کد خبر : 10331
دیدگاه‌ها برای نواخته شدن زنگ سلامت در دبیرستان دخترانه آرمیتا مصلی نژاد مرکز استان / مهمترین توصیه های دکتر جاودان‌سیرت به دانش‌آموزان بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 اردیبهشت 1402 - 19:53
-

یکی از شعارهای هفته سلامت دسترسی عادلانه مردم به مقوله سلامت و خدمات‌‌دهی به جامعه است که اجرای طرح طرح پزشک خانواده شهری این دسترسی

سید حسین رازیان

نواخته شدن زنگ سلامت در دبیرستان دخترانه آرمیتا مصلی نژاد مرکز استان / مهمترین توصیه های دکتر جاودان‌سیرت به دانش‌آموزان

نواخته شدن زنگ سلامت در دبیرستان دخترانه آرمیتا مصلی نژاد مرکز استان /  مهمترین توصیه های دکتر جاودان‌سیرت به دانش‌آموزان
موضوع سلامت می‌تواند در همه زمینه‌های اجتماعی، سیاسی و سایر حوزه‌ها تاثیرگذار است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی عصر کهگیلویه و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در مراسم نواخته شدن زنگ سلامت که در دبیرستان دخترانه آرمیتا مصلی نژاد مرکز استان برگزار شد، گفت: انسان سالم محور توسعه است.

دکتر سعید جاودان سیرت، افزود: انسان سالم می‌تواند پله‌های ترقی را طی کند و هر جامعه‌ای علاقمند به داشتن انسان سالم است.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان سه فاکتور مهم را در اولویت قرار دهند، گفت: غذای سالم، تغذیه سالم و فعالیت بدنی و ورزش سه موردی است که دانش‌آموزان به عنوان سفیران سلامت باید مورد توجه داشته باشند.

دکتر جاودان‌سیرت بیان کرد: متاسفانه خیلی از دانش‌آموزان صبحانه نمی‌خورند که این مورد قدرت یادگیری آنها را کاهش می‌دهد ضمن اینکه تغذیه سالم یکی از پارامترهای سلامت است.

وی با اشاره به داشتن فعالیت بدنی مناسب گفت: در سطح ملی دختران ورزشکاری است که الگو هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خواستار افزایش دانش سلامت دانش‌آموزان شد و گفت: در هفته سلامت برنامه‌های متنوعی تهیه و تدارک دیده شده است.

دکتر سعید جاودان‌سیرت با اشاره به اینکه اولین روز هفته سلامت با تجدید میثاق با شهدا آغاز شد، گفت: شهدا برای امنیت کشور جان خود را فدا کردند و امروزه ما در حوزه سلامت وظیفه داریم از سلامت مردم محافظت کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از شعارهای هفته سلامت اقتصاد خانواده و پزشکی است، افزود: موضوع سلامت می‌تواند در همه زمینه‌های اجتماعی، سیاسی و سایر حوزه‌ها تاثیرگذار است.

وی بیان کرد: یکی از شعارهای هفته سلامت دسترسی عادلانه مردم به مقوله سلامت و خدمات‌‌دهی به جامعه است که اجرای طرح طرح پزشک خانواده شهری این دسترسی عادلانه را محقق می‌کند.

دکتر جاودان‌سیرت، اشاره کرد: این طرح در گچساران کلید زده شد و به زودی در بویراحمد و کهگیلویه اجرایی می‌شود.

وی بیان کرد: اگر مبنایی که مربوط به حوزه سلامت است به خوبی انجام شود جامعه سالمی خواهیم داشت.

دکتر جاودان‌سیرت، خواستار نقد سازنده‌ها رسانه‌ها شد و گفت: نقد سازنده رسانه‌ها موجب می‌شود جامعه آشنایی بیشتر و بهتری با مقوله سلامت داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در کشورهای پیشرفته به کمک دانش‌اموزان و معلمان سبک زندگی سالم ترویج پیداکرده و امیدواریم با همکاری معلمان و دانش‌آموزان به سمتی برویم که فرد بیماری نداشته باشیم.

به گزارش وب دا یاسوج، نواختن زنگ هفته سلامت با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی، اعضای هیئت رییسه، مسولان واحد های مختلف دانشگاه علوم پزشکی، معاونت بهداشتی و کارکنان ، مدیر کل آموزش و پرورش استان، معاونین و سفیران سلامت همراه با اجرای برنامه‌های مختلف در سالن اجتماعات دبیرستان دخترانه آرمیتا مصلی نژاد یاسوج برگزار شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.