کد خبر : 14215
دیدگاه‌ها برای دستگیری فروشنده متخلف پرندگان وحشی‌ در کهگیلویه و بویراحمد بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 آذر 1402 - 20:17
-

سید مصطفی گنجی

دستگیری فروشنده متخلف پرندگان وحشی‌ در کهگیلویه و بویراحمد

دستگیری فروشنده متخلف پرندگان وحشی‌ در کهگیلویه و بویراحمد
مدیر کل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: متخلف فروش حیات وحش و فرشنده پرندگان وحشی با کمک گزارش های دریافتی دستگیر شد.
به گزارش پایگاه خبری عصر کهگیلویه و به نقل از روابط عمومی محیط زیست، اسلام جاودان خرد اظهار کرد: پس از بررسی و تایید گزارش طبیعت دوستان مبنی بر فروش پرندگان وحشی توسط یک نفر با هویت معلوم، مشخص شد فرد مورد نظر اقدام به زنده گیری و فروش پرندگان وحشی می‌کند.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد، افزود: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بعنوان خریدار و با هویت نامعلوم وارد معامله با فروشنده می‌شوند و متخلف را درحال فروش یک بهله عقاب دستگیر کرد.

وی عنوان کرد: بر پایه شواهد و اسناد مشخص شد، این متخلف علاوه بر زنده گیری پرندگان وحشی‌ یک قلاده روباه نیز شکار کرده است.

مدیر کل محیط زیست با اشاره به ماده ۱۰ قانون شکار و صید، تصریح کرد: مطابق با ماده ۱۰ قانون شکار و صید، خرید، فروش، عرضه، حمل و نگهداری حیات وحش زنده، کشته و یا اجزای آنها جرم و مستوجب مجازات قانونی است که بشدت برخورد خواهد شد.

برپایه این گزارش، پیش تر معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، هشدار داد: ۱۳ گونه پرنده شکاری که روزگاری به وفور در استان مشاهده می شدند اکنون در حال انقراض هستند.

محسن پاکباز تصریح کرد: جنگل ها و به صورت کلی یک منطقه طبیعی و جغرافیایی یک اکوسیستم است که از یک مجموعه و روابط پیچیده ای برخوردار هستند و این اکوسیستم یک اجزایی دارد که در تعادل با هم هستند و روابط بسیار پیچیده دارند و با حذف یک جز شاید به طغیان دیگر اجزا منجر شود.

وی خاطرنشان کرد: این پرندگان، کنترل کننده جمعیت خزندگان و جوندگان مضر و آفات کشاورزی هستند و نقش بسیار مهمی در تعادل اکولوژیک دارند که باید به جد از آنها محافظت کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.