کد خبر : 9670
دیدگاه‌ها برای نماز جمعه امروز (۱۴٠۲/۰۱/۱۸) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید. بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 18 فروردین 1402 - 15:55
-

خبرنگار آقای طاعتی

نماز جمعه امروز (۱۴٠۲/۰۱/۱۸) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید.

نماز جمعه امروز (۱۴٠۲/۰۱/۱۸) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید.
حیات طیبه امام علی (ع) مبتنی بر ایمان و عبودیت دائم و در اوج قله معرفت و یاد خدا است و ولایت امیرالمومنین علی (ع) کلید خوشبختی و سعادت بشر، نهج البلاغه تجلی مکتوب شخصیت والای انسانی امیرالمومنین و علی (ع) تجسم واقعی صفات انسانی مورد نظر نهج البلاغه می باشد که با مطالعه این کتاب ارزشمند، شناخت کاملی از اسلام و تاریخ راه و رسم زندگی امیرالمومنین حضرت علی (ع) را به ما خواهد داد.

نماز جمعه امروز (۱۴٠۲/۰۱/۱۸) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید.
امام جمعه سرفاریاب ابتدا خود و همه نمازگزاران را به رعایت تقوی توصیه و سفارش کرد و با بیان حدیثی از امام علی (ع) که فرموده است «نهایت خشنودی خداوند از بندگان و خواسته او از آفریدگانش تقوی است»، گفت: محبوب ترین مردم نزد خداوند با تقوایان هستند.
حجت الاسلام زارعی پور در ادامه مبحث کنترل نفس به عنوان یکی از راه ها و نیازهای خداشناسی، گفت: طبق فرمایشات اهل بیت (ع)، علمای اخلاق و عرفا، مراقبت و کنترل نفس دارای مراحلی می باشد که انسان در ماه مبارک رمضان سریعتر می تواند آنها را طی نموده و به انجام برساند.
وی مشارطه (قرار گذاشتن با خود و بندگی خدا در همه عرصه ها)، مراقبه (نگهبان دل و جان و سایر اعضاء بودن برای جلوگیری از نقض شرط و قرار)، محاسبه (حساب رسی مداوم از خود که بهترین زمان آن آخر هر شب است)، مؤاخذه ( ملامت و سرزنش کردن خود اگر خطا و معصیتی انجام داده است) و معاتبه ( مجازات مشروع خود برای جبران گناه مثل نذر روزه و صدقه ذکر خیر) را عناوین این پنج مرحله نام برد و شرح مختصری از هریک از این مراحل را برای نمازگزاران ارائه کرد.
زارعی پور با اشاره به در پیش بودن شب های قدر در ماه مبارک رمضان و آیات متعدد قرآن در این خصوص، افزود: نزول قرآن در شب قدر و مقدر شدن امورات و برتری این شب از هزاران ماه از جمله برکات شب قدر است که خداوند از باب قائده لطف خود و برای جبران بندگان معصیت کار، فرصت شب قدر را قرار داده تا با امیدواری، درک درست و راز و نیاز خالصانه با خدا، بتواند گذشته های طولانی مدت عمر خود را جبران و در پناه لطف خداوند قرار گیرد.
خطیب جمعه سرفاریاب با عرض تسلیت سالروز شهادت امیرالمومنین علی (ع) در ۲۱ رمضان، حیات طیبه ایشان را مبتنی بر ایمان و عبودیت دائم و در اوج قله معرفت و یاد خدا دانست و افزود ولایت امیرالمومنین علی (ع) کلید خوشبختی و سعادت بشر، نهج البلاغه تجلی مکتوب شخصیت والای انسانی امیرالمومنین و علی (ع) تجسم واقعی صفات انسانی مورد نظر نهج البلاغه می باشد که با مطالعه این کتاب ارزشمند، شناخت کاملی از اسلام و تاریخ راه و رسم زندگی امیرالمومنین حضرت علی (ع) را به ما خواهد داد.
وی با گرامی داشت سالروز شهادت شهید آوینی و نام گذاری این روز به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی، اخلاص، تعهد، زیبائی، جذابیت و عمیق بودن را از جمله شاخصه های قلم وی دانست که به سید شهیدان اهل قلم معروف شد.
امام جمعه سرفاریاب سالروز شهادت سپهبد شهید صیاد شیرازی را گرامی داشت و با بیان برخی خصوصیات وی در زمان جنگ ایشان را یک فرمانده مخلص واقعی دانست.
زارعی پور در پایان با تبریک ۱۸ فروردین روز سلامتی و دنداپزشکی و روز جهانی بهداشت و قدردانی از تلاشگران این عرصه، سلامتی را بالاترین نعمت های الهی دانست که انسان نسبت آن در قیامت مواخذه خواهد شد، و خواستار تحقق وعده های مسئولین و تسریع اقدام در خصوص استقرار دندانپزشک و شبانه روزی کردن و توسعه خدمات داروئی در مرکز سرفاریاب شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.