کد خبر : 7225
تاریخ انتشار : شنبه 10 دی 1401 - 22:04
-

جوانانی بیکار با جیب خالی وگنجی که به یغما میرود

جوانانی بیکار با جیب خالی وگنجی که به یغما میرود
احداث کارخانه چه شد؟ درصد فروش این خام فروشی به جیب چه کسی می رود؟

به گزارش پایگاه خبری عصرکهگیلویه از سرفاریاب وقتی صحبت از محرومیت می‌کنیم نام استان کهگیلویه و بویراحمد همواره در بالای جدول قرار دارد اما واقعیت امر این است که اهالی این استان اگرچی روی گنج خوابیده‌اند اما رنگ محرومیت از چهره استان زوده نشده است.

بررسی دقیق داشته‌های استان کهگیلویه و بویراحمد نشان می‌دهد این استان در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی و صنعت معدن‌داری قابلیت‌های بی‌شماری در اختیار دارد و گنج نهفته در دل خاک این منطقه هنوز آنطور که شایسته مردمانش بوده به کار گرفته نشده است.

در این زمینه ارزش افزوده معادن سرفاریاب فرصتی است که زیر سایه بی‌‌توجهی مسئولین  از دست می‌روند و اگرچه جوانان و متخصصان منطقه روی گنجی خدادادی نشسته‌اند اما هنوز معیشت و بیکاری مشکلات اولیه آنهاست.

براساس برآوردهای رسمی نبود صنایع تبدیلی و بی‌توجهی به ارزش افزوده تولید محصولات تکمیلی با محصول معادن به رونق خام فروشی دامن زده و حجم انبوهی از ثروت معادن تا امروز نتوانسته اشتغال مستقیم و غیر  مستقیم خود را در شهر سه هزار نفری سرفاریاب تثبیت کند.

تصمیم‌گیری فقط روی کاغذ

این در حالی است که چندی پیش استاندار کهگیلویه و بویراحمد با توجه به اهمیت ایجاد شغل پایدار و رفع محرویمت منطقه برای توقف بارگیری مواد خام از معادن این استان دستور اکیدی صادر کرد, اما این دستور روی کاغذ ماند و روزانه شاهد بارگیری‌ ده‌ها تن مواد ارزشمند از معدن بوکسیت هستیم بی‌آنکه ارزش افزوده‌ای از این معدن در منطقه ایجاد شود

سوال اینجاست احداث کارخانه چه شد؟

درصد فروش این خام فروشی به جیب چه کسی می رود ؟

بارگیری مجدد معادن سرفاریاب در سایه بی توجهی مسئولین و غارت این معادن بازهم خواب و آسایش مردم را گرفته الأن مردم از وضع موجود خیلی ناراضی هستند؛ مردم می‌گویند ما از این معادن فقط انفجارها، تردد ماشین‌های سنگین و خرابی‌ آسفالت جاده نصیب‌مان شده است و این معادن عایدیِ دیگری برای ما ندارد و بوکسیت را فقط بار می‌کنند و می‌برند.

حالا با این وجود که اداره‌کل صمت دل به شعار احداث کارخانه فرآوری بوکسیت خوش کرده، معاونت اقتصادی استاندار دل به مکاتبه با دولت بسته و بهره‌بردار این معدن هم پشتش را به مجوز دولت گرم کرده و کار خود را انجام می دهد ، آنکه سرشان بی‌کلاه می‌ماند مردمی هستند که امیدوار بودند این نعمت خدادادی معادن ارزشمند زندگی ، معیشت و بیکاری‌اشان را سامان دهد اما نشد!

امیدواریم مسئولان استانی و شهرستانی پاسخ مستند به مردم و رسانه ها بدهند! که این خاک به چه قیمتی خارج میشود؟ کجا میرود؟ سرمایه گذار کیست؟ و سود سرفاریاب از این نعمت خدادادی چیست؟
وآیا بعداز اتمام معادن کارخانه احداث می شود؟

منبع:دهدشت نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
آریان یکشنبه , ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱

یاعلی…داخل دفترنماینده تشریف داری وهمونجایقه بگیرماهم پشتت هستیم؟
موقع انتخابات خوب دعوت میکنیدوفراخوان وتماس ووو،حالا بعدازمدتهابدون کارکردی،همین یکقدم روبردارید،این گوی واین میدون البت اگه منافعتون بخطرنمیفته!!

نظرات بسته شده است.