کد خبر : 6350
دیدگاه‌ها برای نماز جمعه امروز (۱۴٠۱/۰۸/۲٠) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید. بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 20 آبان 1401 - 16:42
-

خبرنگار آقای طاعتی

نماز جمعه امروز (۱۴٠۱/۰۸/۲٠) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید.

نماز جمعه امروز (۱۴٠۱/۰۸/۲٠) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید.
اقتدار قوت دوسویه و برآمده از درون یک ملت و امری فراتر از قدرت است. کشورهائی هستند که دارای قدرت نظامی و... هستند اما صاحب اقتدار نیستند و شهید طهرانی مقدم سید شهیدان اقتدار و مایه عزت ملت ایران است.

نماز جمعه امروز (۱۴٠۱/۰۸/۲٠) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما و عصر کهگیلویه در سرفاریاب، امام جمعه سرفاریاب در ابتدا خود و همه نمازگزاران را به رعایت تقوی الهی توصیه و سفارش کرد و با بیان بخشی از خطبه ۱۹۸ امام علی ( ع ) در نهج البلاغه گفت: انسان با کسب فضیلت تقوی می تواند آلام و دردهای روحی و روانی و حتی جسمی خود را کاهش یا درمان نماید.
حجت الاسلام زارعی پور پس از ارائه شرح مفصلی در مورد تکریم خانواده و تربیت نسل پاک در خطبه های پیشین، در مبحثی جدید از «شناخت» به عنوان اساسی ترین اصل فضائل اخلاقی اسلام نام برد و گفت: خدا باوری و محبت به خداوند، اولین اصل شناخت و در حقیقت بذر اصلی تمامی خصلتها و فضائل اخلاقی برای انسان است.
ایشان افزود محبان واقعی، دل را کانون محبت خداوند قرار می دهند و این دل، گلستان معرفت و زمینه ساز رضا و تسلیم و توکل انسان بر خداوند خواهد شد و طبق فرموده امام صادق ( ع ) نه تنها اخلاق بلکه تمام دین بر پایه محبت به خداوند است و دلی که کانون محبت الهی شد بیگانه و غیر خدا در آن جائی نخواهد داشت.
خطیب نماز جمعه سرفاریاب در ادامه ضمن گرامی داشت سالروز شهادت شهیدان حسن طهرانی مقدم و مهدی زین الدین و با بیان اینکه اقتدار قوت دوسویه و برآمده از درون یک ملت و امری فراتر از قدرت است، گفت: کشورهائی هستند که دارای قدرت نظامی و… هستند اما صاحب اقتدار نیستند و شهید طهرانی مقدم سید شهیدان اقتدار و مایه عزت ملت ایران است که امروز ادامه دهندگان راه آن شهید بزرگوار نیز در عرصه های علمی، دفاعی و نظامی با ساخت موشک فوق پیشرفته هایپر سونیک موجبات اقتدار و امنیت ما شده اند و همه ما مدیون آنها بوده و باید قدردان تلاش ها و جانفشانی های آنان باشیم.
وی با اشاره به هفته کتاب و کتاب خوانی، کتاب را منبع تغذیه و غذای سالم و مقوی ذهن و فکر عنوان کرد و گفت: کتاب بهترین ابزار و دروازه ورود انسان به گستره علم و دانش است و اهمیت مطالعه و کتابخوانی بر کسی پوشیده نیست؛ مسئولان این حوزه باید به درستی به ایفای نقش خود بپردازند و خانواده ها نیز خرید و مطالعه کتاب را از برنامه های اصلی خود قرار دهند.

شکرگزاری از بابت نزول باران و رحمت الهی که البته در سرفاریاب باعث گل آلود شدن و قطعی آب می شود پایان بخش سخنان امام جمعه سرفاریاب در خطبه دوم بود که از مدیران استانی آب و فاضلاب و استاندار محترم خواست با توجه به وعده هائی که داده اند نسبت به رفع این مشکل و اجابت این خواسته و گلایه مردم بصورت جهادی و عملی اقدام نمایند و مسئولین در سطح بخش و شهرستان نیز به جد پیگیر موضوع باشند تا رضایت مردم در این زمینه حاصل شود.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.