کد خبر : 8482
دیدگاه‌ها برای بررسی علل عدم بکارگیری نیروهای استان در سطوح بالا (کشوری وملی) بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 اسفند 1401 - 10:49
-

بررسی علل عدم بکارگیری نیروهای استان در سطوح بالا (کشوری وملی)

بررسی علل عدم بکارگیری نیروهای استان در سطوح بالا (کشوری وملی)
ما شاکر خداوندیم که کارنامه درخشانی در خدمت‌رسانی به مردم از قبل از اتقلاب تا کنون داریم؛ بر روی یک خط حرکت کردیم و خط خود را گم نکردیم.

حجت‌لاسلام و المسلمین سید علی محمد بزرگواری _نماینده کهگیلویه و بزرگ در دوره‌های هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی_ در گفت‌وگو با کبنا عنوان کرد: اگر ما خداباوریم و ایمان به خدا و کلام خدا داریم باید بدانیم خداوند برای اینکه دشمنان خود را به دین دعوت کند گفت‌وگوی حکیمانه را به پیامبرانش پیشنهاد می‌کرد.
وی ادامه داد: خداوند به موسی و هارون دستور داد یا فروعون با نرمی و ملایمت صحبت کنید. فرعونی که خود را خدا می‌دانست و دشمن خداوند و پیامبران خدا بود؛ اما خداوند گفت‌وگوی مبنی بر حکمت را راه‌حل دانست.
بزرگواری ادامه داد: وقتی ما به خدا ایمان داشته باشیم و باب گفت‌وگو را با زبان نرم و حکمت باز کنیم، در جامعه اگر کسی را مخالف دستورات اسلام می‌بینیم باید با او به نرمی برخورد کنیم. ما باید شرایط امر به معروف را بدانیم؛ اگر کسی خلاف سلیقه ما عمل می‌کند اما باورهای ما را باور دارد باید ببینیم پیامبر ما در این شرایط چه اقدامی انجام می‌داد. پیامبر ما ۱۳ سال در مکه با نرمی با مردم گفت‌وگو کرد و شمشیر نکشید. در مدینه نیز شمشیر نکشید؛ وقتی دست به شمشیر برد که باید دفاع می‌کرد. دیگر پیامبران نیز همین‌گونه عمل کردند و اگر جنگی بود برای دفاع بود نه برای تحمیل عقیده و دین. ائمه ما امیرالمونین، امام حسین نیز به همین شیوه عمل کردند.
نماینده ادوار کهگلویه و بویراحمد در مجل گفت: در جنگ جمل اول یک جوان را با قرآن فرستادند تا صحبت کنند و از طریق گفتمان مسئله را حل کنند. اگر ما حرف خدا پیامبر و ائمه را بشنویم واقعاٌ گفتمان بهترین راه است که جنگ و دعوا نداشته باشیم. مخصوصا الان که در مملکت ما اختلاف سلیقه بسیار است و باید انتقادپذیر باشیم. مگر ما از امیرالمومنین بالاتریم که بالای منبر می‌رفت و از مردم می خواست تا از او انتقاد کنند.
وی اظهار داشت: گفت‌وگو اگر از روی حکمت و با آرامش باشد هیچ اختلافی بین طرفین ایجاد نمی‌شود تازه اختلافات هم برطرف می‌شود. ائمه ما توصیه می‌کنند دشمنان را با عمل خود به اسلام دعوت کنید نه با جنگ و دعوا. متأسفانه این توصیه در جامعه ما رنگ باخته و عده‌ای که دم از رهبری و ولایت می‌زنند، کفر و ارتداد دیگران را صادر می‌کنند. اگر با همین جوانانی که رعایت نمی‌کردند با زبان نرم و درستی صحبت می‌کردیم هیچ‌وقت این حوادث پیش نمی‌آمد. اگر ما آشوب و اغتشاشاتی می‌بینیم به این دلیل است که برخورد مأموران خوب نبوده و همین جرقه این اختلافات و مسائل می‌شود.
