کد خبر : 4261
دیدگاه‌ها برای اعزام و ارائه خدمات رایگان تیم بهداشت و درمان شهرستان چرام به مناطق سیل زده طسوج: بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 مرداد 1401 - 22:47
-

خبرنگار آقای طاعتی

اعزام و ارائه خدمات رایگان تیم بهداشت و درمان شهرستان چرام به مناطق سیل زده طسوج:

اعزام و ارائه خدمات رایگان تیم بهداشت و درمان شهرستان چرام به مناطق سیل زده طسوج:
با توجه به خرابی جاده ها در منطقه سیل زده و بعد مسافت و سختی دسترسی مردم این حوزه به مراکز بهداشتی و درمانی، انجام این کار و شناسائی و اقدام ضروری و مناسب توسط گروه اعزامی می تواند پیشگیرانه و کمک کننده باشد.

اعزام و ارائه خدمات رایگان تیم بهداشت و درمان شهرستان چرام به مناطق سیل زده طسوج:
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چرام گفت: با توجه به بارندگیهای چند روز اخیر و وقوع سیل در برخی مناطق شهرستان که موجب ایجاد مشکلات و خسارتهای زیادی به مردم بویژه در مناطق روستایی و عشایر ( ییلاق نشین ) شده است و به منظور پایش و بررسی وضعیت بهداشت و همچنین آموزش نکات مورد نیاز و ارائه خدمات درمان سرپائی و داروئی، شبکه بهداشت شهرستان با اعزام یک تیم ۸ نفره در این مناطق، حضور یافت.
مهندس جعفری گفت: تیم اعزامی شامل پزشک، پرستار، بهورز، ماما و کارشناسان بهداشت محیط و بیماریها بود که از ساعات اولیه صبح روز پنج شنبه در روستاها و بیش از ۱۵ منطقه ییلاقی عشایر حوزه طسوج حضور یافتند و ضمن معاینه افراد آسیب دیده و دیگر مردم این روستاها به افراد نیازمند دارو و خدمات پزشکی رایگان ارائه دادند.
وی گفت: یکی از مشکلات این مناطق قطعی و یا گل آلود بودن آب آشامیدنی است که می تواند منشٱ بروز و ابتلاء ساکنین به بیماری های گوناگونی از جمله بیماری های منتقله از طریق آب شود که در این خصوص توصیه و آموزش های لازم از جمله جوشاندن آب قبل از مصرف،استفاده از آب های بسته بندی شده، تهیه و تحویل محلول کلر مادر، کلرزنی مخازن و تانکرهای نگهداری آب به آنها آموزش داده شده و از اکثر منابع و مخازن آب نیز نمونه برداری میکروبی آب جهت انجام آزمایشات باکتریولوژیکی به آزمایشگاه آب و فاضلاب شبکه، صورت گرفت.
ایشان افزود: با توجه به نفوذ آب و رطوبت به داخل برخی منازل بخصوص عشایر نشینان و احتمال ابتلاء به برخی بیماریها و اینکه با توجه به خرابی جاده ها و بعد مسافت دسترسی مردم این حوزه به مراکز بهداشتی و درمانی سخت می باشد، انجام این کار و شناسائی و اقدام ضروری و مناسب توسط گروه اعزامی می تواند پیشگیرانه و کمک کننده باشد.
جعفری در پایان ضمن تشکر از همه اعضای تیم بهداشت و درمان اعزامی به مناطق سیل زده گفت: در این برنامه یک روزه به بیش از ۱۵۰ نفر از سیل زدگان خدمات بهداشتی و درمانی رایگان ارائه شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.