کد خبر : 10674
دیدگاه‌ها برای نماز جمعه امروز (۱۴٠۲/۰۲/۲۲) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید. بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 22 اردیبهشت 1402 - 16:41
-

خبرنگار آقای طاعتی

نماز جمعه امروز (۱۴٠۲/۰۲/۲۲) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید.

نماز جمعه امروز (۱۴٠۲/۰۲/۲۲) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید.
مسیر استعمار ستیزی و عزت خواهی در برابر استکبار جهانی که همه مردم مظلوم دنیا نیز از آن متأثر شده اند در ایران اسلامی ادامه دارد و امریکا و دیگر مستکبران با همه ترفندها و برنامه های جنگ ترکیبی، هرگز به اهداف خود در این مرز و بوم دست نخواهند یافت.

نماز جمعه امروز (۱۴٠۲/۰۲/۲۲) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما و پایگاه خبری عصر کهگیلویه از سرفاریاب، امام جمعه سرفاریاب در ابتدای خطبه ها ضمن دعوت و توصیه به خود و همه نمازگزاران برای رعایت تقوی الهی؛ گفت: بنا به فرموده امام علی (ع)، صاحب تقوی از انس و الفت بدون انیس، غناء بدون مال و احترام بدون مقام سلطنت از طرف خداوند برخوردار خواهد بود.
حجت الاسلام زارعی پور در ادامه بحث مراقبت از نفس به عنوان یکی از راه های خداشناسی گفت: توجیه گناه امری است که اثرات سوء بیشتری نسبت به اصل گناه بر نفس می گذارد چرا که در ارتکاب به گناه احتمال پشیمانی و توبه و جبران معصیت وجود دارد اما اگر گناه را برای خود موجه جلوه دادیم، قبح و زشتی گناه را از یاد برده و زمینه ارتکاب مجدد به آن معصیت را برای خود فراهم می کنیم و این دامی است شیطانی که نفس انسان را به سقوط وا می دارد.
وی با اشاره به آیات قرآنی نمونه هائی از توجیه گناه و فرار از انجام واجبات دینی توسط برخی افراد را عنوان کرد و افزود برای مراقبت از نفس باید از توجیه، دلیل تراشی و بهانه جوئی برای ارتکاب به گناه، مثل دروغ مصلحتی یا توجیه غیبت در مورد دیگران بپرهیزیم و زمینه ذهنی برای ارتکاب دوباره به گناه و توبه نکردن را برای خود ایجاد نکنیم تا نفسی پاک برای دستیابی به معرفت و خداشناسی داشته باشیم.
خطیب نماز جمعه سرفاریاب با اشاره به سالروز لغو قانون ننگین کاپیتولاسیون در ایران، این کار و حرکت را کشیدن خط بطلان بر استبداد و زورگوئی آمریکا بر ملت مظلوم و سرافراز ایران دانست و گفت: به برکت انقلاب، خون پاک شهدا و هدایت امامین انقلاب و البته بصیرت و مقاومت مردم، مسیر استعمار ستیزی و عزت خواهی در برابر استکبار جهانی که همه مردم مظلوم دنیا نیز از آن متأثر شده اند در ایران اسلامی ادامه دارد و امریکا و دیگر مستکبران با همه ترفندها و برنامه های جنگ ترکیبی، هرگز به اهداف خود در این مرز و بوم دست نخواهند یافت.
زارعی پور روز پاسداشت زبان فارسی را یاد آور شد و زبان فارسی را برای ملت ما هویت ساز و افتخار آفرین دانست و استفاده از واژه های بیگانه را موجب آسیب به فرهنگ و هویت ملی عنوان کرد و مراقبت و پاسداشت زبان فارسی را وظیفه همگان دانست.
وی با تسلیت سالروز شهادت امام صادق (ع)، آیه ۴۱ سوره احزاب «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اذْکُرُوا اللَّهَ ذِکْراً کَثیراً » را مورد تاکید بسیار آن حضرت دانست و افزود امام صادق (ع) در تشریح این آیه فرموده است هر چیزی حدی دارد که در آنجا به پایان می رسد، مگر یاد خدا که آن را حد و پایانی نیست.
حجت الاسلام زارعی پور با بیان اینکه امام صادق(ع) اهل ذکر کثیر را گرامی ترین مردم نزد خدا معرفی می کند، گفت: راز و رمز این همه عنایت و توجه انسان کاملی چون امام صادق (ع) ریشه در حقیقت ذکر الله دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.