کد خبر : 7206
دیدگاه‌ها برای نماز جمعه (۱۴٠۱/۱٠/۰۹) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید. بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 9 دی 1401 - 15:39
-

خبرنگار آقای طاعتی

نماز جمعه (۱۴٠۱/۱٠/۰۹) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید.

نماز جمعه (۱۴٠۱/۱٠/۰۹) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید.
ارتباط با ولی، ارتباط با مردم و جهاد و مبارزه با دشمنان سه رکن اساسی ولایت است که همه این ویژگیها در سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بروز و ظهور داشت.

نماز جمعه (۱۴٠۱/۱٠/۰۹) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید.
امام جمعه سرفاریاب ابتدا با نقل حدیثی از امام علی ( ع ) که می فرماید «پس به تقوا و ترس از خدا روی آورید که ریسمانی استوار و دستگیره آن محکم و قله بلند آن پناهگاهی مطمئن و نفوذناپذیر است»؛ عمل توأم با تقوی را بزرگ و باارزش دانست وخود و همه نمازگزاران را به رعایت تقوی الهی سفارش کرد.
حجت الاسلام زارعی پور در ادامه بحث شناخت خداوند و اینکه یکی از مهمترین راه های شناخت انسان نسبت به خداوند، شاخت خود است، به بیان برخی از صفات و ویژگیهای انسانی که اهل شناخت صحیح از خود است پرداخت و گفت: این گونه انسان ها، حکمت، قدرت، مالکیت و… را از آن خداوند می دانند و مانند سیدالشهدا ( ع ) در دعای عرفه به جهل و ناتوانی خود بدون لطف الهی اعتراف می کنند.
وی در ادامه این بحث افزود: طبق آیات شریفه قرآن و احادیث معصومین ( ع )، خداوند تنها قسمتی از فرمانروایی، علم، نور و حکمت خود را به موجودات و انسانها عطا کرده و آنها امانتدار خداوند در این موارد هستند و هیچ گونه تملک و قدرتی از خود نداشته و معنای ( لا الا الی الله) برای آنانکه ایمان واقعی و شناخت کامل از خود دارند نیز همین است که با قلب حق گرا، همه وجود خویش را از آن خداوند می دانند و ادعایی ندارند.
خطیب نماز جمعه سرفاریاب ضمن گرامی داشت حماسه ۹ دی و حرکت خودجوش و سراسری مردم برای رفع فتنه و تجدید پیمان با آرمانهای امام، انقلاب و شهداء، این حرکت عظیم را ناشی از بصیرت، هوشمندی، ولایتمداری و محبت و ارادت مردم نسبت به رهبر حکیم انقلاب و موجب نقش برآب شدن توطئه ها و محاسبات دشمن و آن را در تاریخ این سرزمین ماندگار و جاودانه دانست.
زارعی پور ضمن گرامی داشت سالروز رحلت عالم بزرگ علامه مصباح یزدی (ره)، ایشان را از پیشتازان نهضت اسلامی و مبانی انقلاب و صاحب آثار علمی فراوان دانست.
حجت الاسلام زارعی پور ۱۳ دیماه سالروز شهادت مرد میدان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت و با بیان اینکه شیعه تراز دوران غیبت، انسانی ولایی است؛ ارتباط با ولی، ارتباط با مردم و جهاد و مبارزه با دشمنان را سه رکن اساسی ولایت عنوان کرد که طبق شواهد عینی این ویژگیها همه در سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بروز و ظهور داشت و ایشان با ایمان راسخ، زندگی شرافت مندانه، رشادتهای بی شمار دوران جهاد و شهادت عزت مندانه خود بی شک از قهرمانان بزرگ و چهره های درخشان جهان اسلام و ملت ایران و برای همیشه ماندگار خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.