کد خبر : 5183
دیدگاه‌ها برای معرفی کتاب «عوامل امنیت ساز پدافند غیر عامل» با موضوع «توسعه، امنیت و آمایش مناطق مرزی»: بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 شهریور 1401 - 18:23
-

طاعتی

معرفی کتاب «عوامل امنیت ساز پدافند غیر عامل» با موضوع «توسعه، امنیت و آمایش مناطق مرزی»:

معرفی کتاب «عوامل امنیت ساز پدافند غیر عامل» با موضوع «توسعه، امنیت و آمایش مناطق مرزی»:
اگر امنیت انسان و فعالیت، در برنامه دفاعی کشور مورد توجه اساسی واقع نشود، ناپایداری، اصلی ترین تھدید فیزیکی و عملکردی فضا خواهد بود.

کتاب «عوامل امنیت ساز پدافند غیر عامل» با موضوع «توسعه، امنیت و آمایش مناطق مرزی» در سال ۱۴۰۰ با حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان غربی به چاپ رسیده است.
کتاب «عوامل امنیت ساز پدافند غیر عامل»؛ در قالب پنج فصل و ۱۶۶ صفحه به کوشش «بهروز خشت‌زر و جمیل علی پور» تألیف شده و در شمارگان ۵۰۰ جلد توسط انتشارات «بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس» چاپ و به بازار نشر عرضه شده است.

برشی از متن کتاب:

رابطه بین امنیت و انسان، فضا و فعالیت، از مولفه های اساسی در طرحهای آمایش است که به تثبیت و پایداری توسعه و امنیت می انجامد. دفاع از سرزمین در مقیاس ملی و منطقه ای، افزون بر محتوای سیاسی و جغرافیایی آن، دفاع از موجودیت های تثبیت یافته فضا نیز می باشد.
اگر امنیت انسان و فعالیت، در برنامه دفاعی کشور مورد توجه اساسی واقع نشود، ناپایداری، اصلی ترین تھدید فیزیکی و عملکردی فضا خواهد بود.
آمایش سرزمین و طرح های منطقه ای همواره بر اساس دو مفهوم اصلی «دفاع» و «توسعه» شکل می گیرد و در تنظیم روابط انسان، فضا و فعالیت های انسان، به منظور بهره برداری منطقی از تمام امکانات، برای بهبود وضعیت مادی، معنوی و اجتماعی، بر اساس ارزش های اعتقادی، دانش و تجربه اقدام می نمایند.
کشورهایی که آثار جنگ و خرابی و خسارت ناشی از آن را دیده اند، توجه ویژه ای به راهبردهای دفاعی برای حفاظت از سرمایه های ملی، منافع حیاتی و پایداری ملی داشته و جایگاه برجسته ای برای آن قائل شده اند.
پدافند عامل در حال حاضر به تنهایی قادر به مقابله با سلاح های نوین و مخرب آفندی برای جلوگیری از اثرهای ویرانگر آنها بر مراکز حیاتی و حساس و نیروی انسانی نیستند و از این رو به کارگیری اصول و معیارهای پدافند غیر عامل در کنار فنون روز در آمایش سرزمین و سیاست های برنامه ریزی و مدیریتی می تواند به تکمیل زنجیرۀ دفاعی کمکی مؤثر و قابل توجه نماید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.