کد خبر : 6822
دیدگاه‌ها برای هفتمین قرارگاه جوانی جمعیت در یاسوج/ زنگ خطر پبری جمعیت تا سال ۱۴۲۰ بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 آذر 1401 - 0:44
-

خانواده‌های نابارور برای درمان با مشکلات مالی مواجه هستند و از بانک‌ها می‌خواهیم در این زمینه به خانواده‌ها

سید حسین رازیان

هفتمین قرارگاه جوانی جمعیت در یاسوج/ زنگ خطر پبری جمعیت تا سال ۱۴۲۰

هفتمین قرارگاه جوانی جمعیت در یاسوج/ زنگ خطر پبری جمعیت تا سال ۱۴۲۰
۱۰۰درصد آمادگی بیمه نیروهای مسلح جهت تحت پوشش قرار دادن درمان ناباروری و نازایی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی عصر کهگیلویه و به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد دکتر محمد ملک‌زاده در هفتمین قرارگاه جوانی جمعیت گفت: طبق آمارها جمعیت کشور تا سال ۱۴۲۰، پیر و سن بالایی خواهند بود و با نیروی کار و اشتغال به مشکل و بن‌بست خواهیم خورد.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: وضعیت باروری در استان هر چند از میانگین کشوری بهتر است اما در حفظ جوانی جمعیت انتظار از استان بیشتر است.

وی بر تجهیز مرکز درمان ناباروری یاسوج و گچساران تاکید کرد و گفت: خانواده‌های نابارور برای درمان با مشکلات مالی مواجه هستند و از بانک‌ها می‌خواهیم در این زمینه به خانواده‌ها کمک کنند.

گلدانا نیک اقبال مدیر سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشتی در این نشست با بیان اینکه بر اساس نتایج طرح بررسی شیوع ناباروری در ایران که در سال ۱۳۹۸ انجام گرفت کهگیلویه و بویراحمد جزء استان‌های با شیوع بالای نازایی است، گفت: ۱۶ درصد زوج‌های در سنین باروری استان دارای ناباروری اولیه و ۲۰ درصد ناباروری ثانویه هستند این در حالی است که آمار ناباروری اولیه کشور ۱۱ و ثانویه ۱۵ درصد است.

وی بیشترین علت ناباروری در زنان را علل تخمدانی و مردان را اختلال در پارامترهای اسپرم دانست و عنوان کرد: ۳۰ درصد مشکلات در پیگیری تشخیص و درمان ناباروری، به دلیل مشکلات مالی عنوان شده است، ضمن اینکه با افزایش سطح تحصیلات شیوع ناباروری رو به کاهش است.

نیک‌اقبالی به تعداد مراجعه به مراکز درمان ناباروری گچساران و یاسوج اشاره و عنوان کرد: سال گذشته سه هزار و ۳۵۶ نفر به این مراکز مراجعه و ۶۸۹ نفر آی یو آی و آی وی اف دریافت کرده اند.

مدیر سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشتی عنوان کرد: در سال جاری یک هزار و ۶۱۶ نفر به مراکز درمان ناباروری مراجعه کردند.

وی از راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری در دهدشت خبر داد و یادآور شد: با در نظر گرفتن جمعیت ۱۵۰ هزار نفر خانم دارای همسر در استان و شیوع ۲۰.۳ ناباروری در زوج های ایرانی، می توان گفت بیش از ۳۰ هزار زوج هم استانی در طول عمر خود هر نوعی از ناباروری اولیه و یا ثانویه را تجربه می کنند.

در ادامه عزیزی معاون بیمه سلامت گفت: بیمه سلامت ۹۰ درصد تعرفه دولتی و غیر دولتی ناباروری و نازایی را متقبل می‌شود.

وی بیان کرد: طبق دستور صندوق بیماری‌های صعب‌العلاج که نازایی هم جزئی از آن است و خدماتی ارائه می‌شود، بخشی از هزینه کسانی که خدمات دریافت کردند جبران می‌شود. کسانی هم که هزینه جانبی داشته باشند با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی وام نازایی دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در بیماری‌های صعب‌العلاج همه بیمه‌ها تحت پوشش بیمه سلامت هستند اما برای درمان ناباروری باید به بیمه‌های خودشان مراجعه کنند، افزود: بانک عامل در این زمینه همکاری لازم را داشته است.

در پایان هم سرهنگ جعفری مدیرکل بیمه نیروهای مسلح از آمادگی نیروهای مسلح برای تحت پوشش قرار دادن ناباروری و نازایی خبر داد و گفت: تمامی هزینه‌های ناباروری نیروهای مسلح پرداخت می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.