کد خبر : 4652
دیدگاه‌ها برای ادامه سوگواری اباعبداللّه الحسین علیه السلام در دهه دوم محرم در سرفاریاب. بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 مرداد 1401 - 21:54
-

خبرنگار آقای طاعتی

ادامه سوگواری اباعبداللّه الحسین علیه السلام در دهه دوم محرم در سرفاریاب.

ادامه سوگواری اباعبداللّه الحسین علیه السلام در دهه دوم محرم در سرفاریاب.
امام سجاد علیه السلام در روایتی، خلاصه دین را گفتن سخن حق، حکم به عدالت و وفای به عهد را اختصار صفات انسان دین دار می دانستند.

مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین علیه السلام و امام سجاد علیه السلام در دهه ی دوم ماه محرم الحرام در جوار گلزار شهیدان منصور اندیشه و عوض حکیم نژاد در روستای نهم برگزار شد.
امام جمعه سرفاریاب در این برنامه که با حضور خوب مردم و در شامگاه (۱۴٠۱/۵/۲۲) انجام شد با ذکر روایتی از امام سجاد علیه السلام در خصوص خلاصه دین، گفتن سخن حق، حکم به عدالت و وفای به عهد را اختصار صفات انسان دین دار عنوان کرد و با شرح کوتاهی از هر یک از آنها، شهداء را نمونه بارز شجاعت در دفاع از حق و وفای به عهد دانست.
حجت الاسلام زارعی پور همچنین زمینه دینداری را برای همه مردم مهیا و لازمه آن را شجاعت و اراده انسانها ذکر کرد و مهمترین علت مشکلات در برخی جوامع اسلامی مثل عراق، مصر و… را درک ناقص و عدم حمایت و دفاع از ولایت حق عنوان کرد و در پایان سخنان خود از مسئولین مربوطه خواست نسبت به مناسب سازی جاده منتهی به گلزار این شهیدان و تأمین برق برای این زیارتگاه و مکان فرهنگی تلاش و اقدام لازم را به عمل آورند.
قرائت زیارت عاشورا، نوحه خوانی و سینه زنی و پذیرائی و صرف شام از دیگر برنامه های این مجلس سوگواری بود که به همت خانواده های معظم شهیدان اندیشه و حکیم نژاد تدارک دیده شده بود.
لازم به ذکر است برگزاری این مجالس سوگواری شبانه تا اربعین و پایان ماه صفر در خانواده های شهداء و دیگر مشتاقان اهل بیت برقرار و برگزار خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.