کد خبر : 4898
دیدگاه‌ها برای سوگواری دهه سوم ماه محرم در سرفاریاب- بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 مرداد 1401 - 18:27
-

خبرنگار آقای طاعتی

سوگواری دهه سوم ماه محرم در سرفاریاب-

سوگواری دهه سوم ماه محرم در سرفاریاب-
باید با بهره گیری از اثر گرانقدر امام سجاد علیه السلام یعنی صحیفه سجادیه و دیگر کتب ارزشمند الهی و دینی در مسیر معنویت و آبادانی دنیا و آخرت خویش بکوشیم و ان شاء اللّه همه عاقبت بخیر شویم.

سوگواری دهه سوم ماه محرم در سرفاریاب-
در ادامه برنامه عزاداری ماه محرم و در دهه سوم این ماه نیز، مردم ولایت مدار سرفاریاب با تشکیل مجالس عزا در خانه های شخصی و دعوت عمومی از مردم و با هماهنگی و محوریت ستاد نماز جمعه و هیئت زینبیه خواهران، ارادت خود را به اهل بیت و خصوصا امام حسین علیه السلام و یاران شهیدش و همچنین امام سجاد علیه السلام نشان می دهند.
امام جمعه سرفاریاب به عنوان سخنران در یکی از این مجالس با بیان اینکه پس از واقعه عاشورا و شرایطی که یزیدیان برای شیعیان ایجاد کردند گفت: تعداد بسیار محدودی در کنار امام سجاد ( ع ) پای دین و تشیع ایستادند و آن امام بزرگوار با تشکیل جلسات کوچک عزاداری برای امام حسین ( ع ) و یاران شهیدش و دعا و تجمیع مومنین واقعی و شیعیان نسبت به ترویج دین و به ثمر نشاندن اهداف قیام عاشورا اقدام نمودند.
زارعی پور همچنین با تشریح برخی وقایع و شرایط سخت و دشوار پس از شهادت امام حسین ( ع ) و اسارت اهل بیت ایشان گفت: امام سجاد ( ع ) با معصومیت و اخلاق بسیار نیکوئی که داشت و با ارتباط و نفوذ معنوی کم کم توانست بر تعداد مؤمنین و شیعیان بیفزاید و امید را در دل آنان برای ادامه راه و احیای سنتهای پیامبر زنده کند و شرایط را تغییر دهد.
ایشان یأس و نا امیدی از لطف و رحمت خداوند را از گناهان بزرگ ذکر کرد و گفت: باید با بهره گیری از اثر گرانقدر امام سجاد ( ع ) یعنی صحیفه سجادیه و دیگر کتب ارزشمند الهی و دینی در مسیر معنویت و آبادانی دنیا و آخرت خویش بکوشیم و ان شاء اللّه همه عاقبت بخیر شویم.
گفتنی برپائی مجالس عزاداری و سوگواری در دهه سوم محرم نیز مانند دهه دوم با استقبال خوب مردم در منازل شخصی و با قرائت زیارت عاشورا، سینه زنی و سخرانی کوتاه برقرار می باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.