب محمدی پیدایی گرفت.
انقلاب اسلامی توانست ضمن طرح اسلام به عنوان نیرویی قدرتمند در جهان مدرن، بر نظریه‌ی پایان دوره دین، مهر بطلان بزند و رهیافت‌های متفکران غربی در جدایی دین از سیاست را که به طور عموم تحت تأثیر تجارب غربی قرار داشت، به چالش بکشد. انقلاب اسلامی ایران، با رویکرد عدم جدایی دین از سیاست، در شرایطی به وقوع پیوست که جامعه‌ی بشری به سمت کنار گذاشتن دین از عرصه زندگی سیاسی و اجتماعی خود حرکت می‌کرد.
انقلاب اسلامی ایران با اثبات امکان‌پذیر بودن تغییر به ملت‌های مسلمان، باعث شد تا مسلمانان از فضای خمودگی ناشی از تفکر غربی و نبود یک ایدئولوژی اسلامی فاصله بگیرند و با الگوبرداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران، فعال و پویا شده و بیداری اسلامی را رقم بزنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.