بزرگواری در ادامه به علت تخریب‌ها در جامعه پرداخت و گفت: تخریب در همه جا کمابیش وجود دارد و متأسفانه در استان ما چون بار تحمل و فرهنگ گفتمان ضعیف است، عده‌ای این گزارشگری و پشت سر هم حرف زدن را از اول انقلاب شروع کردند و تاکنون نیز ادامه دارد. اگر یکی از نیروهای استان بخواهد در تهران یک جایگاهی پیدا کند، عده‌ای بر حسب سلیقه اصلاح‌طلب و اصول‌گرایی نامه‌پرانی می‌کنند گزارشات کذب می‌فرستند و به نحوی عقده‌گشایی می‌کنند. این نشان می‌دهد هم ظرفیت ما کم است و هم گفتمان را درست نمی‌شناسیم و رعایت نمی‌کنیم وگرنه این مسائل پیش نمی‌آمد.
وی تأکید کرد: الان تنها استانی که در آن افرادی که می‌خواهند مسوولیت بگیرند بیشترین گزارشات را دنبالش می‌فرستند همین استان ماست.
نماینده ادوار کهگیلویه ادامه داد: آدم‌های ضعیف، کم‌ظرفیت و بی‌وجدانی در استان مسوولیت می‌گیرند و خودشان با همان عینک بدبینی با مردم و نیروها برخورد می‌کنند. اگر ما دنبال پیشرفتیم باید بار تحملمان برای پذیرش سلیقه‌های متفاوت بیشتر باشد و گفتمان را تقویت کنیم و از این تهمت‌ و افتراها دست برداریم.
بزرگواری همچون بسیاری دیگر از مسئولین کهگیلویه و بویراحمدی راهکاری را فرهنگ‌سازی دانست و عنوان کرد: باید فرهنگ‌سازی شود؛ دستگاه‌ها و متولیان فرهنگی خود را از گرایش‌های کم‌ظرفیت جدا کنند و به‌خاطر نظام و شهدا و امام اگر راست می‌گویند و دم از ولایت می‌زنند این یک فرهنگ عمومی شود.
وی تأکید کرد: متولیان فرهنگی که بودجه‌های مملکت صرف امورشان می‌شود در این امر تلاش کنند و البته دانشگاه‌ها، حوزه‌ها، فرهیختگان، روحانیت و… نیز می‌توانند در این فرهنگ‌سازی سهیم باشند و به این معنی نباشد که تمام بار روی دوش متولیان فرهنگی باشد و ما یک جا بنشینیم. با رفتار و گفتارمان حرکت را نشان دهیم. شاید خودمان نیز در برخی مسائل تندروی کردیم و اما می‌دانیم اگر بتوانیم مردمی‌تر حرکت کنیم بهتر است و بر جامعه و جوانان نیز تأثیر بهتری خواهد گذاشت.
وی ادامه داد: متولیان فرهنگی باید همه اقشار را دعوت کنند همه باید بیاند پای کار مخصوصا نسل جوان  تا یک تعدیلی ایجاد شود. مایی که عمری از ما گذشته و بافته‌هایی از قدیم داریم با جوان امروزی که در فضای مجازی، اینترنت و هوش مصنوعی سرو کار دارد باید تعدیل به جود بیاوریم نه اینکه ذهنیات خود را بر جوانان امروزی تحمیل کنیم. باید تعادل بین نسل‌ها ایجاد شود دهه شصت و هشتاد و نود.
بزرگواری اظهار داشت: آموزش و پرورش خیلی می‌تواند در تربیت جوانان و نوجوانان موثر باشد و آنها را به‌گونه‌ای تربیت کنند که پذیرای گفتمان به شیوه درست باشند.
وی در ادامه به تجربه شخصی خود در مورد تخریب شدن و مورد هجمه قرار گرفتن گفت:  ما شاکر خداوندیم که کارنامه درخشانی در خدمت‌رسانی به مردم از قبل از اتقلاب تا کنون داریم؛ بر روی یک خط حرکت کردیم و خط خود را گم نکردیم. اما به ما تهمت می‌زنند و چون بنای ما بر این است تا تعادلی بین سلیقه‌ها (چپ و راست) به وجود بیاید به ما تهمت می‌زنند. اگر جایی ظلم را دیدم علیه ظلم می‌ایستیم. چون انتقاد می‌کنیم و جلوی ظلم می‌ایستیم، عده‌ای به ما می‌گویند شما و هم‌فکرهایتان باید به جهنم بروید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.