کد خبر : 10491
دیدگاه‌ها برای انقلاب در پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در ۱۴۰۲/ بهره‌برداری از ۲۰ پروژه بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 15 اردیبهشت 1402 - 15:39
-

دست پاکبانان شهرداری مشغول خدمت رسانی آبشار یاسوج در دستان معاون دانشگاه علوم پزشکی

سید حسین رازیان

انقلاب در پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در ۱۴۰۲/ بهره‌برداری از ۲۰ پروژه

انقلاب در پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در ۱۴۰۲/ بهره‌برداری از ۲۰ پروژه
سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری آسم و آلرژی، بیماری‌های اعصاب و روان، فشار خون و قند خون بیماری‌های غیرواگیری هستند که عامل مرگ و میر میلیون‌ها نفر در جهان است

سرپرست معاونت توسعه و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۰ پروژه عمرانی دانشگاه در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی عصر کهگیلویه، دکتر امین‌الله بابوئی در همایش پیاده‌روی صبحگاهی هفته سلامت با اشاره به اینکه در دانشگاه علوم پزشکی به دنبال پویایی و ایجاد شور و نشاط و امید در جامعه هستیم، گفت: واحد رفاهی و تربیت بدنی دانشگاه برگزاری همایش‌های پیاده‌روی را برای ایجاد شور و نشاط برنامه‌ریزی کرده است.

سرپرست معاونت توسعه و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: سال ۱۴۰۲ به‌نام سال عمرانی دانشگاه خواهد بود و با بهره‌برداری از ۲۰ پروژه عمرانی شاهد انقلاب در حوزه عمرانی دانشگاه خواهیم بود.

وی عنوان کرد: افتتاح بیمارستان ۳۲ تختخوابی بهمئی، دانشکده بهداشت و دانشکده دندانپزشکی و افتتاح بیش از ۲۰ پروژه جامع سلامت هدیه دانشگاه به مردم استان است.

بر پایه این گزارش، دکتر بابویی دستان جمعی از پاکبانان شهرداری یاسوج در مراسم صبحگاهی پیاده روی خانواده را به گرمی و ادای احترام کرد.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی، در این مراسم بمناسبت روز ماما از ماماهای حاضر در این همایش بزرگ پیاده روی تجلیل کرد، از جمعی معلمان و بصورت ویژه و برای اولین توسط این معاون توسعه نیروی های نظامی و انتظامی حاضر، آتش نشانی، اورژانس درو از ذهن وی نماند.

در ادامه دکتر محمد ملک‌زاده با بیان اینکه سلامت و امنیت دو نعمت گرانبها هستند، گفت: از نظر بهداشت جهانی سلامت تنها نداشتن بیماری نیست بلکه فرد سالم کسی است که از نظر جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی در سلامت باشد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به اینکه جهان درگیر بیماری‌های غیرواگیر است، گفت: سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری آسم و آلرژی، بیماری‌های اعصاب و روان، فشار خون و قند خون بیماری‌های غیرواگیری هستند که عامل مرگ و میر میلیون‌ها نفر در جهان است.

وی بیان کرد: برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر تغذیه و کم کردن مصرف نمک و چربی، سبک زندگی پرجنب و جوش، جلوگیری از استرس و بیماری‌های اعصاب و روان باید مدنظر باشد و باید روش‌های مقابله با اضطراب و استرس را فرا گیریم.

ملک‌زاده از اجرای طرح پزشک خانواده شهری در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر خبر داد و گفت: این طرح در گچساران آغاز شد و به زودی در بویراحمد و دهدشت اجرا می‌شود.

وی با تاکید بر موضوع مهم جوانی جمعیت گفت: ایران تا ۲۰ سال آینده نیروی جوان کار نخواهد داشت و اقتصاد و امنیت کشور مورد تهدید.

ملک‌زاده بیان کرد: برای اینکه رشد جمعیت حفظ شود هر خانواده باید حداقل دارای سه فرزند باشند.

انتهای پیام/ سید حسین رازیان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.