کد خبر : 6884
دیدگاه‌ها برای آئین کلنگ زنی پل ارتباطی بیدانجیر بخش سرفاریاب – بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 آذر 1401 - 11:18
-

خبرنگار آقای طاعتی

آئین کلنگ زنی پل ارتباطی بیدانجیر بخش سرفاریاب –

آئین کلنگ زنی پل ارتباطی بیدانجیر بخش سرفاریاب –
مشخصات پل ارتباطی بیدانجیر سرفاریاب، طول پل ۶۲ متر، عرشه ۶متر و بیست سانتی متر و عرض مفید ۴ متر و چهل سانت و ارتفاع ۱۴/۵ از پی فونداسیون است.

آئین کلنگ زنی پل ارتباطی بیدانجیر بخش سرفاریاب با حضور معاون عمرانی استاندار و مدیرکل اداره راه و حمل و نقل جاده ای استان، فرمانداران شهرستان چرام و کهگیلویه و دیگر مسئولین شهرستانی-
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما و سایت خبری عصر کهگیلویه در سرفاریاب، معاون عمرانی استاندار در این برنامه با اشاره به سیاست ها و برنامه های نظام و دولت در زمینه محرومیت زدایی و تأکید استاندار محترم در این خصوص گفت: تلاش ما بر این است تا با فراهم کردن زیرساختاها و رفع مشکلات شرایط، مهاجرت معکوس به روستاها را فراهم کنیم.
حاجی زاده همچنین اولویت کارهای عمرانی استان را مناطق روستایی و در حوزه های راه و آب شرب عنوان کرد و یادآور شد که در سراسر استان و خاصه مناطق محروم در این حوزه ها طرح های مهمی از جمله طریق الطیب و پل موگر، پل رود سمه و پل بیدانجیر را در دست اقدام و اجرا داریم.
ایشان افزود در سفری که به شهرستان چرام داشتیم و با پیگیری های فرماندار محترم و همکاری مدیر عامل شرکت نفت و گاز گچساران، قطعات عرشه این پل به محل منتقل شد و کار احداث پایه و ستون های پل با تخصیص ۲٠ میلیارد ریال از ۵۵ میلیارد ریال اعتبار کلی این طرح شروع خواهد شد که امیدواریم با تلاش پیمانکار محترم قبل از زمان تعیین شده به اتمام برسد.
وی پیشرفت کاری جاده پاتاوه دهدشت از ۶٠ درصد به ۹۷ درصد در دو سال اخیر و افتتاح رسمی آن تا پایان سال، پروژه پل بریم باشت- چرام-دهدشت- قلعه رئیسی- دیشموک و باغ ملک که با پیگیریهای استاندار و نماینده محترم مجلس و همکاری سازمان برنامه و بودجه، قطعه اول آن از قلعه رئیسی به دیشموک بزودی به مناقصه خواهد رفت و محور باغچه سادات به عنوان یک مسیر پرتردد است ( که از محل اعتبارات متمم سفر ریاست جمهوری صد میلیارد تومان به را ه و شهرسازی اختصاص یافته) که ۱٠ میلیارد آن برای مناطق حادثه خیز این محور و ۱٠ میلیارد تومان نیز برای بهسازی پل های تنگ پیرزال و ۴میلیارد تومان هم به جاده تاوه سفید در شهرستان چرام، را از جمله اقدامات حوزه های عمرانی در سطح استان ذکر کرد.
مدیر کل اداره راه و حمل و نقل جاده ای استان نیز در این آئین گفت: با پیگیریها و اقدامات صورت گرفته و با حمایت استاندار محترم و شرکت نفت منطقه گچساران کار انتقال قطعات فلزی عرشه این پل از منطقه چم شیر به محل احداث مدتی قبل انجام گرفت که با تخصیص اعتبار ۵۵ میلیارد ریالی و اعتبارات پیش بینی شده از محل متمم سفر ریاست جمهوری، پیمانکار مربوطه ظرف مدت یک هفته آینده با تجهیز کارگاه، کار احداث پایه ها و ستونها و قرار دادن عرشه طی حداکثر یک سال آینده به اتمام خواهد رسید.
عابدینی افزود طول پل ۶۲ متر، عرشه ۶متر و بیست سانتی متر و عرض مفید ۴ متر و چهل سانت و ارتفاع ۱۴/۵ از پی فونداسیون را از مشخصات پل روستای اندرون عنوان کرد.
فرماندار شهرستان چرام نیز ضمن تشکر و قدردانی از همه مسئولان سهیم در پیگیری و اجرائی شدن این پل، انجام این کار را موجب بهره مندی مردم صبور و پرتلاش منطقه بیدانجیر به گذر آسان از سرچشمه رود مارون دانست.
توفیقیان با اشاره به اینکه چند مدت پیش با حضور نماینده محترم و برخی دیگر از مسئولان و با انتقال قطعات فلزی بدنه و عرشه در روستای اندرون، کار اجرائی این پل آغاز شد که امیدواریم با احداث به موقع ابنیه و ستونها و نصب عرشه کار به اتمام رسیده و نهائی شود.
وی افزود ان شاءاللّه با احداث و تکمیل این پل مردم منطقه بیدانجیر پس از سالیان سال و تحمل مشقتهای فراوان به آسانی از رودخانه مارون عبور و به جاده سراسری پاتاوه دهدشت متصل خواهند شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.