کد خبر : 5237
دیدگاه‌ها برای آخرین آمار از اپیدمی منحوس کووید۱۹ در استان/ از دعوت عمومی مردم توسط رییس دانشگاه علوم پزشکی برای تزریق واکسیناسیون تا نگرانی دکتر غلام نژاد از عادی انگاری ها بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 12 شهریور 1401 - 18:34
-

آمار مبتلایان کرونایی روزانه در حال افزایش است

سید حسین رازیان

آخرین آمار از اپیدمی منحوس کووید۱۹ در استان/ از دعوت عمومی مردم توسط رییس دانشگاه علوم پزشکی برای تزریق واکسیناسیون تا نگرانی دکتر غلام نژاد از عادی انگاری ها

آخرین آمار از اپیدمی منحوس کووید۱۹ در استان/ از دعوت عمومی مردم توسط رییس دانشگاه علوم پزشکی برای تزریق واکسیناسیون تا نگرانی دکتر غلام نژاد از عادی انگاری ها
توصیه می‌شود افراد در صورت داشتن هر گونه علائم بیماری کرونا به پزشک مراجعه و مراقبت‌های لازم برای پیشگیری از انتقال بیماری این بیماری به دیگر اعضاء خانواده و دیگران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصر کهگیلویه و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته فوتی ناشی از کرونا در استان گزارش نشده و شمار قربانیان این بیماری درکهگیلویه وبویراحمد همچنان ۱۱۴۶ نفر است.
دکتر محمد غلام نژاد تصریح کرد: هم اکنون ۶۱ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۱۷ نفر مبتلای قطعی و ۶ نفر از این بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.
دکتر غلام نژاد اضافه کرد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹در کهگیلویه و بویراحمد ۹۸هزار۵۰۹نفر بهبود یافته گزارش شده است.
وی با اشاره به آزمایش‌های انجام شده دراستان طی ۲۴ ساعت گذشته تصریح کرد: از ۱۹۸ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه‌های استان که شامل تست‌های پی سی آر ورپید تست است ۱۶درصد موارد مثبت بودند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه آمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان روزانه در حال افزایش است گفت: پیش بینی می شود طی روز‌های آینده آمار بیماران بدحال و مرگ‌های ناشی از کرونا در کهگیلویه و بویراحمد افزایش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: توصیه می‌شود افراد در صورت داشتن هر گونه علائم بیماری کرونا به پزشک مراجعه و مراقبت‌های لازم برای پیشگیری از انتقال بیماری این بیماری به دیگر اعضاء خانواده و دیگران را داشته باشند.
غلام نژاد مهمترین راهکار برای پیشگیری از ابتلا به کرونا را رعایت دستور العمل‌های بهداشتی و خودداری از عادی انگاری این بیماری دانست و اضافه کرد: مردم استان برای پیشگیری از ابتلا و کاهش مرگ میر ناشی از کرونا و ایجاد ایمنی در برابر این بیماری خطرناک و همه گیر واکسیناسیون خود را تکمیل و دُز یادآور را حتما تزریق کنند.

وی در پایان با ابراز نگرانی اصلی در این‌ وضعیت کاهش استقبال عمومی از واکسیناسیون و تداوم تجمعات، ترددها، بازگشایی مدارس و …است که می تواند در آینده ما را با خطر بازگشت زودهنگام اپیدمی و ایجاد قله های جدید روبرو سازد. تلاش عمومی برای گسترش واکسیناسیون دوز سوم و چهارم برای جلوگیری از عوارض موج های بعدی بیماری الزامی دانست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.